Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@03:51:42 GMT

گناوه رتبه اول اضافه‌ وزن و چاقی را دارد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۰۹۶۱

گناوه رتبه اول اضافه‌ وزن و چاقی را دارد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسما صیادنیک افزود: بسته‌های آموزش تغذیه سالم که در مراکز خدمات جامع سلامت به مردم ارائه می‌شود راهی برای حفظ سلامت و تندرستی در جامعه است.

او بیان کرد: رسالت واحد بهبود تغذیه، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای بهبود امنیت غذایی و ارتقا کیفیت تغذیه آحاد مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: از آن‌جایی که این شهرستان ازنظر درصد افراد مبتلا به‌ اضافه وزن و چاقی در گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان و میان‌سالان که برای مراقبت‌های بهداشتی به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کنند رتبه اول را دارد لذا توصیه می‌شود مردم مواد غذایی پرچرب به خصوص چربی‌های حیوانی مانند گوشت، شیر، لبنیات پرچرب را بیش‌ازحد استفاده نکنند.

صیاد نیک  با اشاره به اینکه بهتر است از شیر و لبنیات کم‌چرب استفاده شود تصریح کرد: مصرف بیش‌ازحد چربی‌ها و روغن‌ها علاوه بر چاقی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان سینه و پروستات را افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: برای مصرف کمتر چربی‌ها به‌جای سرخ کردن غذا آن را به‌صورت آب‌پز، تنوری و بخارپز استفاده کرده و در صورت تمایل به سرخ کردن مواد غذایی آن‌ها را با مقدار کم‌روغن در مدت‌زمان کوتاه فقط تفت دهید.

مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: انواع فست فود‌ها مانند پیتزا، سوسیس، همبرگر و کالباس دارای مقدار زیادی چربی است لذا نباید بیشتر از یک‌بار در ماه مصرف شوند.

صیادنیک تاکید کرد: غذا‌هایی مانند کباب کوبیده، کله‌پاچه، مغز، دل و قلوه دارای مقدار زیادی چربی بوده و بهتر است در مصرف آن‌ها اعتدال رعایت شود.

 او توصیه کرد: برای پیشگیری از افزایش کلسترول بد خون به‌ جای روغن حیوانی و چربی‌های جامد و نیمه جامد از روغن‌های مایع مانند روغن‌زیتون، کلزا، کنجد، ذرت و سویا استفاده شود.

مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: در هنگام طبخ غذا روغن را به‌ طور مستقیم از داخل قوطی درون ظرف نریزید، بلکه از قاشق استفاده کنید تا میزان روغن مصرفی کمتر شود.

صیادنیک افزود: هیچ‌یک از وعده‌ها به‌خصوص وعده صبحانه را هرگز حذف نکنید، روزانه حداقل ۵ واحد سبزی مصرف کنید، چربی‌های آشکار گوشت‌ها را جدا کرده و قبل یا همراه با غذا سالاد و سبزی مصرف کنید.

او تاکید کرد: برای کلیه مبتلایان به چاقی در تمامی گروه‌های سنی و فیزیولوژیک در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت، مراقبت بهداشتی توسط مراقبین سلامت و بهورزان انجام‌شده و کارشناسان تغذیه نیز در مراکز خدمات جامع سلامت مشاوره تغذیه ارائه و رژیم غذایی برای آنان تنظیم می‌کنند.

مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان داشت: کلاس‌های آموزش گروهی تغذیه نیز برای کلیه مبتلایان به چاقی توسط مراقبین بهداشتی و کارشناسان تغذیه برگزار می‌شود لذا از افراد مبتلا به‌اضافه وزن و چاق دعوت می‌شود برای ارتقا سطح سلامت خود به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و از خدمات مشاوره تغذیه و رژیم‌درمانی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ م

رتبه اول اضافه‌وزن و چاقی به گناوه رسید

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان

ایسنا/همدان در نخستین ساعات آغاز به‌کار ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در راستای مذاکرات سرمایه‌گذاری صورت گرفته با اعلام موافقت مدیرعامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد به‌زودی دو فروند بالگرد به استان همدان اضافه شود.

در راستای مذاکرات دوسویه بین معاون اقتصادی استاندار همدان و مدیرعامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد دو فروند بالگرد به منظور آموزش خلبانی و تقویت خدمات‌رسانی امداد بیمارستانی به استان همدان اضافه شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر یک فروند بالگرد هوا نیروز در بیمارستان استان همدان به منظور انجام خدمات درمانی فعال است.

استان همدان از لحاظ سرعت پاسخگویی به حوادث و سوانح از شاخص‌های خوبی برخوردار است اما برای افزایش کمی و کیفی خدمات امدادونجات، افزوده شدن این دو فروند بالگرد می‌تواند به نوسازی ناوگان هوایی امدادی و آموزشی استان کمک شایانی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی