Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید عباس میر یونسی در گفتگو با خبرنگار مهر به برکات نهضت امام حسین (ع) اشاره کرد و اظها ر داشت: نهضت امام حسین درس‌های زیادی برای امت اسلامی به دنبال داشته است که از جمله مهمترین آن بیداری امت‌ها و استمرار نهضت اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه افزود: امروز زنده نگه داشتن نهضت عاشورا برای تداوم و استمرار انقلاب اسلامی امری ضروری است زیرا با تأسی از این نهضت می‌توانیم انقلاب را در برابر دسیسه‌های دشمن بیمه کنیم و آن را تا همیشه تاریخ زنده نگه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشر و اشاعه فرهنگ عاشورا بهترین راه مقابله با دشمنان

وی نشر و اشاعه فرهنگ عاشورا را بهترین راه مقابله با دشمنان دانست و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا این فرهنگ را در جامعه نهادینه شود.

آیت الله میر یونسی خاطرنشان کرد: مبارزه امام حسین (ع) و جانفشانی‌های ایشان به خاطر این بود که اسلام و قرآن پابرجا بماند و نسل به نسل منتقل شود.

این استاد حوزه عزاداری برای امام حسین (ع) را امری پسندیده دانست و گفت: البته امام حسین (ع) بیشتر از آنکه به عزادار و سیاهپوش نیاز داشته باشد رهرو می‌خواهد.

وی ادامه داد: مداحی کردن در وصف امام حسین (ع) نباید به گونه‌ای باشد که بهانه دست دشمن بدهد و ایجاد تفرقه کند.

آیت‌الله میر یونسی از شیوه عملی امام حسین (ع) در قیام عاشورا سخن گفت و افزود: عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی، مقاومت و ایستادگی در برابر طاغوت بزرگترین پیام‌های عاشورا هستند که لازم است در مراسم‌های عزاداری بر آنها بسیار تاکید شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه افزود: امام حسین (ع) رهرو می‌خواهد تا در این روزگاری که دشمن هر روز به دنبال دسیسه‌های جدید برای کمرنگ نشان دادن اعتقادات مردم است بتواند در سنگر حق بجنگد و اسیر توطئه دشمنان نشود.

آشنایی با مکتب عاشورا و نهضت امام حسین (ع) برای جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است

وی بیان داشت: آشنایی با مکتب عاشورا و نهضت امام حسین (ع) برای جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مبلغان دین در مراسمات عزاداری به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

آیت الله میر یونسی هم چنین گفت: بصیرت و آگاهی بخشیدن به جوانان در خصوص نقشه‌های شوم دشمنان می‌تواند در راستای تحقق نهضت عاشورا مؤثر واقع شود.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنانش امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین هدف قیام عاشورا دانست و گفت: برترین هدف امر به معروف و نهی از منکر نیز اصلاح فرد و جامعه است.

وی خاطرنشان‌کرد: ماه محرم ماه معرفت و شناخت دین اسلام است است و وظیفه ما در این ماه فقط سیاه بر تن کردن و گریستن نیست بلکه باید تلاش کنیم تا معرفت ما نسبت به خاندان اهل بیت (ع) بیشتر شود.

پیام‌های عاشورا ریشه در فطرت انسان دارد

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه اظهار داشت: پیام‌های عاشورا ریشه در فطرت انسان دارد و در طول دوران‌های مختلف همواره برای مردم کاربرد داشته و دارد.

وی تشخیص راه حق از باطل را یکی دیگر از درس‌های مهم قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: آن امام همام با علم و آگاهی راه حق را تشخیص داد و در آن مسیر قدم نهاد و در این را از جان و مال و فرزندان خود مایه گذاشت.

آیت الله میر یونسی افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر یک نوع ظلم ستیزی است که برای تحقق این موضوع باید آن را در جامعه نهادینه کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: اگر این وظیفه الهی مورد توجه همگان قرار بگیرد بدون شک بسیاری از مشکلات جامعه از جمله آسیب‌های اجتماعی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

اجرای عملی امر به معروف بهترین سلاح مبارزه با تهاجم نرم است

وی گفت: دشمن در این برهه از زمان تهدیدات نرم را علیه جوانان کشور ما به کار گرفته است و یکی از بهترین سلاح‌ها در مبارزه و مقابله با آن اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

آیت الله میر یونسی ادامه داد: نباید اجازه دهیم این واجب الهی در جامعه اسلامی کم رنگ شود چرا که این مهم یکی از آرمانهای اصلی امام حسین (ع) بود و برای زنده نگه داشتن آن قیام کرد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: جوانان ما امروز در هیئت‌های مذهبی باید پرچم قیام امام حسین (ع) که همانا امر به معروف و نهی از منکر است را برافراشته نگه دارند و از اصول اعتقادی خود دفاع کنند.

کد خبر 4707627

منبع: مهر

کلیدواژه: عاشورا انقلاب اسلامی ایران امر به معروف و نهي از منكر هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام گرگان ماه محرم شهرکرد یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد گناوه اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جلال‌مآب در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین (ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب (س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب (س)، ساخت ۴ شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر (ع)، شبستان امام حسین (ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر (ع) در روبروی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود ۲هزار و۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

به گفته وی، شبستان عقیله به مساحت ۲هزارمترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین (ع) به مساحت ۴هزار و۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت ۲هزار و۵۰۰ مترمربع در جنوب در باب القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

وی درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی – رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

وی یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی (ع) در نجف اشرف مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی‌گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین بنام شبستان حضرت امام محمد باقر (ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

کد خبر 6092947 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در همدان
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد