Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:34:55 GMT

ابعاد مختلف قیام سیدالشهدا در جامعه تبیین شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۴۹۵۷

ابعاد مختلف قیام سیدالشهدا در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی محبی شامگاه شنبه در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان، با بیان اینکه امام حسین (ع) برای حفظ شرف و ناموس مردم و بزرگی مقام و مرتبه از جان و مال و فرزند گذشت، افزود: عزاداری بر امام حسین (ع) مصداق بارز تعظیم شعائر است. شعائر به معنای علامت و نشانه است، شعائر الله یعنی نشانه‌های الهی، نهضت سیدالشهداء از شعائر بی تردید دین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نهضت عظیم عاشورا بود که دین را پر آوازه کرد و تا قیامت دین، وامدار سالار شهیدان است و به همین جهت عزاداری بر سیدالشهداء بزرگداشت شعائر دین است.

محبی با بیان اینکه اهداف قیام سیدالشهدا باید در جامعه تبیین شود، گفت: برای شناخت ابعاد مختلف قیام سیدالشهدا و زوایای شخصیتی ایشان در جامعه باید تلاش شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید برای شناخت حضرت امام حسین (ع) زمان و وقت گذاشت، افزود: در راه امام حسین (ع) باید از جان و مال گذشت، جان و مالی که در راه سید الشهدا نباشد ارزشی ندارد.

محبی با بیان اینکه حضور در مجالس سید الشهدا بسیار فضائل و ثواب دارد، گفت: خیلی از نااهلان با حضور در مجالس عزاداری امام حسین (ع) و قرار گرفتن در مسیر راه سید الشهدا به راه راست هدایت شدند و به سمت قرآن و نماز گرایش پیدا کردند.

وی ابراز کرد: روح نماز سید الشهدا است و امام حسین (ع) در روز عاشورا با یارانشان در خصوص فضیلت نماز صحبت کردند و در زیر باران تیر یزیدیان نماز اول وقت برپا کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی از مکان‌ها و نشانه خدا است؛ اظهار کرد: از ارزنده‌ترین آثار و برکات مجالس عزاداری و گریه بر اباعبدالله حسین (ع) حفظ رمز نهضت حسینی است.

کد خبر 4707589

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم زنجان مراسم عزاداری هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام گرگان ماه محرم شهرکرد یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی اطهر ظهر یکشنبه در تجمع دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به صدور انقلاب به عنوان یکی از اهداف امام خمینی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما، انقلاب انسانیت و آزادی است و دفاع دانشجویان مظلوم از مردم فلسطین حاصل این دستاورد است و در سال‌های آینده نیز چنین انسان‌هایی که حق را درک کرده و به سمت آن حرکت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به قیام امام عصر برای بیداری انسان‌ها ادامه داد: امام عصر برای اتحاد بین انسان‌های آزاد با هدف نابودی نظام استکبار و نابودی کسانی که ظلم می‌کنند، قیام خواهد کرد.

وی محدودیت علم و اطلاعات را از انواع استکبار دانست و افزود: آنها تصور می‌کنند که با ظلم، ایجاد رسانه‌ها و نظام‌های جدید می‌توانند افکار مردم را آلوده کرده و رفتار مردم را تغییر دهند.

مهدوی اطهر با اشاره به هزینه‌های بسیار و ایجاد دیپلماسی‌های عمومی از طرف استکبارگران گفت: مستکبران نمی‌دانند فطرت مردم بر اساس فطرت الهی است که به طور حتم بیدار خواهند شد.

وی ادامه داد: سلبریتی‌هایی که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ از عده‌ای دانشجو و غیردانشجوی ساختارشکن حمایت می‌کردند، کجا هستند که بیداری دانشجویان عالم و حمایت آنها از فلسطینیان را مشاهده کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: تفاوت مؤمن و غیرمومن در عمل و شجاعت اوست و به طور حتم روزی خواهد رسید که شاهد ظهور امام عصر و تحقق اهداف شهدا باشیم.

حجت الاسلام مهدوی اطهر تاکید کرد: امنیت، بیداری و زندگی خود را مرهون شهدا هستیم و کسی که از انسانی دفاع نکند و انسانیت را نفهمد و دیگران را برده خود کند، از انسانیت خارج است.

وی با اشاره به ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای افزود: باید با ایجاد موج، امر به معروف را در سطح بین‌المللی انجام داده و وظیفه خود در برابر معروف‌ها و منکرهای عالم به درستی انجام دهیم و نباید مانند عاشورا در قبال انحرافات سکوت کرد.

هسته‌های دانشجویی صدای خود را به گوش جهانیان برسانند

رئیس دانشگاه اراک نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت واکنش انسان‌ها به نسل‌کشی در غزه گفت: دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در پاسخ به مطالبه حقوق خود مورد تجاوز و وحشیگری قرار می‌گیرند و اساتید باید با تبیین درست، دانشجویان را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

مجتبی ذوالفقاری با تاکید بر اینکه هسته‌های دانشجویی باید صدای خود را به جهانیان برسانند، ادامه داد: باید ذات وحشی، سفاک، کودک‌کش و بی‌ریشه اسرائیل برای جهان روشن شود.

وی تاکید کرد: باید همانگونه که دانشجویان آمریکایی با وجود دستگیری توسط پلیس از هر فرصتی برای اعتراض استفاده می‌کنند، این گفتمان در دانشجویان ایرانی هم شکل گیرد.

کد خبر 6091190

دیگر خبرها

  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند