Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@09:17:06 GMT

جشنواره کتابخوانی رضوی در ملایر به کار خود پایان داد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۲۳۰۷

جشنواره کتابخوانی رضوی در ملایر به کار خود پایان داد

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر عصر شنبه در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در ملایر اظهار داشت: رشد ۶۰ درصدی شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره نسبت به دوره نخست نشان از این دارد که مردم ملایر مردمی با فرهنگ و دوست دار کتاب و کتابخوانی هستند.

قدرت الله ولدی با اشاره به انجام اقدامات خوب نهاد کتابخانه ها در سطح روستاها و شهرهای ملایر ادامه داد: زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه در استان بود که هفته دولت کتابخانه این شهر به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان با ۱۲ عنوان کتاب گفت: میزان شرکت کنندگان ملایری در این جشنواره از هشت هزار و ۵۰۰ تن در نخستین سال آن به حدود هفت هزار تن در چهارمین سال رسید که موجب افتخار است.

امام جمعه ملایر نیز برگزاری این جشنواره ها را دلیلی برای شناختن زیبایی های کلام امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) از طریق کتاب دانست و افزود: جوانان و نوجوانانی که در این جشنواره برگزیده شدند، با معرفت بیشتری به زیارت امام رضا(ع) می روند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری با بیان اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره معرفت شان نسبت به ائمه اطهار(ع) افزایش یافته است بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با کتاب انس بسیاری و به مطالعه کتاب هایی با موضوع اهل بیت(ع) تاکید ویژه ای دارند.

وی افزود: به برکت خواندن زندگینامه اهل بیت(ع) بود که زندگی شهدا مزین شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان نیز به افتتاح کتابخانه شهید حسین آزموده شهر زنگنه همزمان با هفته دولت اشاره کرد و گفت: زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه استان بود که هفته گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.


عاطفه زارعی درباره جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: در کل استان ۶۱ هزار و ۲۲۵ تن در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد هفت هزار تن مربوط به ملایر بود که ۲.۴ درصد از جمعیت این شهرستان را شامل می شود.

وی با برشمردن اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: در چهارمین سال برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی شاهد افزایش مشارکت علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره بودیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان میزان مشارکت مردم ملایر در این جشنواره را نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: ۶۰ درصد شرکت کنندگان را گروه سنی بزرگسالان، ۱۶ درصد را نوجوانان و ۲۴ درصد شرکت کنندگان را گروه سنی کودکان تشکیل می داد.


در این آئین ۲ تن از منبت کاران ملایری طی ۱۰ روز پنجره فولادی را با طرح کتاب روی چوب منبت کاری کرده و به بارگاه آستان قدس رضوی تقدیم کردند.
۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آستان قدس رضوی امام رضا رهبر معظم انقلاب زیبایی مدیرکل کتابخانه های عمومی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی را باید خارج از حیطه تکلیفی کتابخانه ها ببینیم و توجه داشته باشیم که مشکلات ما با کتاب کجا حل می‌شود و سراغ آنها برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با اشاره به نقش کلیدی مطالعه در ادامه افزود: با مشارکت و یکپارچگی همه دستگاه‌ها می‌توان به افزایش میزان مطالعه مؤثر در سطح جامعه کمک کرد و همه نهادها و مردم باید برای اجرای این امر در سطح جامعه مشارکت داشته باشند.

قائدی در ادامه بیان داشت: از قوه قضائیه تقاضا داریم اقداماتی از قبیل کمک به تأمین ملزومات کتابخانه ای، خرید تجهیزات، تعمیر و ساماندهی کتابخانه ها بر اساس ضوابط قانون، تغییر مجازات مجرمین را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: هر اداره یک کتابخانه تخصصی مربوط به فعالیت‌هایش و تألیفات نویسندگان شهرستان، هر چند کوچک باید داشته باشد، که ارباب رجوع به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

کد خبر 6090447

دیگر خبرها

  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی