عروسیهای «لاکچری»؛ بیکن آهو، میزخاویار، درشکه طلا و ... برای «سیندرلا» شدن در شب عروسی
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۱۱۷۴
رویداد۲۴ داستان سیندرلا، درخشانترین داستان پریانی است که همه ما در ذهن داریم. دختری زیبا و مهربان که شاهزادهای او را از ظلم و کنیزی برای نامادری نجات داد و به قصرش برد تا زندگی اشرافی و عاشقانه را در کنار هم آغاز کنند. این داستان حتی پا را فراتر از داستان گذاشت و تبدیل به نوعی سبک زندگی و جلوتر از آن تبدیل به یک سندرم شد؛ اما این داستان دیگر داستان پریان نیست.
بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این بار، داستان سیندرلا متفاوت است
همه چیز آماده است. قصر پادشاه، به شکل کارتونی و همان شکلی که در ذهن داریم، قبل از ورود، طراحی و آماده شده است تا کاملا برای مهمانانتان لگوی مشهور کمپانی دیزنی را تداعی کند. عروس قبل از ورود، لباس مخصوص سیندرلا را میپوشد و سوار بر یک درشکه مجلل وارد مراسم میشود. نامادری و خواهرهای ناتنی، کارکنان قصر پادشاه، دربان و درشکهچی و مردم حاضر در مراسم رقص پسر پادشاه، با لباسها و چهرههایی که از کارتون سیندرلا در ذهن داریم همگی در کنار مشعلهای درخشان و قصر باشکوه شاه حاضرند تا این فانتزی را تکمیل کنند. پس از پیاده شدن سیندرلا از درشکه از زیبایی او مبهوت میمانند و راه را باز میکنند تا سیندرلا و پسر پادشاه که نقشش را آقای داماد بازی میکند به یکدیگر برسند.
دو نکته این داستان را از سناریوی سیندرلای واقعی متمایز میکند. اول اینکه برخلاف داستان اصلی با به صدا درآمدن زنگ نیمه شب، لباسها و درشکه سیندرلا ناپدید نمیشود و او مجبور به فرار نیست. نکته دوم، دلیل این ناپدید نشدن را توضیح میدهد. جواب خیلی ساده است؛ پول!
تیم اجرای این نمایش که حدود ۱۵۰ نفر هستند، چیزی حدود ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان دستمزد میگیرند، هزینه اجاره یک درشکه به همراه دو اسب سفید برای یک شب، حدود ۱۵ میلیون تومان است و اجاره تک تک مشعلهای حاضر در سالن، بین شبی یک تا دو میلیون تومان است. مجموع هزینه طراحی دکور و لباس و ... برگزاری این عروسی را در باغتالارهای مشهور اطراف تهران، دستکم ۵۰۰ میلیون تومان، تنها برای ۲۰۰ نفر مهمان میرساند.
سندروم سیندرلا چیست؟
شاید انتظار برای رسیدن شاهزاده سوار بر اسب سفید متداولترین جملهای است که میتوان در تعریف این سندروم گفت. سندروم سیندرلا نوعی خطای شناختی با مجموعه علائمی است که در بعضی دختران دیده میشود. زندگی در فضایی که فرد برای خوشبخت شدن خود را نیازمند دیگری میبیند و منتظر است بدون اینکه خودش تلاشی برای زندگیاش کند، کسی از راه برسد و اورا به سعادت و زندگی عاشقانه و اشرافی برساند، مهمترین علامت سندروم سیندرلاست.
هزینه برگزاری یک مراسم اشرافی در اطراف تهران
باغ تالارهایی که در حاشیه تهران قرار دارند هم، از نظر زیبایی و تجمل، کم از قصر پادشاه ندارند و اجرای نمایش در مراسم عروسی، فقط به داستان سیندرلا محدود نمیشود. بیدلیل نیست که هزینه ورودی آنها به تنهایی، بین ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان است. تیم ایده پردازی این تشریفاتها آماده اند تا همه فانتریها و علایق زوجها را در قالب تمهای مختلف مراسم عروسی پیاده کنند. از رقصهای سنتی گرفته تا رقص سماع و اجرای تم رنگی و ... برای مهمانان هم مهیاست. موسیقی هم جای خودش را دارد و در اکثر مواقع خبری از دیجی نیست و به جای آن پیانیست یا گروه نوازنده ویالونسل و ... حضور دارند.
در این باغتالارها انگار مرزی است که دنیای بیرون را از آنچه که در درون خود دارد، جدا میکند. گل و بوی گل اولین نکتهای است که توجه هرکسی را به خود جلب میکند. در همه جا دستهها و گلدانهای بینقص گل قرار دارند. مهمانداران دائما در حال تعارف کردن آبمیوههای رنگوارنگ و انواع فینگرفود و ظرف میوههای خرد شده و دسر هستند.
به طور کلی، برگزاری عروسی در این باغ تالارها از کف ۱۰۰ میلیون شروع میشود و سقفی برای آن وجود ندارد، اما معمولا تا ۸۰۰ میلیون تومان و بالای یک میلیارد تومان در برخی باغتالارهای خاص میرسد.
آیتمهای اصلی موجود در منو این باغ تالارها شامل غذاست که خود از چند مدل نوشیدنی خوشآمدگویی، پذیرایی قبل از شام و مزههای سرد، فینگرفودها، سالادبار، دسر، نوشیدنیها و شام اصلی که از غذاهای برنجی، چلو وخورش، کبابها و غذاهای لوکس تشکیل شده است، شیرینی و گلآرایی، شمعآرایی، نور پردازی از دیگر آیتمهای منو هستند با توجه به حجم و نوع گلهای استفاده شده و غذاهایی که شما درخواست میکنید، از ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر تا ۳ میلیون تومان متغیرند.
نوشیدنیهای خوشآمد گویی:
چای، آبمیوه طبیعی، انواع شیک، بستنی و فالوده
تنقلات:
میوه (سرو به اشکال مختلف)، میوههای لوکس (خانواده بری و میوههای استوایی)، آبشار شکلات، میز کندی بار (شامل انواع پاستیل و آبنباتهای فانتزی)، انواع شیرینی (تارت و دونات و شیرینیهای خامه متنوع)
فینگرفود:
ماهی ازون برون، کیوسکی مرغ، قارچ سوخاری، صدف، تاکو، فیله لهستانی، ساتای مرغ و گوشت، شاه میگو، پنیر کبابی، صدف، کالاماری، استیک فرانسوی، بال دودی، استیک فلوراستین و ...
بار سرد:
کشک بادنجان، دلمه برگ، لنگوستن، بیکن آهو، بیکن گوزن، بورشتا، تمپورای سبزیجات، اگ رول، اسپرینگ رول، رول فیلیپنی و ...
شام:
انواع پلوها، انواع خورشتها و کبابها
غذاهای لوکس:
ژیگو بره، ماهی سالمون، ازون برون، شیرماهی درسته، بره درسته، بوقلمون، قرقاول، اردک، ران شتر مرغ و میز خاویار
دسر:
کرم آناناس، کیک پنیر، موس شکلات، شارلوت، کرم بروله، سوفله توت فرنگی، پای سیب، تیرامیسو، کیک براونی، انواع پاناکوتا، کرم باواریا، کاستارد ایتالیایی و...
سالاد:
فصل، سزار، لبنانی، تبوله، فتوش، شیلی، تورتیلی، والدورف، ترشی بار، سبزی خوردن، مرغ عثمانی و...
تا اینجا همه چیز مطابق منو پیش میرود و بسته به انتخاب عروس و داماد، قیمت منو با در نظر گرفتن همه آیتمها از ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر در باغتالارهای معمولی تا ۳ تا ۴ میلیون در باغهای مطرح، میرسد و مجموعا با در نظر گرفتن منو و ورودی، برگزاری عروسی در این باغ تالارها از کف ۱۰۰ میلیون شروع شده و تا بالای یک میلیارد تومان میرسد.
اما از اینجا به بعد هزینههایی است که عروس و داماد باید برای تکمیل شب رویاییشان جداگانه پرداخت کنند. مثلا اگر برای پذیرایی از مهمانان، میز و صندلی چوبی بخواهند، هزینه اجاره هر صندلی حدود ۲۰۰ هزار تومان است یا حتی اجاره یک پایه چوبی ساده برای گلدان، حدود یک میلیون آب میخورد؛ یا تک تک اعمال اضافهای مثل نمایش سیندرلا، اجاره کالسکه، استخدام افراد و به طور کلی هر اکسسوری و خدمات دیگر جدا از منو محاسبه میشود.
اشرافی بودن، سفره عقد را هم به عنوان عضو جدا نشدنی هر مراسم عروسی، بینصیب نگذاشته است. محتوای تمام سفره عقدها تقریبا یکسان است: انواع برکتها، ظروف، آیینه و شمعدان و قرآن است. اما چیزی که آنها از هم متمایز میکند، حجم گلکاری و چیدمان این سفرهها و ظروف آن مرتبط است. سفرههای عقد در مراسم لوکس، اگر منحصرا با سلیقه عروس، ایده پردازی و طراحی نشده باشند، عمدتا سه مدل هستند:
سفره عقد دونومیت: که در این سفره از ظروفی خاص به اسم دونومیت استفاده شده است و مناسب کسانی است که میخواهند سفره عقد منحصر به فرد و خاص خود را داشته باشند.
سفره عقد طلا: که مثل سفره نقره، شامل ظروف طلا کار شده و بلور هستند.
حجم و میزان گلکاری، عامل دیگری است که میتواند قیمت این سفره را تغییر بدهد و در نهایت کف ۵ میلیون تومان برای سفرههای بسیار ساده و بدون ظروف خاص تا ۳۰ میلیون تومان تغییر میکند.
غالب مردم چطور عروسی برگزار میکنند؟
همه اینها درحالی است که هزینه برگزاری مراسم عروسی در یک تالار به طور متوسط، از کف ۳۰ هزار تومان برای هر نفر و سفارش یک مدل غذا و نوشیدنی شروع میشود و با حدود ۳۰ میلیون به طور کلی، میتوان یک مراسم باشکوه وآبرومندانه بدون هزینههای گزاف برگزار کرد.
اما اگر از شمال شهر، کم کم شروع به قدم زدن به سمت جنوب کنیم، اعداد و ارقام انگار که روی سرسره نشسته باشیم، یکی یکی کوچک میشوند و قدشان آب میرود. کم کم هزینهها به هم تبدیل میشوند. تنها با هزینه ورودی یک باغ تالار در چند قدم پایینتر کل عروسی را برگزار میکنند و قدمهای بعدی را که برمیداری، هزینه برگزاری عروسی زوجهای دیگر با هزینه اجاره یک مجسمه در یک باغ برابری میکند تا به جایی میرسد که زوجی با هزینه حداقلی طراحی یک سفره عقد، تمام مراسم خود را آبرومندانه به سرانجام میرساند.
اگر هم بخواهی همچنان قدم برداشتن به سمت جنوب را ادامه بدهی و از تهران خارج شوی، ممکن است کم کم به جایی برسی که نه تنها غذایی برای خوردن و سقفی برای زندگی، که حتی هوایی هم برای نفس کشیدن پیدا نکنی. منبع: خبرآنلاین برچسب ها: رویداد24 ، عروسی لاکچری ، شب عروسی ، هزینه های عروسی لاکچری ، سندروم سیندرلا سرگرمی
منبع: رویداد24
کلیدواژه: رویداد24 عروسی لاکچری شب عروسی هزینه های عروسی لاکچری سندروم سیندرلا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مظلومتر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنسرت «اشعار نو از نغمههای کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در شبهای پنج شنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ زاده اجرا شد، تصنیفها و قطعات پیش در آمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت و لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمد رضا برزین، صادق شیخ زاده و قطعاتی با ملودیهای قدیمی و محلی بر اساس اشعاری ازهوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا شد.
صادق شیخ زاده خواننده درباره این کنسرت گفتوگویی با خبرگزاری آنا انجام داده که مشروح آن را میخوانید:
لطفا درباره جزییات این کنسرت برایمان توضیح بدهید .
کنسرت نغمههای کهن یا اشعاری نو از نغمههای کهن یک اجرای دغدغه انگیز برای شنیده شدن نغمههای با اصالت است، آنچه که امروزه بیشتر مردم در ارتباط با گذشته با آن در ارتباط هستند. تمام تلاشمان این بود که بتوانیم در قالب یک موسیقی اصیل به بازخوانی نغمههایی بپردازیم که برگرفته از موسیقی فولکلور، موسیقی دستگاهی یا برگرفته از رسوم و آیینهای مناطق مختلف هستند تا با اشاعه آنها مردم شعر تازه بشنوند و فضایی تداعی کنیم که اگر چه به جهت کلامی به مردم نزدیکتر است، اما ممکن است نغمههای آن در طول سالیان سال فراموش شده باشد.
چطور شد در فرهنگسرای ارسباران اجرا رفتید؟
از سویی به جهت حمایتهای فرهنگسرای ارسباران و اینکه تصمیم گرفتیم جایی اجرا برویم که مردم هم قدرت خرید داشته باشند و بتوانند در این کنسرت شرکت کنند و خوشبختانه استقبال هم از کنسرت خوب بود به طوریکه یک سانس را به دو سانس در دو شب رساندیم ، امیدواریم این استقبال ادامه پیدا کند و بتوانیم در روزهای دیگر هم اجرا داشته باشیم
درباره قطعات و سازندگان آن هم برایمان توضیح دهید؟
اجرا توسط قطعات تنظیم و یا ساخته شده محمدرضا برزین اتفاق میافتد که نوازنده خوبی در ساز سه تار است، سنتور را سوها شمعدانی،عود آناهیتا نصیریان، سازهای کوبهای پویان توکلی ، تنبک امیرحسین تات و ساز سه تار با مسعود صادقی است.
با توجه به مبالغ بالای کنسرتها در این ایام، چقدر قدرت خرید مردم و حضور عموم برای شرکت در این کنسرت برایتان اولویت داشت؟
در واقع این نکته برایمان حائز اهمیت بود، چقدر هم خوب است که دولت و حاکمیت بخشی از هزینههای کنسرتها را تقبل کند. بدون تعارف این تعداد کنسرتی که هر شب در کشور برگزار میشود اگر بخشی از هزینهها را هم دولت بدهد، خیلی استقبال چشمگیر میشود، بنابراین سر سفره فرهنگی مردم باید یارانههای دولتی با حمایتهایی این چنین داشته باشیم که خوشبختانه ما توانستیم از آن برخوردار شویم.
ما امروز میبینیم که حتی خوانندههای شهیر موسیقی ایرانی روی به موسیقیهای الکترونیک و موسیقیهای غیر ایرانی میآورند، حتی به نظر من آن موسیقیها موسیقیهای پاپ نیست همانطور که بهتر از من میدانید موسیقی پاپ موسیقی مردمی هست بنابراین یک موسیقی میتواند موسیقی کلاسیک باشد، فولکلور باشد حتی سنتی باشد به خاطر فرم اجرا ولی پاپ تلقی شود، یعنی جمیع مردم با آن احساس نزدیکی کنند، حتی این موسیقیهایی که توسط بعضی از خوانندهها اجرا میشود و به روی صحنه میرود موسیقیهای پاپ نیستند.
البته برخی هم موسیقی خاص هستند، موسیقی که در ژانر موسیقی الکترونیک، موسیقی کلاسیک، حتی موسیقی کلاسیک غربی است ولی باز این حرف به این منظور و به این مفهوم نیست که آنها نباید باشد چرا آنها هم باید باشند، اما اقبال صد درصدی خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی به آن موسیقیها منجر به این میشود که این سمت ما خیلی خالی باشیم ما خیلی تنها و معدود باشیم امروزه شما میشنوید که توسط یک سلسله از هنرمندان عزیز و گرامی ابراز نگرانی درباره تئاتر وجود دارد، این هم به جا است اما واقعا باید بگویم که مظلوم تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است حتی موسیقی سنتی هم نه، موسیقی اصیل ایرانی.
متأسفانه به دلیل ذائقهای که توسط عدهای بین مردم ایجاد شده، دافعه نسبت به سازهایی چون سه تار، سنتور،عود، سازها کوبهای و آواز ایرانی ایجاد شده است، در صورتی که اینها شاخههای موسیقی اصیل ایرانی هستند.
شما سالهاست که در عرصه آواز ایرانی فعالیت میکند، دراین باره چه تجربیاتی دارد و برایمان بگویید.
به عنوان کسی که برنامه های مختلف داشتهام میگویم، که اتفاقاً مردم در مناسبتهای آیینی خودشان بسیار هم علاقمند این موسیقی و آوازها هستند، اگر این آوازها درست طراحی شود برای لحظات خلوت آدمی فوق العاده است.
ما انسانها دارای حالتهای مختلف، متنوع و گوناگونی به جهت روانی هستیم و برای هر کدام از این حالتها موسیقی خاص خود را طلب میکنیم و مثل یک نوع تغذیه روحی است، به همین دلیل ما به تمام فرهنگها که از دل فرهنگ خودمان بیرون میآید ادای دین میکنیم و به آن اصالت میدهیم و در این مواجهه هم نیاز داریم که هر کدام از آنها را مصرف کنیم اتفاقاً موسیقی جدی هم موسیقی مصرفی است، اما موسیقی مصرف شده برای حالات خاص آدمی و هر آدمی البته حالات خاص خودش را دارد اما این طیف حالتها از چند گونه بیرون نیست و من امیدوارم که این نوع اجراها مورد حمایت قرار بگیرد.
بنابراین اگر حمایت درستی صورت گیرد، اقبال مردمی هم زیاد میشود و ما با فوجی از مخاطب روبه رو میشویم، در حال حاضر کنسرتهایی که در سالنهای مجلل برگزار میشوند که بعضا حتی استانداردهای ابتدایی موسیقی را هم ندارند. ما سالن تخصصی اجرای کنسرت کم داریم اما هستند اندازهای که کارمان راه بیافتد.
انتهای پیام/