Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با اشاره به اینکه توسعه مهارت سبب افزایش اشتغال پایدار می‌شود، گفت: نگاه‌های سنتی به اشتغال در جوانان نسل جدید باید تغییر کند و از نگاه به شغل کارمندی به سمت کسب مهارت و کارآفرینی هدایت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، «ارسلان زارع» عصر امروز (شنبه، 9 شهریور) در مراسم افتتاح همزمان 34 پروژه عمرانی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای به طور همزمان در سراسر کشور در انزلی، اظهار کرد: مهمترین راهبرد در جوامع توسعه یافته تلاش و اهتمام برای زمینه‌سازی تحقق شاخص‌های سلامت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راه‌های حصول توسعه یافتگی، فراهم‌آوری بستر کار و اشتغال در جامعه است، افزود: نبود شغل یکی از دلایل اصلی بروز مشکلات اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه در بررسی شناخت آسیب‌های اجتماعی شاخص بیکاری و نبود شغل بیشترین تأثیر را دارد، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید ایجاد شغل را به عنوان یک وظیفه ملی برای خود تعریف کرده است.

 

زارع ادامه داد: امروزه تجربیات کشورهای توسعه ‌یافته و موفق در دنیا در عرصه اشتغال نشان داده که لازمه اشتغال، مهارت آموزی و کارآفرینی است.

 

استاندار گیلان اشتغال و مهارت‌آموزی را حلقه اتصال دانست و گفت: هدف نهایی از توسعه مهارت، افزایش اشتغال پایدار در جامعه است.

 

وی با تاکید بر اینکه تأمین آموزش و مهارت آموزی به بخش‌های وسیع‌تری از جامعه ضرورت امروز و فردای کشور است، افزود: در سند چشم‌انداز توسعه و اسناد بالادستی مثل برنامه ششم توسعه و سند آمایش سرزمینی نیز به خوبی بدین موضوع تاکید شده است.

 

زارع با بیان اینکه شغل از اساسی‌ترین دغدغه‌ها در کشور از جمله گیلان است، اظهار کرد: نرخ بیکاری در گیلان، اندکی از متوسط کشوری پایین‌تر است ولی هرگز مطلوب نیست.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه 120 هزار جوان اعم از دختر و پسر تحصیل کرده در گیلان بیکار هستند، تصریح کرد: نکته مهم این است که نگاه‌های سنتی به اشتغال در جوانان نسل جدید باید تغییر کند و از نگاه به شغل کارمندی به سمت کسب مهارت و کارآفرینی هدایت شود.

 

وی با بیان اینکه امر آموزش مورد توجه رییس جمهوری است و در نوزدهمین پرسش مهر در آغاز سال تحصیلی گذشته، موضوع محوریت مهارت مطرح شده است، تاکید کرد: اهمیت توجه به مهارت آموزی از سنین پایه بیانگر راهبرد و نگاه استراتژیک به موضوع آموزش در کشور است.

 

زارع همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر وزارت علوم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نقش مهمی در تغییر نگاه به شغل و اشتغال دارند.

 

استاندار گیلان اذعان کرد: نگاه به کارآفرینی سبب توسعه مهارت، ارتقای بهره‌وری و ارتباط مستقیم در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور می‌شود.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت شیراز خطبه نماز جمعه نماز جمعه ماه محرم بیرجند محرم خراسان جنوبي عزاداری محرم امام جمعه شیراز ارسلان زارع اشتغال جوانان مهارت آموزی استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در همایش استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: به منظور مهارت آموزی کارکنان وظیفه در طول ۶ سال گذشته یک ملیون و ۶۰۰ هزار نفر از جوانان زیر پوشش این نیرو، دوره‌های مهارتی تخصصی و عمومی را فرا گرفته اند و حدود ۸۵۰ هزار نفر از آن‌ها نیز موفق به کسب یک مهارت تخصصی شده اند. 
سردار زاده کمند افزود: در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه، حدود ۲۴۰ هزار نفر از سربازان، دوره مهارت‌های تخصصی را طی کرده اند و استان ایلام سهم بسزایی در این زمینه دارد.
وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، ۲۵۰ هزار نفر دارای مهارت تخصصی و ۳۴۵ هزار نفر نیز موفق به آموزش مهارت‌های عمومی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها