Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأمین نیاز دارویی کشور اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات مناسبی که در طی سال‌های اخیر انجام گرفته است امروزه می‌توانیم ادعا کنیم که توانایی تأمین ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور توسط تولیدات داخلی را  داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تشریح کرد: برخی نسبت به آمارهای متفاوت ۹۹درصد و ۹۷درصد که در بخش‌های مختلف نظام سلامت اعلام می‌شود اعتراض داشتند؛ این تفاوت ۲ درصدی مربوط به داروهایی می‌شود که تولید داخل آن وجود دارد اما به دلایل خاصی مثل اعلام نیاز پزشکان یا درخواست بیماران اقدام به اختصاص ارز  و واردات آن‌ها می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه در صورت وارد نکردن این داروها هیچ مشکلی در نظام سلامت وجود نخواهد داشت، گفت: امروزه داروهایی هایتک در کشور تولید می‌شود که روزی به واردات تمام آن‌ها محتاج بودیم؛ این تولیدات حاصل فعالیت سخت دانشمندان و کار تیمی بخش‌های مختلف نظام سلامت است، تولید این داروها حاصل تلاش بخش‌های مختلف کشور از جمله نظام سلامت و دستگاه‌های سرمایه‌گذار و غیره بود؛ ما به عنوان سازمان غذا و دارو هم در تلاش بودیم تا در امر ارائه مجوز و طی فرایند اداری، فعالیت آن‌ها را تسریع کنیم.

بیشتر بخوانید: هشدار؛ زیبایی خود را فدای ارزانی نکنید/ تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه شما را کور می‌کند 

شانه‌ساز تصریح کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی هیچ شکی نسبت به پتانسیل زیر ساختی و توانمندی‌های کشور نداریم و می‌توانیم این اطمینان را به مردم بدهیم که تقاضای برای هر دارویی وجود داشته باشد ظرف دو سال تهیه و تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر کیفیت مطلوب داروهای تولید داخل گفت: توجه داشته باشید واردات ۲ درصد داروی ذکر شده به دلیل اختلال در کیفیت یا اثر بخشی داروها نیست بلکه  عمدتا به دلیل مسائل ذهنی و درخواست بیماران است که آن‌ها را وارد کشور می‌کنیم؛  قصد نداریم  باعث ایجاد فشار روحی در بیماران شویم .

او تاکید کرد: جای هیچ شک و شبهه‌ای درباره کیفیت داروهای تولید داخل وجود ندارد؛ ما با داروهای تولید داخل، مطابق استانداردهای بین‌المللی برخورد می‌کنیم؛ این داروها هم  مانند داروهای وارداتی تحت آزمایش‌های سخت و بررسی قرار می‌گیرند تا از کیفیت آن‌ها اطمینان داشته باشیم.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام سلامت مرهون اساتید و آموزگاران است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن گرامیداشت روز معلم، نقش اساتید را در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور، بی‌بدیل توصیف کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن گرامیداشت روز معلم، نقش اساتید را در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور، بی‌بدیل توصیف کرد.

متن پیام دکتر بهرام عین‌اللهی به شرح زیر است:

روز پاسداشت مقام معلم، ره‌نمایی است از تکریم، تعلیم و تربیت در فرهنگ عمیق ایران اسلامی ما و یادآوری است از آنها که در مسیر والاترین انسانهای تاریخ ـ پیامبران ـ قرار گرفتند. همانگونه که امام ما که خود والا معلم ایمان، شجاعت و اخلاص بود گفت: معلمی شغل انبیاست.

استاد و معلم، آموزش و تربیت مخاطب انسانی، این سخت‌ترین تکلیفی که یک انسان می‌تواند بر عهده بگیرد را بر عهده گرفته است و تاثیر گذاری تاریخی خود بر شکل گیری یک جامعه دین مدار، اخلاق محور، عدالت بنیان و قدرتمند را به نظاره نشسته است.

نظام سلامت کشورمان مرهون اساتید گران‌سنگی است که با دانش و تعهد خود نسلی شایسته از جامعه بهداشتی و درمانی کشور را تربیت نموده‌اند که امروز، کشور ما را به نمادی مثال زدنی از رشد و توسعه با کیفیت شاخص های سلامت در دنیا تبدیل نموده‌اند.

بی تردید حضور ارزشمند اساتید و آموزگاران زیر ساخت اصلی نظام سلامت کشور و سرمایه‌های اجتماعی کشورمان هستند و کارایی آموزش‌های آنان، آینده کشور و نظام بهداشت و درمان ما را تضمین خواهد کرد‌.

در سالی که با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده است، نقش پیشرو و موثر اساتید عزیز در نهادمند نمودن و مردمی سازی ارزشهای سلامت محور از طریق نظام آموزشی، نقشی بی بدیل خواهد بود.

بسیاری از کشورهای دنیا سالهاست در مسیر فروپاشی نهاد گرانبهای خانواده قرار گرفته‌اند، اساتید ما الگوهای قابل تکثیری برای ترویج فرهنگ خانواده محور هستند

در این روزها که دنیا در تب و تاب جنبش‌های اعتراضی نهاد علم و دانشجویان علیه جنایات بی سابقه و نسل کشی فرعون وار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین است، صدای رسای اساتید و دانشجویان کشورمان به خصوص سپید پوشان نظام سلامت، نشانی است از راهبری پرچم پر افتخار حمایت از انسانیت توسط دستان توانمند مردم شریف ایران.

در پایان یادی کنیم از اساتید در گذشته حوزه سلامت در سال اخیر که بخشی از دارایی علمی کشورمان مرهون زحمات خالصانه آنان در مسیر رشد و تعالی ایران عزیز بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظام سلامت مرهون اساتید و آموزگاران است
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت