Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معرضان- از وقوع انفجارهای «شدید» در شهر «کفریا» در شرق شهر «ادلب» (شمال غرب سوریه) خبر داد.

این مرکز شنبه (نهم شهریور) در خبری فوری گزارش داد تعداد انفجارها هفت انفجار بوده و دلیل آن، حملات موشکی به مقرهای یکی از «گروه‌های جهادی» رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دقایقی بعد شبکه تلویزیونی المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود در منطقه گزارش داد که ائتلاف بین‌المللی آمریکا مقر گروهک تروریستی «حراس الدین» را اطراف شهر ادلب هدف حمله هوایی خود قرار داده و بر اثر آن، ۴۵ نفر از عناصر این گروهک کشته شده‌اند.

خبرگزاری «استپ» وابسته به مخالفان دولت سوریه نیز در خبری فوری مدعی شد که گروهکی که آمریکا به آن حمله کرده نه حراس الدین بلکه «هیأت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) بوده و «ابو محمد الجولانی»، سرکرده این گروهک را هدف قرار داده است.

این رسانه مدعی شد که این حمله زمانی رخ داد که جولانی در مزرعه‌ای در ریف ادلب حضور داشت و هنوز از سرنوشت او خبری قطعی وجود ندارد.

فوریه گذشته (بهمن ۱۳۹۷) نیز شایعات از کشته شدن و زخمی شدن الجولانی منتشر شده بود. در آن زمان یک منبع بیمارستانی در ترکیه سه‌شنبه ۳۰ بهمن (۱۳۹۷) به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفته بود که «ابو محمد الجولانی» بر اثر انفجار‌های دیروز در شهر ادلب، جراحت شدیدی برداشته و به یکی از بیماستان‌های استان «هاتای» ترکیه جهت مداوا منتقل شده است.

تصاویر منتشر شده از اطراف ادلب، نشان می‌دهد که انفجارها شدید بوده است.

گروهک تروریستی حراس الدین، ۲۷ فوریه ۲۰۱۸ در شمال سوریه تشکیل شد و وابسته به گروهک القاعده است. عناصر این گروهک در کنار جبهه النصره، با ارتش سوریه طی سال‌ها گذشته درگیر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده های رژیم صهیونیستی طی ساعت های گذشته محله الصبره در جنوب شهر غزه را بمباران کردند.

اطراف دانشگاه اسلامی واقع در منطقه معن در خان یونس در جنوب نوار غزه نیز شاهد حمله های هوایی رژیم صهیونیستی بوده است.

نیروهای دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کردند که پیکرهای شش شهید فلسطینی را از زیر آوار منطقه الامل در غرب استان خان یونس بیرون کشیدند.

حمله های هوایی رژیم صهیونیستی اطراف اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را نیز در برگرفت. این جنگنده های متجاوز خانه های مسکونی را در محله الزیتون واقع در شهر غزه بمباران کردند.

در همین حین توپخانه رژیم صهیونیستی نیز حمله های خود را علیه نوار غزه از سر گرفت و اردوگاه النصیرات واقع در مرکز این باریکه را هدف قرار داد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز گذشته اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته سه کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی ها در این باریکه مرتکب شد.

این وزارت خانه افزود که در این حمله ها ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هشت هزار نفر مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار زخمی ها نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و زخمی ها در نوار غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6092697

دیگر خبرها

  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت