Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان در این ارتباط گفت: مداحان هیات های مذهبی باید از بیان اشعار غلو آمیز، خرافاتی، رفتارهای افراطی، نامناسب و دور از شان در ایام عزاداری ها پرهیز کنند.

در استان اصفهان بالغ بر پنج هزار و 400 هیات  مذهبی فعالیت دارند. 

حجت الاسلام والمسلمین حسن بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رفتارهای نامناسب این دسته از مداحان برگرفته از فرهنگ بیگانه و دور از شوونات اسلامی و دینی است و نیازمند نظارت و برخورد لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت ارائه آموزش ها، نظارت و هدایت هیات های مذهبی به ویژه مداحان در اجرای برنامه های عزاداری در ایام محرم تاکید کرد و گفت: مداحان باید پس از گذراندن دوره های آموزشی شامل قرآن، احکام شرعی، شعر و مقتل خوانی ویژه عزاداری به فعالیت در هیات های مذهبی بپردازند.

رییس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد : با توجه به تاثیر اشعار و گفته های مداحان بر مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان و برداشت های شبکه های بیگانه و معاند از این فضا، اداره کل تبلیغات اسلامی از چندی پیش به برگزاری دوره آموزشی، توجیهی بمنظور آسیب شناسی عزاداری ها برای مدیران هیات های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) در استان اقدام کرد.

وی بیان داشت: همچنین با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به بیانیه گام دوم انقلاب، محوریت برنامه های محرم بر مبنای این بیانیه به ویژه با تاکید بر روی موضوع خانواده قرار داده شده است.

بابایی برگزاری همایش "طلایه دارای تبلیغ" ویژه ائمه جمعه و جماعات و مبلغان استان در مسجد جامع اصفهان و همچنین همایش هیات‌های مذهبی در گلستان شهدا و گردهمایی مداحان اهل بیت(ع) در تمام شهرستان های اصفهان را نیز در راستای آمادگی برگزاری عزاداری های به شیوه صحیح و در شان ائمه اطهار (ع) عنوان کرد.

وی تصریح کرد: محوریت کار ما بیانیه گام دوم انقلاب با حوزه تخصصی خانواده است، بدین معنا که بیشتر موضوع بحث ایام محرم تبلیغی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب با زیر مجموعه خانواده خواهد بود.

وی به نام‌گذاری دهه اول محرم به نام "امر به معروف و نهی از منکر" اشاره کرد و گفت: بر این اساس همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار می شود.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه محتوای فرهنگی برای مبلغان تهیه و در اختیار آنان گذاشته شده است، گفت: یک کتاب به نام "چهل منبر معروفی و منکری" در ایام محرم در اختیار مبلغان برای استفاده قرار می گیرد.

وی همچنین به ارائه منشور ۲۰ بندی هیات‌های مذهبی شامل بایدها و نبایدهای آنها در عزاداری ها اشاره کرد و گفت: این منشور در محل برگزاری هیات نصب می‌شود و همه ملزم به رعایت آن هستند.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: پنج هزار و ۲۰۰ هیات در سامانه این سازمان ثبت شده که در ایام محرم با خیمه‌هایی به‌صورت موقت با مجوز شهرداری، نیروی انتظامی و تبلیغات اسلامی به‌عزاداری برای سیدالشهدا(ع) می‌پردازند.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان امر به معروف و نهی از منکر شهرداری محرم قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

  به گزارش تابناک به نقل از وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آن‌ها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)