Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد فناوری‌های پزشکی و سلامت در روز هشت شهریور برگزار شد. در این رویداد که با حضور معاون کل وزارت بهداشت و رئیس و معاونان سازمان نظام پزشکی، در دانشگاه شریف برگزار شد 25 تیم فناور، طرح‌ها و محصولات فناورانه خود را تبیین کردند.

اخبار اجتماعی-محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی در این رویداد گفت: ارتقای زیست بوم فناورانه در حوزه نظام سلامت، شناسایی نیازها و حل نیازهای آموزشی و پژوهشی آینده محور در بستر فناوری های نوین و توسعه استارت آپ های فناورانه و تلاش برای ورود شرکت‌های دانش بنیان در عرصه نظام سلامت از رویکردهای بسیار مهم و مورد توجه سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی کشور است و در این مسیر دست همه فناوران را به گرمی می‌فشاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این مراسم گفت: در ۴۰ سال گذشته به‌طور مستمر رشد حوزه سلامت از تمام حوزه‌های دیگر بیشتر بوده اس اگر به آمار مراجعه ایرانی‌ها به سیستم بهداشتی و درمانی نگاه کنیم می بینیم که در سال ۸۵۳ میلیون بار است که با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان این مراجعات را کاهش داد. ۸.۱۴ درصد تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت اختصاص می‌یابد، یعنی از هر ۱۲ تومانی که ایرانیان هزینه می‌کنند، یک تومان در حوزه سلامت است.

وی افزود: سالانه ۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد دلار در حوزه سلامت دنیا هزینه می‌شود و این رقم از مجموع هزینه کل انرژی دنیا و کل تسلیحات نظامی بیشتر است.

حریرچی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰۰ شرکت فناور و بیش از ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت وجود دارند، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان یک افق بسیار گسترده در این زمینه پیش رو دارند و باید در بازارهای بین‌المللی حضوری فعال داشته باشند.

وی گفت: آمریکا ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار فقط برای سلامت ۳۲۳ میلیون نفر صرف می‌کند و ما برای ۸۳ میلیون ایرانی، ۴۵۰ میلیارد دلار برای برای مسکن، خوراک، بهداشت، صنعت، کشاورزی و … صرف می‌کنیم.

حریرچی با اشاره به برخی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در تلاش هستیم با همکاری سایر دست‌اندرکاران، مشکلات این مجموعه‌ها را برطرف کنیم.جوانان این مرز و بوم در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان یا فناور با تمام توان در تلاش هستند تا محصولات و تجهیزات مورد نیاز کشور را تولید و ما را از وابستگی رها کنند.

موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، دیگر سخنران این رویداد بزرگ ملی بود. وی ضمن خیر مقدم به اساتید و فناوران، سلامت را یکی از حوزه‌های بسیار مهم برای دانشگاه صنعتی شریف برشمرد و اعلام کرد: در سالیان گذشته ما تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم فناوری های نوین سلامت را با استفاده از ظرفیت ارزشمند اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تولید کنیم و در حال حاضر هم آمادگی داریم تا با تمام توان در خدمت توسعه فناوری‌های نظام سلامت باشیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت استفاده از ظرفیت دلار سلامت مشکلات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد

مدیر عامل شرکت دانش بنیان مزبور روز یکشنبه افزود: این دستگاه با هدف برنامه ریزی و پایش، کنترل و آمارگیری تعداد کشتار در کشتارگاه های طیور و جلوگیری از کشتار بی رویه و کمبود گوشت و پروتئین در سطح کشور تولید شده است.

مهدی شیدایی ادامه داد: شمارش کشتار ماکیان و نصب دستگاههای مانیتورینگ در کشتارگاه‌های طیور و ارسال اطلاعات برای ادارات جهاد کشاورزی، دامپروری و غیره می تواند نقشی مهم و راهبردی در تامین گوشت مصرفی، خوراک طیور و پشتیبانی کشاورزی داشته باشد.

وی توازن نبودن تولید و مصرف گوشت طیور را از مشکلات مهم برشمرد و گفت: مانیتورینگ همزمان میزان تولید گوشت گرم همه استان‌ها در یک صفحه با قابلیت نظارت و کنترل توسط مسوولان و دست اندرکاران بخش زیادی از مشکلات را رفع می کند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این دستگاه که توانایی شمارش انواع کشتار شامل، مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شتر مرغ و غیره را دارد، هم اکنون بر روی سه کشتارگاه «سپید بال، سیمین بال و زرین بال» بستک شهرستان گناباد و استان خراسان رضوی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شیدایی اضافه کرد: این دستگاه توانایی اتوماسیون خطوط کشتارگاه و سردخانه هوشمند و پس از کشتار طیور نیز دستگاه‌های اندازه گیری دما ویژه مرحله بسته بندی و سردخانه و همچنین دستگاه های مخصوص اندازه گیری دما بصورت برخط (آنلاین)، ویژه حمل طیور تا مقصد را دارد.
۳۰ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فناوری گناباد مشغول فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند