Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با آغاز سال 98، شهردار تهران از رنگی شدن پایتخت خبر داد اما به جز چند دیوار نگاره خبری از تهران رنگی نیست. در پی پیگیری های خبرنگار برنا، مدیرعامل سازمان زیباسازی عنوان کرد در پی تدوین شیوه نامه رنگ برای پایتخت است اما همچنان با گذشت 6 ماه خبری از اجرای این شیوه نامه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه به سراغ عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران رفتیم تا دلیل عدم اجرای طرح های مختلف را جویا شویم. حجت نظری با اشاره به طرح هایی که طی دو سال اخیر به سازمان زیباسازی برای رنگی شدن پایتخت ارائه داده است، از عدم اجرای طرح های مختلف خبر می دهد و ضمن انتقاد از این روند، عدم ثبات مدیریتی را عامل مهمی در ادامه روند تهران خاکستری می داند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا رنگی شدن پایتخت در حد حرف باقی مانده است، به برنا گفت : اتفاقا درباره رنگی شدن پایتخت از ابتدای دوره شروع کاری ام در شورا دغدغه داشتم حتی یک سال پیش از روی کار آمدن آقای حناچی، بحث رنگ را در شهر مطرح کردم و پیشنهاد کردم که چند پروژه را به صورت منطقه‌‌ای در سطح شهر اجرا کنند.

وی اضافه کرد: محور این طرح‌ها، رنگ هست اما متأسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است یعنی من به بخش‌های مختلف شهرداری از جمله سازمان زیباسازی از دوره شهرداری آقای  نجفی پیشنهاداتی را دادم که این پیشنهادات اجرا نشده است.

نظری در خصوص جزئیات پیشنهادات مختلفش برای رنگی شدن پایتخت اظهار کرد: پیشنهاد دادم بخش‌هایی را در سطح شهر رنگ‌آمیزی کنیم. نه آن حالت کلاسیک و شناخته‌شده‌ای که تا به امروز در سطح شهر دیدیم. رنگ‌آمیزی غیرمنظم در یک حجم گسترده که البته در کشورهای آمریکای لاتین این اتفاق افتاده است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران  اضافه کرد: همچنین پیشنهاد کردم طی رویدادهای مختلف از جمله رویدادهای ملی یا بین‌المللی‌مان و یا رویدادهای مذهبی و ... المان‌سازی کرده و مردم را به نوعی بیشتر درگیر مفاهیم شهری کنیم که این اتفاق هم تقریبا تا به این لحظه رخ نداده است. البته ما شاهد هستیم در رویدادهای مختلف و در مناسبت‌های مختلف، بیلبوردهای شهری یا پل‌ها تغییر می‌کنند اما آن چیزی که انتظار ماست این نیست.

وی در خصوص سایر پیشنهادات برای تبدیل پایتخت به شهری شاد گفت: فارغ از این المان‌های مناسبتی، پیشنهاد المان‌های ثابت هویتی شهری را دادم.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: در کنار تمام پیشنهادهایی که ارائه دادم تأکید کردم با هر مجری که خودتان می‌خواهید کار کنید و به هیچ عنوان من به شما مجری معرفی نمی‌کنم که خدایی نکرده شائبه‌ای که می‌خواهم انتفاعی ببرم، پیش نیاید.

نظری در پاسخ به این سوال که چرا در مدیریت شهری کنونی اتفاقی در رابطه با رنگی شدن پایتخت رخ نداده، گفت: به نظرم می‌رسد عدم ثبات در مدیریت شهری شاید پررنگ‌ترین عامل باشد یعنی اینکه شهرداران تغییر کردند و در کنار شهرداران، معاونین شهرداران تغییر کردند و در کنار آنها، شهرداران مناطق تغییر کردند و این بی‌ثباتی و تغییر مدیریت‌ها خیلی وقت‌ها متأسفانه عاملی بود برای اینکه ما نتوانیم به اهداف‌مان برسیم.

وی در پایان اظهار کرد: تردیدی ندارم که تمام کسانی که در تغییر شهرداران ما نقش داشتند از قضا همین را می‌خواستند و من امیدوارم ما در ماه‌های باقی مانده که 24 ماه است بتوانیم این ثبات را داشته باشیم و پروژه‌ها و برنامه‌هایی که مد نظرمان است اجرایی کنیم تا ان‌شاءالله مردم شاهد تغییرات ملموس در مدیریت شهری تهران باشند.

 

 

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت شورای شهر تهران شهردار تهران شهرداری مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب نظری رئیس شورای شهر بندرعباس در هشتصد و بیست و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، سپاه را شجره طیبه دانست و گفت: امروز آثار و برکات بسیج مستضعفین و سپاه در تمام دنیا قابل مشاهده است و این برگرفته از ابتکار حضرت امام (ره) است.

نظری با اشاره به سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس، گفت: این واقعه نشان می‌دهد که خدای ما مسلمانان از ناوها و جنگنده‌های آمریکایی قوی‌تر است چنانچه در عملیات وعده صادق نیز این دست برتر مؤمنین را دیدیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: امروز در دفاع، علم، سیل، زلزله و … منش بسیجی‌ها را می‌بینیم و به برکت نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات عدیده شهر بندرعباس در حوزه زیرساخت عنوان‌کرد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و از این بابت خطراتی مردم ساکن در این محلات را تهدید می‌کند.

نظری عنوان کرد: امروز هیچ اولویتی بالاتر از بازآفرینی شهری در بندرعباس وجود ندارد از این رو همه دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری اعم از دولت و سپاه به میدان بیاید.

رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد از کار در بازآفرینی شهری بر عهده دولت است و باید با تأمین زمین به شهرداری در این حوزه وظایف خود را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان‌کرد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شد ۳۰۰ هکتار زمین تأمین و به عنوان پشتیبان بازآفرینی در بندرعباس استفاده شود اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده است که لازم است دولت در اجرای این مصوبه تسریع کند تا دست شورا و شهرداری برای بازآفرینی پر شود.

کد خبر 6086674

دیگر خبرها

  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت