Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه گفت: سازمان‌های تروریستی مسئولیت کیفری دارند و پیگیری حقوقی اقدامات تروریست‌ها در دستور کار است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جمع خانواده‌های شهدای ترور، یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت و تصریح کرد: خانواده شهیدان در همه جا پرچم برافراشته‌ای از انقلاب، ارزش‌های انقلاب، راه امام، خط امام، مقصد و مقصود امام و مقام معظم رهبری، اقتدار و عزت نظام اسلامی و همچنین مظلومیت نظام و شهدای عالیقدر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این پرچم، معرف مکتب ایستادگی، مقاومت، اقتدار، جهاد و شهادت است، تجلیل از مقام شهدا و خانواده شهیدان را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: اصحاب رسانه و هنرمندان باید مسئولیتی بزرگ را در قبال شهدای ترور احساس کنند و بدانند که امروز پرداختن به این شهدا که مظلومانه و در حرکاتی ناجوانمردانه به شهادت رسیده‌اند، نیازمند تلاشی مضاعف است.

آیت الله رئیسی، پرداختن به شهدای ترور را موجب کنار زدن نقاب از چهره نفاق دانست و اظهار کرد: باید چهره جنایتکارانی که خود را تحت نام آزادی، استقلال، حقوق بشر و حمایت از انسان و اقلیم و گویشی خاص اقدام به جنایت می‌کنند، برملا شود. باید معلوم شود که آل سعود چگونه با پول از تروریست‌ها حمایت می‌کند و غربی‌ها و آمریکا که داعیه دار مبارزه با تروریسم هستند، چگونه کشورشان مامن برخی سازمانهاست و حتی در کنار کاخ سفید دفتر دارند. باید بر همگان معلوم شود که این کشور‌ها در ضدیت با ترور، دروغ می‌گویند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به شهادت خردسالان و نونهالان توسط تروریست‌ها، به پرسش تاریخی حضرت رقیه (س) اشاره کرد و گفت: سوال حضرت رقیه از تاریخ این است که «چه کسی من را در حال کودکی یتیم کرده است؟» هنوز تاریخ نتوانسته به این سوال به ظاهر ساده، اما پرمغز دختر اباعبدالله الحسین (ع) جواب بدهد. مردم ما هم سوالشان این است که چرا کسی که فقط سخن از خدا، نجات انسان، ارزش‌های اسلامی و قرآنی و پیامبر (ص) و علی (ع)‌ می‌گوید و در حال کمک به خلق خداست باید به جرم خدمت به مردم و انقلاب به خاک و خون کشیده شود؟ باید امروز دنیا از اسرائیلی‌ها سوال کند که جوانان و دانشمندان هسته‌ای ما که جز علم و فناوری و رشد کشور هدف و فعالیتی نداشتند، به چه جرمی کشته شدند؟ این دقیقاً همان سوال فرزندان حسین ابن علی (ع) است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خون شهدا موجب جهل زدایی در منطقه و جهان شده است، خاطرنشان کرد: خون مطهر شهدای ترور، این ظرفیت را دارد که ابعاد و شاخصه‌های گوناگون جاهلیت مدرن را که عالم به آن مبتلاست، افشا کند. در این راستا لازم است یک کار حقوقی قوی نیز صورت گیرد و به صورت رسمی، وزارت خارجه، معاونت بین الملل قوه قضائیه و سازمان‌های مردم‌نهاد، این موضوع را از طریق همه مجامع بین المللی دنبال کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه پرونده‌های موجود بر اساس میثاق‌های بین المللی باید پیگیری شود، تصریح کرد: ممکن است به دلیل حضور استکبار در بسیاری از مجامع بین المللی، محاکمه تروریست‌ها به سهولت ممکن نباشد، اما این امر نباید ما را از اقدام بازدارد. اسناد لازم باید توسط وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جمع آوری شود، زیرا بسیاری به صورت سازمانی اقدام به ترور کرده‌اند که در این موارد مسئولیت کیفری متوجه کل سازمان است. مثلاً کل سازمان منافقین، مسئولیت کیفری دارد. باید علیه آن‌ها کیفرخواست تنظیم کرد و حتی اگر مجامع جهانی پیگیری نکردند، آن‌ها را هم باید مورد پیگیری و افشا قرار داد تا افکار عمومی و وجدان جمعی دنیا بفهمد که خون انسان‌ها برای این سازمان‌ها هیچ ارزشی ندارد و تنها چیزی که برایشان مهم است، خواست مستکبرین است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم افشای استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری غرب در قبال تروریست‌ها، گفت: باید نفرت عمومی در سطح جهان علیه تروریسم برانگیخته شود تا قبل از محکومیت یک سازمان تروریستی در مجامع بین المللی، این سازمان‌ها توسط افکار و وجدان عمومی جهان محکوم شوند.

رئیس قوه قضائیه،  تفوق و برتری جبهه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و برملا شدن چهره کریه تروریسم را محصول خون مطهر شهدای ترور خواند و افزود: خون این عزیزان متصل به ثارالله است و خدا از خونشان نمی‌گذرد. آنچه طومار امثال داعش و القاعده را می‌پیچاند، خون کودکانی مانند محمد طه است که مظلومانه در اهواز به زمین ریخت.

آیت الله رئیسی در پایان، منافقین را سربازان بدون یونیفرم صدام در دوران جنگ خواند و یادآور شد: جاسوسی اسرائیل و کمک به داعش، تنها بخشی از کارنامه سیاه منافقین و سایر گروهک‌هاست که بیش از ۱۷ هزار نفر را در کشور ما به شهادت رسانده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تروریست منافقین رئیسی رئیس قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟

درحالی که رژیم اشغالگر و حامیان جنایتکار آن می‌خواستند با جنگ وحشیانه در غزه، آرمان فلسطین و هویت مردم آن را از بین ببرند اما تحولات و خیزش بزرگی که امروز در جهان ضد صهیونیست‌ها می‌بینیم، نشان می‌دهد که چگونه غزه همه دنیا را علیه استکبار متحد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه تحلیل‌های رسانه‌ها و کارشناسان منطقه از جنبش عظیم دانشجویی که در همبستگی با مردم فلسطین و در اعتراض به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه نوار غزه در دانشگاه‌های آمریکا به راه افتاده و به دانشگاه‌های سراسر جهان کشیده شد، عربی پست در یادداشتی به قلم «زین الناجی» نویسنده مشهور عربی به بررسی بیداری افکار عمومی جهان بعد از جنگ غزه پرداخته و نوشت، وضعیت کنونی غزه آینه‌ای از وضعیت همه ملت‌های عربی است که طی سالیان دراز از جنگ‌های داخلی و استبداد و فاشیسم رنج برده‌اند.

امروز غزه توانست همه نقشه‌های جدیدی را که برای تغییر شکل منطقه عربی طراحی شده بود و به دنبال پاک کردن نام فلسطین از نقشه عربی و نابودی حقوق مردم آن بود از بین ببرد و این توطئه‌ها در زیر آوار جنایت‌هایی که جهان از زمان جنگ جهانی دوم و دوره نازی‌ها تاکنون هرگز شاهد آن نبوده است دفن شد و اینجا اشغالگران اسرائیلی و رهبران غربی و حتی عربی را می‌بینیم که می‌توان آنها را نئونازی توصیف کرد.

جنگ غزه یک جنگ نسل کشی علیه مادران و کودکان است؛ جایی که درصد بالایی از شهدای غزه یعنی 70 درصد آنها زنان و کودکان هستند. رژیم اشغالگر عامدانه نوزادان و کودکان فلسطین را هدف قرار می‌دهد تا آنها در آینده نتوانند قادر به مقاومت برای بازپس‌گیری سرزمین خود باشند و اتفاقی که امروز در غزه رخ می‌دهد یک جنایت خبیثانه و وحشیانه برای نابودی آینده غزه است.

بیداری جهان بعد از دیدن فاشیسم صهیونیستی

این نسل کشی فجیعی که امروز در غزه رخ می‌دهد ملت‌های غربی را به شکل بی سابقه‌ای بیدار کرد تا صحنه‌ای شگفت انگیز در حمایت از آرمان فلسطین و علیه اشغالگری رقم بزنند. امروز همه می‌بینند که غزه چگونه نسل جدید از دانشجویان و جوانان غربی را بیدار کرد تا برای حمایت از آرمان فلسطین به میدان بیایند و این در حالی است که غربی‌ها و به طور خاص نسل جدید آمریکا و کشورهای اروپایی قبل از جنگ غزه چیزی درباره آرمان فلسطین و رنج‌هایی که مردم آن می‌کشند نمی‌دانستند.

غزه چگونه تبدیل به گور جنایتکاران شد؟

مستکبران و جنایتکاران می‌خواستند که غزه را به یک گور دسته جمعی بزرگ تبدیل کنند تا آرمان فلسطین برای همیشه در آن دفن شود اما همه دیدند که غزه برای این جنایتکاران تبدیل به گور شده و آتش جنگ غزه به خانه‌های همه کسانی که در پی نابودی آرمان فلسطین بودند رسیده است؛ جایی که در دانشگاه‌های آمریکا شاهد حماسه‌ای بزرگ در دفاع از فلسطین و مقابله با نفوذ لابی صهیونیسم هستیم.

بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساختبیداری نسل جدید آمریکا و تأثیر آن بر آینده روابط با اسرائیل

امروز همه چهره واقعی آمریکا که به دنبال سرکوب معترضان و خاموش کردن صدای حقیقت و آزادی است را می‌بینند. امروز میلیون‌ها دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا و جهان که وجدان آنها بیدار شده است برای حمایت از غزه برخواسته‌اند و این جنبش بزرگ همچون یک گلوله برفی بزرگ و بزرگتر می‌شود و به سایر کشورهای غربی می‌رسد؛ جایی که می‌بینیم علاوه بر آمریکا دانشگاه‌های کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و استرالیا نیز برای دفاع از حق برخواسته‌اند و همبستگی خود را با مردم غزه و مخالفتشان را با ظلم و بی‌عدالتی و اشغالگری اعلام کردند.

امروز غزه تبدیل به گورستانی شده که تاج و تخت نتانیاهو را که در آستانه سقوط است تهدید می‌کند. این سقوط نتانیاهو از داخل جامعه صهیونیستی آغاز شده است؛ جایی که علاوه بر پرونده‌های مختلف فساد و شکست بزرگی که وی در عملیات طوفان الاقصی متحمل شد خانواده‌های اسرای صهیونیست به همراه جناح‌های مخالف او به دنبال برکناری و محاکمه وی هستند.

از طرف دیگر دولت آمریکا و مقامات این کشور به عنوان بزرگترین حامی رژیم اشغالگر و جنایت‌های وحشیانه آن با آینده‌ای مبهم مواجه هستند. در این میان «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده که تمام قد از جنایت‌های شنیع اشغالگران علیه غیرنظامیان فلسطینی حمایت کرده است تحت فشار شدید افکار عمومی آمریکا قرار دارد و همین مسئله او را در انتخابات آینده این کشور شدیداً به چالش می‌کشد.

امروز نسل جدید آمریکا نماد رهایی و آزادی در این کشور هستند و از طرف دیگر امروز صحنه‌ای شکست خورده از نتانیاهو را می‌بینیم که نقشه او برای خاورمیانه جدید و گسترش توافق‌های عادی سازی همگی نابود شد و از بین رفت. صهیونیست‌ها در کنار حامیان جنایتکار خود در جهان می‌خواستند غزه و آرمان فلسطین را نابود کنند اما امروز می‌بینیم که غزه همه جهان را علیه آنها متحد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترور برای بقا
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد