Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حاشیه بازدید همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی از مرکز فرهنگی هنری کانون کانون شماره یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را در استان خوزستان با راه‌اندازی اولین مرکز در شهرستان اهواز آغاز کرد و در حال حاضر در ۳۰ شهر استان، ۵۴ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، ۶ کتابخانه سیار و یک کتابخانه پستی بیش از ۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی را به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه امکانات کانون در استان در این سال‌ها نابرابر توزیع شده است افزود: نیمی از مناطق کلان‌شهر اهواز مرکز فرهنگی هنری کانون ندارد.

کیانی، مناطق کیانشهر، ملی راه، کورش، زیتون کارمندی، کیانپارس، آخرآسفالت، زیباشهر، پردیس، شهرک دانشگاه، فرهنگ شهر، گلستان، کوی علوی و ... ازجمله محل‌های فاقد کانون در شهرستان اهواز برشمرد و اظهار داشت: عمده دیگر مراکز به خاطر سن بالای ساختمان، نیاز به بهسازی و نوسازی دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان این‌که کانون محلی جذاب برای آموزش‌های غیررسمی است، بیان کرد: مراکز فرهنگی و هنری کانون روزانه سرشار از حضور کودکان و نوجوانان هستند و برای تداوم این فعالیت توجه برنامه ریزان و مدیران ارشد فرهنگی به آموزش‌های غیررسمی نیاز جدی است، چراکه امکانات این مجموعه در استان ناکافی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: از عمده‌ترین معضلات این مجموعه، جذب نیروی انسانی است به‌طوری‌که از ابتدای سال ۱۳۹۰ تاکنون نیرویی جذب نشده است.

او عمده فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را با محوریت کتاب برشمرد و گفت: انتظار این مجموعه از نمایندگان مجلس این است که با تصویب قوانین اجرایی، ابزار‌های حمایتی بیشتر در حمایت از این نهاد فرهنگی مؤثر در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب را تقویت کنند.

وحید کیانی در ادامه با اعلام آمادگی کانون برای ساخت نگارخانه تخصصی کودک و نوجوان در اهواز خواستار شد: انتظار داریم در اختصاص بخشی از فضای پارک حجاب واقع در پیچ استادیوم همکاری با کانون انجام شود.

انتهای پیام/گ

ناوگان کتابخانه های سیار فرسوده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد