Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@16:07:02 GMT

نگرش به نظام بانکی باید شفاف شود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۹۸۱۳

معاون اقتصادی دادستان کل کشور گفت: باید نگرش به نظام بانکی را به صورت شفاف بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان نوری امروز در میزگرد بانکداری بدون ربا در سی امین همایش بانکداری اسلامی با تاکید بر اینکه باید نگرش به نظام بانکی را شفاف بیان کنیم، گفت: در این میان، نباید منشاء همه چیز را نظام بانکی دانست؛ ضمن اینکه بانک‌ها و نظام بانکی نیز منبعث از شرایط اقتصادی کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی دادستان کل کشور افزود: در این سال‌ها بانک‌ها منبعث از شرایط حاکم بر اقتصاد کشور بوده‌اند، نظام بانکی رگولاتور دارد؛ اما آیا فقط بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیر هستند؟

وی در پاسخ به این سوال گفت: نهادهای مختلف برای شرایط حاکم بر اقتصاد تصمیم می‌گیرند و باید همه نسبت به این تصمیمات پاسخگو باشند.

انحراف در آمار تسهیلات ناشی از چیست؟

همچنین فرشاد حیدری، رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری نیز در این میزگرد با بیان اینکه تسهیلات گیرنده در قانون عملیات بانکی بدون ربا، قراردادی منعقد می کند و در سررسید وجوه آن را می‌پردازد، گفت: برای این موضوع چندان فکری نشده که اگر پرداخت در موعد مقرر صورت نگرفت، چه اقدامی انجام می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: یکی از مواردی که در بهبود فرآیند باید توجه شود، تسهیلات‌دهی در بانک ها است، به این معنا که اگر خدمات بانکی را در سه بخش تجهیز، تخصیص و ارائه خدملت تقسیم کنیم، ایرادات در بخش تسهیلات دهی بیشتر است.

حیدری با بیان اینکه میزان پاسخگویی به نیازها در حوزه تسهیلات چندان قابل قبول نبوده است، خاطرنشان کرد: تسهیلات گیرنده برای عمل جراحی قلب باید تسهیلات خودرو دریافت می کرد که انحراف در آمار، انحراف در اعطای تسهیلات و انجام عملیات صوری را در پی داشت و با ایجاد کارت اعتباری منطبق عقد مرابحه این کالا و خدمات در اختیار مردم قرار گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دادستان معاون اقتصادی نظام بانکی مهدی شادمانی علی اصغر پیوندی گروه هفت ائتلاف دریایی آمریکا لایحه تجارت ماهاتیر محمد محمد سرافراز سامانه سماح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر روز شنبه در نشست کمیته تخصصی نهضت ملی مسکن، بر تسریع در پرداخت اقساط تسهیلات پروژه‌ها توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: تا پایان هفته قرارداد تسهیلات پروژه‌های ۴۸ واحدی امور عشایری ایوان، ۴۰ واحدی شهر دره‌شهر و ۷۲ واحدی شهر سرابله منعقد و پرداخت‌ها انجام شود.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی برای ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد در سطح استان انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین زمین در شهرهای هلیلان، دره شهر، آبدانان و بدره، به اداره کل راه و شهرسازی تاکید شد که در خصوص تسریع در طراحی‌ها و واگذاری به کارگزار اقدام کند.

هژبری اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و آمادگی واگذاری به مردم، ضروری است متقاضیان نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند تا در مهلت مقرر واحدها تکمیل و تحویل آنان شود.

کد خبر 6090489

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود