Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@08:39:38 GMT

ظریف میهمان کمیسیون امنیت ملی مجلس می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۴۲۰۱

ظریف میهمان کمیسیون امنیت ملی مجلس می شود

جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز ۱۰ شهریور با حضور «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز ۱۰ شهریور با حضور «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه برگزار می شود. پیش از این اعلام شده بود جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کمیسیون امنیت ملی مجلس از ظریف برای حضور در جلسه کمیسیون دعوت کرده تا توضیحاتی درباره‌ سفرش به کشورهای اروپایی بخصوص سفر به فرانسه را ارائه کند. وی در این جلسه درباره این سفر به فرانسه گزارشی ارائه خواهد کرد. 

 

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه روز یکشنبه خود قرار است لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترکین ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا اعاده شده از سوی شورای نگهبان، طرح حمایت از امنیت آبهای سرزمینی ایران، طرح تشکیل باشگاه کشورهای تحریم شده توسط ایالات متحده آمریکا، طرح حذف دلار از معاملات بین المللی و نیز طرح اصلاح مواد ۱۵ و ۱۶ قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجی مصوب ۱۳۱۰ را بررسی کنند.

 

همچنین کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکشنبه تشکیل جلسه خواهد داد که قرار است در این کار گروه طرح الزام دولت به اقدام مقتضی علیه کشورهای همسایه میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا، طرح مقابله با تحریم های آمریکا از طریق جایگزینی کالا و خدمات، طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا علیه اتباع ایرانی، طرح تاسیس موزه جنایات آمریکا و طرح الزام دولت در پیگیری حقوقی اقدام جنایتکارانه آمریکا در اسکات هواپیمای مسافربری ایران بررسی شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز هفته دولت خطبه نماز جمعه شبستان یزد ماه محرم محرم بیرجند خبرگزاری شبستان نماز جمعه روز جهانی مسجد محمد جواد ظریف کمیسیون امنیت ملی مجلس ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شبکه اجتماعی تیک تاک به طور کامل در اتحادیه اروپا فیلتر شود.

براساس گزارش آر تی، پولیتیکو نوشت که فون در لاین در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ تیک تاک گفت که بعید نیست این اتفاق بیافتد. او خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا به اولین سازمانی در جهان تبدیل شده است که کارمندان آن از نصب تیک تاک بر روی تلفن‌های کاری خود منع شده اند.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که توسط هر دو مجلس این کشور تصویب شد، که بخشی از آن ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تیک تاک بود.  نمایندگان مجلس آمریکا ادعا می‌کنند این برنامه به دلیل ارتباط بایت دنس با حزب کمونیست چین (CCP) حریم خصوصی آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به تصویب قانون ممنوعیت تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه تاسف است که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب می‌کند که حق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا گذاشته، ۷ میلیون کسب و کار آمریکایی را تخریب و پلتفرمی که سالانه ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند را از بین می‌برد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است