Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:13:58 GMT

بهره برداری از 5.2 کیلومتر مترو قم تا اوایل سال آینده

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۰۲۴۳

بهره برداری از 5.2 کیلومتر مترو قم تا اوایل سال آینده

شهردار قم گفت: با پیش‌بینی انجام‌ شده 5.2 کیلومتر از طرح قطار شهری قم اوایل سال ۹۹ به‌صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید،

به گزارش ایسنا منطقه قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از  ۷۵ پروژه شهرداری قم، افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای خرید ۸۰ واگن قطار شهری بوده که به قم اختصاص‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهردار قم اضافه کرد: با پیش‌بینی انجام‌گرفته ۵.۲ کیلومتر از طرح قطاری شهری قم اوایل سال ۹۹ به‌صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

سقائیان نژاد با اشاره به افتتاح طرح‌های شهرداری قم، گفت: تمام این طرح‌ها بر مبنای افق ۱۴۰۰ انجام‌ شده و ابعاد فرهنگی، زیست‌محیطی، عمرانی و ترافیکی را در بر می گیرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سیستم MRF مدیریت پسماند، بیان کرد: ظرفیت اسمی این سیستم در حال حاضر ۳۰۰ تن در روز بوده و تا پایان سال ۳۰۰ تن دیگر نیز به ظرفیت آن افزوده می‌شود. روزانه ۷۰۰ تن زباله در سطح شهر قم تولید و جمع‌آوری و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام زباله‌های شهری قم در این سایت به کود کمپوست تبدیل می‌شود.

سقائیان نژاد همچنین با اشاره به افتتاح ۱۴ بوستان شهری در قم، گفت: با بهره‌برداری از این بوستان‌های جدید سرانه‌های فضای سبز از ۱۴.۱ مترمربع به ۱۹.۷ مترمربع افزایش می‌یابد.

وی رسیدن به سرانه ۲۷ مترمربع تا پایان سال ۱۴۰۰ را هدف‌گذاری شهرداری در رابطه با توسعه سرانه فضای سبز شهری قلمداد کرد و گفت: در مبحث فضای سبز هر سال ۳۰۰ هکتار به ظرفیت فضاهای سبز قم اضافه می‌شود. هدف‌گذاری شهرداری قم در رابطه با احداث بوستان‌های ویژه بانوان، راه اندازی این مراکز تفریحی در تمام مناطق هشت‌گانه است.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت ۵ پیاده راه و ۲ مجموعه ورزشی در مناطق یک و ۶ به مساحتی بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث خواهد شد.

شهردار قم تصریح کرد: در هفته دولت، ۹۵ هزار تن آسفالت در سطح معابر قم توزیع شد و تا پایان امسال ۳۰۰ هزار تن در سطح خیابان و معابر شهر قم توزیع می‌شود.

سقائیان نژاد ادامه داد: در راستای توسعه هوشمند سازی و شهر هوشمند تا پایان ماه جاری، «قم کارت» که در بردارنده انواع خدمات شهروندی است خدمات خود را آغاز می‌کند.


شهردار قم بیان کرد: همچنین منبع ذخیره پساب شهرداری طی روزهای آینده به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد، این منبع با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی ۱۵۰ هزار متر از فضای سبز شهر را تامین می‌کند.

سقائیان نژاد تاکید کرد: فرسودگی اتوبوس‌های درون‌شهری سبب کاهش استفاده مردم از این ظرفیت شده و حجم مسافرت‌های درون‌شهری با استفاده از این وسیله نقلیه در سال‌های گذشته بسیار کاهش پیداکرده است. در همین راستا ۱۰۴ دستگاه اتوبوس درون‌شهری، تعمیر اساسی و ۱۰۰ دستگاه جدید نیز خریداری و بخشی از آن‌ها وارد ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شده است.

طی مراسمی با حضور استاندار قم و مسئولان استانی، 75 پروژه شهرداری قم با اعتبار 2100 میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش ایسنا  و به نقل از روابط عمومی استانداری قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در این مراسم، اظهار کرد: با وجود اینکه در کشور با فشارهای اقتصادی دشمنان مواجهیم، اما در شهر قم رکودی در اجرای پروژه ها نداشته ایم.

وی با بیان اینکه همدلی و عزم جدی برای توسعه استان قم وجود دارد تصریح کرد: ظرفیت های خوبی نیز به لحاظ جایگاه نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و بزرگان حوزه برای پیگیری پروژه های نیمه تمام داریم که تلاش می کنیم تا با کمک های ایشان اجرای طرح ها را تسریع بخشیم.

استاندار قم در این برنامه کارخانه بازیافت زباله و کارخانه تولید کود کمپوست، تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس و بلوار آیت‌الله بروجردی و بلوار امام علی(ع) را افتتاح کرد  وکلنگ ساخت مسکن 200 واحدی در پردیسان که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد را بر زمین کوبید.

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد