Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:07:31 GMT

حوادث جنوب یمن روی دیگر سکه تجاوز به کشور است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۳۸۴۱

حوادث جنوب یمن روی دیگر سکه تجاوز به کشور است

الحوثی بامداد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت نجات ملی با این دیدگاه به حوادث جنوب نگاه و با آن رفتار می کند.

وی اضافه کرد: صنعا برهمین اساس و برای جلوگیری از توطئه های تجزیه یمن، کمیته گفت و گوی ملی را که شامل نمایندگانی از همه جریان ها و از همه مناطق یمن است تشکیل داد تا درها را مقابل کسانی که همچنان از عقل و منطق پیروری می کنند بگشاید تا تقسیم و تجزیه کشور را تنها راه حل تامین کننده امنیت خود به شمار نیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحوثی گفت: عربستان و امارات از یکسو ابزار اجرای توطئه های دشمنان هستند و از سوی دیگر خود نیز خواسته ها و طمع هایی در یمن دارند، چه با هم اتفاق نظر داشته باشند و چه مخالف یکدیگر باشند.

وی بیان کرد: حتی اگر در ابتدا باهم به مخالفت برخیزند، در پایان منافع مشترک و طمع ورزی ها بار دیگر آنها را به همکاری برای دست یافتن به اهداف خود وادار می کند.

این نویسنده یمنی گفت: عربستان و امارات معمولا نقش ها را میان خود تقسیم می کنند و در این میان تنها قربانی اهداف آن ها شهروندان یمنی هستند و این بار نیز یکی از اهداف آن ها خالی شدن این منطقه از مبارزان و جوانان است تا اشغالگری با آرامش و آسانی بیشتری محقق شود.

الحوثی اضافه کرد: اهداف آمریکا در یمن توسط امارات و عربستان به پیش می رود و در این میان این دو کشور نیز اهداف خود را پیگیری می کنند که تسلط امارات بر بنادر و عبور خط لوله نفتی عربستان از خاک یمن است.

وی افزود: اگر هدف اصلی تجاوز به یمن را غارت ثروت ها و سرکوب یکی از مخالفان استکبار بدانیم، حوادث و بحران عدن یک اقدام منطقی در همین راستا به شمار می رود که امارات و عربستان ابزار این کار هستند.

الحوثی اظهار کرد: اکنون نابودی نیروی انسانی در جنوب برای تحقق اشغالگری، کم هزینه ترین راه برای هدف اصلی استکبار است.

وی اضافه کرد: آمریکا و دیگر هم پیمان های استکباری آن، کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی را غنیمت هایی قابل تقسیم می دانند و ابتدا از پشت پرده با ما می جنگند و چون پرده ها فرو افتد آشکارا دشمنی می کنند.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی یمنی گفت: عربستان و امارات از خود اختیاری ندارند و ابزار دست دیگران هستند و ائتلافی که از اتحاد آن ها تشکیل شده بود نیز فروپاشیده است.

الحوثی افزود: متجاوزان از دستیابی به اهداف خود در یمن نا امید شده اند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل ائتلاف های جدیدی براساس منافع بین المللی پس از جنگ تجاری میان آمریکا و چین، جاده ابریشم، آغاز جنگ سرد میان روسیه و آمریکا و ظهور عامل قدرتمندی مانند جمهوری اسلامی ایران که به کابوس کشورهای استکباری و دستپروده آن ها «اسرائیل» تبدیل شده، شکل خواهد گرفت.

الحوثی گفت: با فروپاشی ائتلاف متجاوزان، شکل گیری ائتلاف دیگری در یمن متصور نیست و ممکن است عملیات تقسیم منافع میان آمریکا و انگلیس و خورده نان هایی برای امارات و عربستان انجام شود.

وی بیان کرد: البته ملت یمن اجازه چنین چیزی را نمی دهد و ان ها را حتی یک دقیقه آرام نمی گذارد و غافلگیری های بزرگی برای شیاطین ذخیره کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه خبر داد که از ابتدای امسال تاکنون به ۳۰ مورد رسیده و گفت: از نظر تعداد حوادث و فوتی‌های کوهستان دومین استان کشور هستیم.

محمدباقر محمدی در نشست ستاد مدیریت بحران کرمانشاه که امروز (هشتم اردیبهشت) با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، از بالا بودن حوادث کوهستان در کرمانشاه بواسطه کوهستانی بودن این منطقه یاد کرد و گفت: امسال ۳۰ حادثه کوهستان در استان رخ داده که از نظر تعداد حوادث و همچنین تعداد موارد فوتی ناشی از حوادث کوهستان دومین استان کشور هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز شاهد آمار بالای حوادث کوهستان در کرمانشاه بودیم، به گونه‌ای که از ۸۵۸ حادثه رخ داده در سطح استان که هلال احمر در آن ماموریت داشته، ۹۹ مورد آن حوادث کوهستان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از دشواری عملیات در حوادث کوهستان یاد کرد که پُرهزینه و با ریسک بالا بوده و نیازمند تجهیزات تخصصی است.

محمدی خواستار تامین تجهیزات بیشتری برای رسیدگی به حوادث کوهستان در کرمانشاه شد و عنوان کرد: تجهیزات کنونی که در اختیار داریم پاسخگو نیست و برخی از آنها قدیمی و فرسوده هستند.

وی در ادامه از کم توجهی به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز کرمانشاه بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ نیز گلایه کرد و یادآور شد: اکنون که تا حدودی برای سیل سیستان و بلوچستان نیز کمک‌هایی ارسال کردیم، موجودی انبارهای استان برای حدود دو درصد جمعیت کرمانشاه کافی است، درحالیکه بلحاظ استانداردها این میزان باید برای ۱۰ درصد جمعیت استان جوابگو باشد.

محمدی خواستار توجه ویژه به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز در کرمانشاه شد و افزود: با توجه به تعدد و تنوع بالای حوادث و مخاطرات، در اختیار داشتن امکانات و اقلام امدادی ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است