Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:16:33 GMT

۴۸ درصد تعهد اشتغالزایی همدان در سال جاری محقق شده است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۱۶۲۰

۴۸ درصد تعهد اشتغالزایی همدان در سال جاری محقق شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشاری بعدازظهر شنبه در شورای اداری شهرستان همدان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان همدان باید ضمن توجه به کارآمدی و بهبود وضع موجود در حیطه مسئولیتی که بر عهده دارند با عمل گرایی به دنبال ارائه خدمت به مردم باشند.

وی با اشاره به منویات رهبری تاکید کرد: رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار و اشتغال و برگزاری انتخابات سالم با مشارکت گسترده مردم اولویت‌های پیش روی ما در سال جاری است که همه باید برای تحقق آن در تلاش باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان همدان از افتتاح ۱۲۱ پروژه و طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در ایام هفته دولت خبر داد و افزود: این طرح‌ها با ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید و چند طرح بزرگ در سطح شهرستان مدنظر داریم تا پایان سال با حضور مقامات کشوری به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به تعهد ۶ هزار و ۲۱۱ نفری اشتغال شهرستان همدان در سال ۹۸ تصریح کرد: این میزان به عنوان حداقل اشتغال تعهد شده برای ۱۹ دستگاه اجرایی تا پایان سال مد نظر قرار گرفته که تا کنون ۴۸ درصد آن محقق شده است.

افشاری افزود: دستگاه‌های اجرایی که تاکنون موفق نشده اند در ایجاد اشتغال تعهد شده عملکرد خوبی داشته باشند با توجه به شرایط اقلیمی در نیمه دوم سال باید هرچه سریع‌تر فعالیت خود را برای عملیاتی کردن سند اشتغال مضاعف کنند.

فرماندار همدان یادآور شد: ۳۶ هزار واحد صنفی در ذیل ۵۰ اتحادیه تولیدی و توزیعی در سطح شهرستان همدان داری مجوز و در حال فعالیت هستند و حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نیز واحد صنفی فاقد پروانه داریم که اشتغال این بخش در آمار اشتغال شهرستان نیست.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص ترویج فرهنگ نورانی نماز اضافه کرد: اقامه نماز به عنوان یک موضوع اساسی و کلیدی در دستگاه‌های اجرایی باید برای کارکنان و جامعه هدف مورد توجه قرار گیرد.

تشدید نظارت بر عرضه کالا و قیمت‌ها در ماه محرم

حسین افشاری خواستار تشدید نظارت بر عرضه کالا و قیمت‌ها در ماه محرم شد و افزود: ستاد اربعین در شهرستان همدان تشکیل و کار خود را آغاز کرده تا در کنار ستاد مردمی اربعین با پشتیبانی‌های لازم بتوانیم میزبانی شایسته ای از عزاداران اربعین حسینی داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت گلوگاه‌های فساد در دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: اگر در دستگاه اجرایی مصداقی از فساد اداری ملاحظه شود علاوه بر فرد خاطی مدیر مجموعه نیز به واسطه مسئولیتی که بر عهده دارد تحت پیگرد قرار می‌گیرد و این موضوع اهمیت نظارت و پیشگیری را برای مدیران دوچندان می‌کند.

فرماندار همدان با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مجاز نیستند از اموال دولتی و عمومی و شخصیت حقوقی خویش در انتخابات استفاده کنند و شأن اداری افراد نیز ایجاب می‌کند وارد دسته بندی‌های جناحی و سیاسی له یا علیه فرد خاصی در انتخابات نشوند.

افشاری اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان در بحث رعایت حقوق مصرف کننده و تکریم ارباب رجوع مورد ارزیابی قرار گرفتند که مرکز بهداشت شهرستان، امور برق ۱و۲، تأمین اجتماعی شعب ۱ و ۲ و کمیته امداد منطقه ۲ همدان حائز رتبه برتر و امتیاز سطح یک شدند.

سند توسعه ۳ ساله نقشه پیش روی دستگاه‌های اجرایی باشد

معاون امور عمرانی فرماندار همدان نیز در این جلسه با اشاره به توزیع اعتبارات سال جاری در کمیته برنامه ریزی گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی هنوز موافقتنامه ها را مبادله نکردند که لازم است ضمن تسریع نسبت به پیگیری و پیشرفت طرح‌های خود اهتمام داشته باشند.

رضا زمانی با اشاره به تدوین سند سه ساله توسعه استان همدان افزود: دستگاه‌های اجرایی باید این سند را به عنوان نقشه پیش روی خود داشته و به دنبال تحقق اهداف تعیین شده در دستگاه اجرایی ذیربط باشند.

وی از کاهش ۳۰ درصدی تصادفات فوتی درون شهری همدان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد تصادفات فوتی درون شهری همدان از ۴۹ مورد به ۳۵ مورد کاهش پیدا کرده که تلاش و اقدامات اعضای شورای ترافیک شهرستان در این مهم مؤثر واقع شده است.

زمانی افزود: طبق پیش بینی به عمل آمده در پایان برنامه ششم توسعه باید کاهش ۳۱ درصدی در آمار تصادفات فوتی سطح شهرستان داشته باشیم.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه به نماز

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز گفت: مهمترین کارکرد حکومت اسلامی و همه وقایعی که در کشور شکل می‌گیرد تربیت و تعالی انسان است.

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم با بیان اینکه نماز انسان ساز است و به عنوان محور در بحث تربیت باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از منکرات در سطح جامعه نیز با توجه به نماز حاصل می‌گردد و هر چه فرهنگ نورانی نماز و تربیت نمازی در سطح جامعه فراگیر شود به مراتب با مشکلات فردی و اجتماعی کمتری مواجهیم.

وی با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج افزود: یکی از اقشار مورد خطاب خداوند متعال در این آیه شامل مدیرانی است که در مدت مسئولیتی که برعهده دارند این مکنت را پیدا کرده اند و توانایی دارند که برای اقامه نماز بکوشند و به این فریضه الهی توجه کنند.

حجت الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه شعار اجلاس نماز در سال جاری نماز و مدرسه انتخاب شده است اضافه کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا و پیش بینی لازم برای اقامه نماز زائران اربعین حسینی در نمازخانه‌ها و مساجد و موکب‌های مسیر عبور باید مورد توجه قرار گیرد.

پیگیری تحقق برش شهرستانی سند بالادستی استان

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان همدان نیز در این جلسه گفت: سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه استان بر اساس اسناد بالادستی تهیه شده و پیگیری تحقق برش شهرستانی این سند مورد تاکید و انتظار است.

فائزه ساداتی با اشاره به برخی از پروژه‌ها و طرح‌های محرک توسعه شهرستان همدان افزود: پتروشیمی همدان، منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر، ایجاد خوشه‌های صنعتی جدید و شهرک بنکداران از جمله طرح‌های در حال تکمیل و اولویت دار شهرستان است.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال شهرستان ۶ هزار و ۲۱۱ شغل است، اظهار کرد: تا کنون ۲ هزار و ۹۵۸ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده که حاکی از تحقق ۴۸ درصدی تعهد اشتغال شهرستان در نیمه اول سال است.

ساداتی با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از مصرف کننده افزود: شاخص‌های مد نظر قرار گرفته در این ارزیابی بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه میزان اطلاع رسانی به مراجعان، نظرسنجی از مراجعان، نحوه ارائه خدمات، رسیدگی به شکایات، آموزش و فرهنگ سازی و تکریم ارباب رجوع است.

وی افزود: در این راستا ۶ دستگاه حائز رتبه سطح یک، ۶ دستگاه حائز رتبه سطح ۲ و ۱۰ دستگاه اجرایی حائز رتبه سطح ۳ شدند.

تشکیل اتاق فکر رونق تولید در شورای شهرستان همدان

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان نیز در این نشست از تشکیل اتاق فکر رونق تولید در شورای شهرستان همدان خبر داد و افزود: تدوین بسته حمایتی رونق تولید برای ابلاغ به شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان همدان در ۱۰ مؤلفه مد نظر قرار گرفته است.

اکبر کاووسی امید اضافه کرد: تخفیف عوارض ساخت کارگاه‌های اشتغال زا، تخفیف در بهای خدمات و عوارض کسب و پیشه اصناف، تخفیف در عوارض کارخانجات و واحدهای بزرگ تولیدی و تشکیل فرهنگ سرای کسب و کار از جمله این اقدامات است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: بودجه شهرداری همدان در سال ۹۸ به نحوی بسته شد که از ۸۰۵ میلیارد تومان ۵۸ درصد عمرانی و ۴۲ درصد جاری باشد که این برای اولین بار است که در بودجه شهرداری بودجه عمرانی بیش از بودجه جاری پیش بینی شده است.

در پایان این نشست لوح سپاس دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کننده و دستگاه‌های اجرایی برتر در زمینه صیانت از حقوق شهروندی به مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط اهدا شد.

کد خبر 4707478

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین افشاری فرمانداری همدان جلسه شورای اداری هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان یاسوج استانداری سمنان ماه محرم خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمدزاده عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه شهر دهدشت افزود: عملیات اجرایی پروژه با قریب به ۵۰۰ نفر نیرو آغاز که در نهایت پوشش اشتغال زایی ۳۰۰ نفری را به شکل مستقیم خواهد داشت.

احمدزاده با اشاره به بحث مجوز پایانی این طرح اظهار کرد: مجوز پایانی پروژه در استان است و مشکلی از این جهت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امید است هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی مینی پالایشگاه دهدشت آغاز شود، تصریح کرد: تاکید و پیگیری لازم برای تحقق پروژه بر اساس زمانبندی مطلوب را خواهیم داشت.

استاندار تصریح کرد: همچنین برای بحث تسهیلات و مطالبه برای سرعت بخشی به این پروژه همکاری لازم محقق می شود.

کد خبر 6092404

دیگر خبرها

  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری