Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان گفت: امسال ایام عاشورا یکپارچه عزا بشود؛ آنچه میسر است برای سیدالشهدا انجام بدهید. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله وحید خراسانی امروز در ابتدای جلسه هفتگی استفتائات و در آستانه‌ ماه محرم‌الحرام و مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به مقام آن حضرت اظهار داشت: قضیه‌ امام حسین(ع) لا یدرک و لا یوصف؛ قابل درک و وصف نیست!

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: جنبه‌ علمی حضرت این است: إن الحسین مصباح الهدی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصباح الهدی و چراغ هدایت برای اولین و آخرین است!اما جنبه‌ی عملی امام: و سفینة النجاة است.

وی  سپس با اشاره به کلام حضرت امام صادق(ع)  افزودند:درباره‌ عظمت روز او فرموده است: إن الحسین بن علی لما مضی بکت علیه... ما یری و ما لا یری! او چه کرده است که هم آنچه دیدنی است و هم آنچه ندیدنی است، بر او گریه کرده‌اند؟! لا یوم کیومک یا اباعبدالله!

نشانه‌های نادانی از نظر امام حسین (ع)کرمانشاه| جوهره قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر استآیت‌الله فاضل گلپایگانی: دشمن چهار راهبرد را در زمینه‌سازی جریان عاشورا به‌کار بست / علت عدم‌همراهی کوفیان با امام حسین(ع)

آیت الله وحید خراسانی تصریح کرد:ان شاء الله امسال، همه‌ مملکت در ایام عاشورا یکپارچه مصیبت بشود تا تسکینی برای قلب امام زمان عجل الله تعالی فرجه باشد.آن حضرت بیانش این است: فَلَئِنْ أَخَّرَتْنِی الدُّهُورُ وَ عاقَنی عَنْ نَصْرِک الْمَقْدُورُ... فَلاَ نْدُبَنَّک صَباحاً وَ مَسآءً وَ لاَ بْکِیَنَّ لَک بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً! (اگرچه زمانه مرا به تأخیر انداخت و مُقدَّرات الهی، مرا از یاریِ تو بازداشت... [درعوض] صبح و شام برتو مویِه می‌کنم، و به‌جای اشک برای تو خون گریه می‌کنم!)

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این‌که این عظمت مصیبت است! گفت: ان‌شاء‌الله امسال ایام عاشورا یکپارچه عزا بشود؛ آنچه میسر است برای سیدالشهدا انجام بدهید.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید

پخش زنده نماز جماعت ظهر به امامت یکی از بانوان در دبستان عترت لویزان در روز گذشته، سوالاتی را در فضای مجازی به همراه داشته که آیا امامت بانوان در نماز جماعت، صحیح است یا خیر؟ که به انتشار نظر مراجع عظام تقلید خواهیم پرداخت:

* حضرت آیت الله خامنه ای:

امامت زن در نماز جماعت فقط برای زنان جایز است.

* حضرت آیت الله سیستانی:

در صورتی که امام زن باشد احتیاط واجب آن است که امام زن در صف مأمومین باشد و از صف آن ها جلوتر نباشد.

* حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

پیشنماز بودن زن برای زنان اشکالی ندارد.

* حضرت آیت الله نوری همدانی:

امامت زن برای زنان در صورتی که دارای شرایط نماز جماعت باشند، مانع ندارد.

* حضرت آیت الله وحید خراسانی:

امامت زن برای زن صحیح است.

* حضرت آیت الله شبیری زنجانی:

امامت زن بر زنان جایز است و بهتر است که در ردیف یکدیگر بایستند و امام جلوتر از دیگران نایستد.

دیگر خبرها

  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد