Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  سعید شیبانی فرماندار نیشابور در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید مجتمع فولاد خراسان واقع در نیشابور گفت: ضرورت ایجاد ارتباط بین اقتصاد و سیاست در فولاد خراسان به خوبی تبیین شده و تداوم و حفظ این ارتباط هنر مدیران واقع بین است.
او تصریح کرد: رابطه اقتصاد و سیاست یک رابطه دو سویه و اجتناب ناپذیر بوده و لازمه دوران گذار به سمت توسعه پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار نیشابور گفت: استفاده از توان متخصصان داخلی و اعتماد به جوانان برای تامین و تولید نیاز‌های داخلی فولاد خراسان یکی از افتخارات این مجموعه است.

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور نیز در این مراسم گفت: در طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی فولاد نیشابور یکی از پشتوانه‌های اصلی در جهت اشتغال زایی است.
او تصریح کرد: امروز با بهره مندی از معادن فراوان و غنی در منطقه باید از خام فروشی فاصله بگیریم.
امام جمعه نیشابور گفت: فولاد خراسان با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان نقش مهمی در فراهم کردن بستری مناسب برای رشد اقتصادی و فرهنگی منطقه دارد.

حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در شرایط حصر اقتصادی شاهد اجرای طرح‌های بزرگی در فولاد خراسان بودیم تا لطمه‌ای به تولید وارد نشود.
او تصریح کرد: فولاد خراسان به عنوان بزرگترین مجموعه تولیدی استان خراسان رضوی سهم عمده‌ای در رونق تولید منطقه دارد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت‌های اجتماعی که واحد بزرگی مانند فولاد برعهده دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و شهرستان‌های نیشابور و فیروزه با بیش از هزار مهندس و دانش آموخته دانشگاهی سرمایه اجتماعی خوبی برای فولاد خراسان فراهم کرده اند.   سنگان خواف طرحی حیاتی برای تکمیل چرخه فولاد خراسان
کسری غفوری مدیرعامل جدید مجتمع فولاد خراسان نیز گفت: توسعه فولاد در شرق کشور و توسعه منابع انسانی در داخل فولاد خراسان از اولویت‌های این مجموعه است.

او تصریح کرد: به همین منظور طرح سنگان خواف برای تکمیل چرخه فولاد خراسان بسیار مهم و حیاتی است.

مدیرعامل جدید مجتمع فولاد خراسان گفت: امروز برای رفع موانع در فولاد خراسان نیازمند همکاری و تعامل با همه مسئولان و نمایندگان هستیم.
غفوری افزود: تحریم‌ها با همه مشکلاتی که به وجود آورده باعث تقویت روحیه اعتماد و خودباوری در مجموعه تولیدکنندگان داخلی شده و این نگاه در فولاد خراسان باید تقویت شود.

مجتمع فولاد خراسان (سهامی عام) درسال ۱۳۶۹ با سرمایه اولیه ۱.۵ میلیارد ریال با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران و بانک سپه تاسیس و با نام نورد فولاد خراسان به ثبت رسید و در سال ۷۴ نام آن به شرکت مجتمع فولاد خراسان تغییر یافت.
از کل سهام مجتمع فولاد خراسان ۵۱.۴۴ درصد به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، ۳۲.۱۶ درصد به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، ۱۳.۳۳ درصد به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان و ۳.۰۷ درصد به سایر سهامداران تعلق دارد.
این مجتمع در منطقه‌ای به مساحت هزار و ۴۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شمال غرب نیشابور قرار دارد و شامل شش کارخانه گندله سازی با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن در سال، دو واحد احیای مستقیم با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن، دو واحد فولادسازی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن و کارخانه نورد با ظرفیت تولید سالانه ۶۴۰ هزار تن است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

در این مراسم کسری غفوری به عنوان مدیر عامل جدید مجتمع فولاد خراسان معرفی و از خدمات سید حسین احمدی سلیمانی مدیر عامل سابق این مجتمع قدردانی شد.   انتهای پیام// ز.م  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری فولاد خراسان صنعت جوانان نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا خراسان رضوی گفت: آیین افتتاحیه همزمان دو هزار و ۹۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرآباد بردسکن  برگزار خواهد شد.


سرهنگ محمد روحانی افزود: این طرح ها شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان به تعداد هزار و ۱۰۲ طرح، احداث و تکمیل مراکز آموزشی ۱۳۲ طرح، آسفالت راه‌ های روستایی و بین مزارع ۶۲ طرح،  ۸۵ طرح آبرسانی و توزیع آب، ۳۸ طرح کشاورزی و هزار و ۵۳۱ طرح مرمت و بهسازی مراکز فرهنگی، مذهبی، ورزشی و واحدهای مسکونی است.


وی بیان کرد: مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد بردسکن و طرح آبرسانی ۱۵ روستای دیگر استان به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت.

 

سرهنگ روحانی اعتبار صرف شده برای کل این طرح ها را  بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد.


وی گفت برای اجرای مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد ۱۲.۵ میلیارد تومان و برای آسفالت مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرآباد شش و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی