Web Analytics Made Easy - Statcounter

     

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور: ظرفیت بانک توسعه تعاون راهکاری مناسب برای تأمین مالی تعاونی‌ها و کارآفرینان محسوب می‌شوند

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح هم‌زمان ۶۴۳ پروژه تعاونی در سراسر کشور و جشنواره تعاونی‌های برتر در سالن تلاش سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و اقدامات توسعه‌ای بانک توسعه تعاون راهکاری مناسب برای تأمین مالی تعاون گران و کارآفرینان در راستای شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت‌های موجود در بانک توسعه تعاون و دستگاه‌های همکار را ظرفیتی ارزشمند برای حمایت و تأمین مالی کارآفرینان و تعاون گران دانست که در طرح‌های ملی و توسعه‌ای شاهد نقش‌آفرینی بانک در زمینه‌های گوناگون ازجمله طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، طرح اشتغال پایدار فراگیر و طرح رونق تولید بوده‌ایم.

جهانگیری افتتاح 643 پروژه تعاونی در سراسر کشور و متعاقب آن ایجاد 17 هزار فرصت شغلی را هدیه بخش تعاون به عموم مردم دانست که با مشارکت دست اندرکاران بخش تعاون از جمله بانک توسعه تعاون حاصل شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور تدابیر اتخاذشده در ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ را فرصتی مناسب برای شکوفایی اقتصادی عنوان نمود که به عموم کارآفرینان، صنعتگران و نخبگان اقتصادی فرصت تصدی‌گری و فعالیت در جایگاه‌های مهم صنعتی و تولیدی را فراهم نمود.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بخش تعاون در اسناد توسعه‌ای بالادستی نظام جایگاه والایی دارد و اهداف کمی زیادی برای آن در نظر گرفته‌شده است که ازجمله آن دستیابی به سهم 25 درصدی در اقتصاد ملی می‌باشد.

جهانگیری تقویت مشارکت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی و تحقق عدالت در اقتصاد را از مهم‌ترین کارکردهای تعاون دانست.

 

جهانگیری تقویت تعاونی‌ها و کسب‌وکارهای خرد و متوسط را از مهم‌ترین راهبردهای دولت برای حفظ، توسعه و ایجاد اشتغال در کشور مطرح نمود و طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و طرح اشتغال پایدار فراگیر را از مهم‌ترین اقدامات دولت برای اشتغال‌زایی در سراسر کشور دانست.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجتبی ظفری پور در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان باتبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری کارگران در اقتصاد کشورمان نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی با اشاره به نقش مهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیان کرد: سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشورمان ۲۵ درصد است که برای رسیدن به این میزان باید از این بخش حمایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم  افزود:  تعاونی‌ها نقش مهمی در اقتصاد و جهش تولید دارند و تجلی مردمی سازی اقتصاد در کشور می‌باشند.

ظفری پور از فعالیت ۵ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان خبر داد و گفت: بیشترین فعالیت تعاونی‌ها در استان در بخش کشاورزی، شیلات است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی و حمایت تعاونی‌ها استان  توسعه و توانمندسازی شوند.

وی افزود: از مجموع ۵۳۰۰ تعاونی در استان یک هزار و ۵۰۰ واحد در بخش کشاورزی فعال میباشند که بیشتر در روستا‌های خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه این اداره کل علاوه بر توسعه تعاونی‌های صنایع دستی، گسترش و راه اندازی تعاونی‌ها دانش بنیان است.

ظفری در بخش دیگری از سخنان خود سهمیه اشتغال استان خوزستان در سال گذشته را ۶۳ هزار نفر بیان کرد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده میزان اشتغال ایجاد شده که با در سامانه اشتغال با کد ملی ثبت شده است، بیش از ۷۰ هزار شغل می‌باشد که این میزان  رشد بیش از یک برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم استان خوزستان در ایجاد اشتغال ۶۹ هزار شغل می‌باشد که وظیفه ما در این موضوع بسیار سنگین است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  ادامه داد: یکی از برنامه‌های اشتغالزایی حمایت از مشاغل خانگی است که در سال گذشته ۹۲ درصد سهم استان از تسهیلات این بخش که  ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است جذب و بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان وام به یک هزار و ۶۳۹ طرح اعطا  شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است