Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@00:14:36 GMT

وزیر صمت: جزو کشورهای نوظهور صنعتی محسوب می‌شویم

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۰۶۷۹

به گزارش فارس از بیرجند، وزیر صمت ظهر امروز در جریان بازدید از کارخانه اکسید منیزیم سربیشه، واحد تولیدی جرم‌های قلیایی شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور را با ظرفیت تولید سالانه 36 هزار تن افتتاح کرد.

واحد اکسید منیزیم سربیشه در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع و با زیربنای 12 هزار مترمربع در سال 1372 با سرمایه‌گذاری سه میلیون دلاری با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن محصول کلنگ‌زنی و امروز به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این طرح زمینه اشتغال 50 نفر فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 1383 نیز با توجه به نیاز بازار و تولید ماده معدنی کرینکر منیزیم خط دوم کارخانه کرینکر شرکت منیزیم به بهره‌برداری رسیده و در سال 1384 طرح توسعه این کارخانه با نام واحد تولید کلینکرهای نسوز با سرمایه‌گذاری 45 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری از چهارمین مرحله از طرح توسعه اکسید منیزیم سربیشه

این خط تولید چهارمین مرحله از طرح توسعه این کارخانه است که با بهره‌برداری از این خط، زنجیره ارزشی تولیدات کارخانه اکسید منیزیم سربیشه کامل‌تر شد.

در حال حاضر سالیانه حدود 75 هزار تن انواع محصولات در کارخانه اکسید منیزیم شهرستان سربیشه استان خراسان‌جنوبی تولید می‌شود که جرم‌های پاششی، کوبیدنی کوره قوس الکتریکی، پوشش تاندیش، ریختنی و پرکردنی، پنج نوع جرمی هستند که از تیرماه به‌صورت آزمایشی در این خط تولید می‌شوند.

صنایع بزرگ کشور از جمله صنایع سیمان، فولاد و ذوب فلزات مهم‌ترین مصرف‌کنندگان محصولات این کارخانه هستند و مواد معدنی اولیه این کارخانه از بیش از ۱۴ محدوده معدنی در داخل و خارج از استان تأمین می‌شود

امروز در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه عملیات اجرایی واحد دانه‌بندی منیزیت با ظرفیت سالانه 100 هزار تن و همچنین تولید آجر و جرم‌های نسوز قلیایی با ظرفیت 96 هزار تن آغاز شد.

بازدید وزیر صمت از کویرتایر

وزیر صمت همچنین در ادامه سفر یک‌روزه به خراسان‌جنوبی و بازدیدهای میدانی خود از شرکت‌های بزرگ کویرتایر بیرجند بازدید و از نزدیک در جریان تولیدات این شرکت قرار گرفت.

کارخانه کویرتایر در زمینی به مساحت یک میلیون و ۱۲۰ هزار مترمربع و در زیربنای ۸۶ هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری شش هزار میلیارد ریال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت کویرتایر، این شرکت به‌اندازه 93 درصد محصولات استراتژیک استان ارزش اقتصادی دارد و رتبه نخست در کیفیت محصولات را دارا است.

زینلی با اعلام اینکه کویرتایر 37 درصد تایر خودروسازان را تأمین می‌کند، مطرح کرد: در صورت عدم اجرای طرح توسعه این شرکت به حاشیه زیان در سال 1403 ورود کرده و تولید توقف می‌شود.

وی شرط تداوم حیات شرکت کویرتایر را رشد ظرفیت تولید با اجرای طرح توسعه بلندمدت و کوتاه‌مدت ذکر و عنوان کرد: مطالبات شرکت کویرتایر از شرکت‌های خودروسازی بالغ بر یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال است.

به گزارش فارس در این بازدید بر ضرورت نحوه پرداخت مطالبات شرکت کویرتایر به قید فوریت تأکید شد.

رضا رحمانی وزیر صمت با بیان اینکه تأمین لاستیک سنگین کم‌اهمیت نیست، گفت: یکی از کارهایی که در کشور جدی گرفته شده بحث رفع وابستگی است لذا در این راستا بحث رفع وابستگی به خارج مدنظر قرار دارد.

وی از وجود ظرفیت‌های خوب در صنعت خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت خوبی در بخش صنعت داریم لذا در بسیاری از موارد تولید ما بیشتر از ظرفیت کشور است و باید صادرات انجام شود.

 در 70 درصد لاستیک سنگین به کشورهای خارجی وابسته هستیم

وزیر صمت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 70 درصد لاستیک سنگین به کشورهای خارجی وابسته است، بیان داشت: وقتی واحد صنعتی احداث شود مشتری دارد و هیچ مشکل بازاریابی ندارد.

رحمانی ادامه داد: منابع ارزی بانک مرکزی محدود است و اگر محدود هم نباشد ملاحظاتی وجود دارد تا برنامه‌ریزی برای آینده انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در کشور چیزی به‌عنوان تعطیلی نداریم و به هر طریقی باید واحدهای صنعتی سرپا باشد، مطرح کرد: مانند دوران دفاع مقدس در این جنگ اقتصادی پیروز و امروز ایران جزو کشورهای نوظهور صنعتی محسوب می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه طی بازدیدی از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد مقدس اظهار کرد: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

وزیر کشور بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وحیدی اظهار کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وزیر کشور خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 6088655

دیگر خبرها

  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند