Web Analytics Made Easy - Statcounter

چه باید کرد؟

در پروندۀ ویژۀ این شماره سعی کردیم به این سؤالات پاسخ بدهیم: به چه دلیلی باید یا نباید درباره خودکشی در فضای عمومی صحبت کرد؟ نشانه‌های کاربری که میل واقعی به خودکشی دارد کدام است؟ (آنچه در فضایی که هم خوشی‌ها و هم ناراحتی‌ها با اغراق بسیار بازنمایی می‌شود بسیار سخت است)، استانداردهای خبررسانی در این ‌باره چیست؟ تا کجا باید این خبرها در جامعه پخش شود؟ و مهم‌تر از آن با چه ادبیات و شیوه‌ای؟

این سؤالات را با متخصصانی در حوزه‌های روان‌پزشکی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و رسانه مطرح کردیم، از جمله دکتر امیرحسین جلالی ندوشن، شروین وکیلی، سهیل رحیمی، رضا تسلیمی طهرانی، شیما محمدی، مریم بهریان، وحید ملک‌پور، فرزانه قبادی و زهرا چوپانکاره، که در این پرونده مباحثی را مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروندۀ فوبیای ارتباطات، دیگر پروندۀ این شماره است. در این پرونده که به دبیری امیرعلی خلج تهیه شده است، علاوه بر ترجمۀ مقالاتی درباره این ترس، در گفت‌وگویی با دکتر مریم رسولیان، روان‌پزشک، تلاش شده است که ابعاد و راه‌های درمان این پدیده مشخص شود. همچنین، در پروندۀ سیاسی این شماره با نام «شما زیر نظر هستید» این موضوع را مطرح کردیم که تا چه حد دستگاه‌های اطلاعاتی می‌توانند بر شبکه‌های اجتماعی اثرگذار باشند، و اینکه با چه هدفی قصد دارند بیشتر در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند. این‌ها مباحثی است که کاربران فضای مجازی با آن به‌طور مستقیم و غیرمستقیم درگیرند، و به‌نوعی بیان می‌کنند که دیگر حریم شخصی برای کاربران وجود ندارد. این پرونده را میثم سلیمانی تهیه کرده است.

از دیگر آثار منتشرشده در این شماره می‌توان به مقالات و یادداشت‌های زیر اشاره کرد:

خواندن به‌مثابه قدرت گفتمانی (بخش سوم)، به قلم حسین بشیر. تاریخچۀ اینفوگرافیک و نیوزگرافیک در ایران، به قلم مریم سلیمی. گرگ ناقلای شبکه‌های اجتماعی، به قلم حمید ضیایی‌پرور.

شناسنامه ماهنامه:

صاحب‌امتیاز: مؤسسۀ مطبوعاتی دایره‌رنگی ایده‌آل رئیس شورای سیاست‌گذاری: سید غلامرضا کاظمی‌دینان طراح جلد: جمال رحمتی مدیر هنری: یوسف فروتن دیگر همکاران ماهنامۀ مدیریت ارتباطات: بهنام تقی‌پور، روشن مهدوی، محدثه گودرزنیا، سمیرا کیانی و الناز تقی‌پور.

علاقه‌مندان جهت خرید یا دریافت اشتراک سالیانه می‌توانند با شمارۀ ۸۸۳۵۶۴۳۶ -۰۲۱ تماس بگیرند.

کد خبر 453443 برچسب‌ها ماهناهه مدیریت ارتباطات

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری

به گزارش جام جم آنلاین البرز،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج با حضور در دادگستری استان البرز با رئیس کل دادگستری دیدار و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های شورای شهر در سال گذشته و این دوره شورا ارائه کردند.
حسین فاضلی هریکندی در این نشست یکی از ویژگی‌های بارز استان البرز را تعامل، همکاری و هم افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و با اعلام اینکه از آغاز فعالیت خود در استان، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضایی سرلوحه اقدامات مجموعه قضایی قرار داده است تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضایی و سایر مجموعه‌ها اعم از اجرایی و شهری به منظور شناسایی و حل مشکلات را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز یاد می‌کند.
وی اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضایی با مدیریت شهری بیان کرد و افزود: مطمئنا اگر همکاری سازنده بین همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از ماموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

نقش مدیریت شهری در کاهش پرونده‌های حقوقی
رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضایی است، تصریح کرد: برخی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
وی در ادامه با اشاره به موضوع تعطیلی زندان رجایی شهر و بحث انتقال مدیریت زندان قزلحصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز متذکر شد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد، اما در مورد زندان قزلحصار، نظر مجموعه قضایی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به استان البرز است.
وی در پایان بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی نیز بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.
در ابتدای این نشست «مسعود محمدی» رئیس شورای شهر کرج گزارشی از اقدامات مدیریت شهری، تصویب بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۳ ارائه کرد و در خصوص اجرای خطوط تندرو اتوبوس و احداث و تکمیل مصلی کرج ابراز امیدواری کرد در سال جاری به نتیجه برسند.

دیگر خبرها

  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند/او برای برگشت از سفر، چندین قرار کاری گذاشته بود و قول داده بود برای دیدن خواهرش به زاهدان برود
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند