Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:49:28 GMT

سکوت یا شفاف‌سازی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۴۹۶۷

سکوت یا شفاف‌سازی

روزنامه همدلی در قسمتی از این گزارش آورده است: منظور دعوای آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی است. هر دو عضو فقیه شورای نگهبان قانون اساسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام (به ریاست آملی‌لاریجانی)، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (به دبیری محمد یزدی) هستند و ریاست دودوره‌ای قوه قضائیه را تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اختلاف هست و نیست
مردادماه در روزهای آخرین خود بود که آیت‌الله محمد یزدی، در یکی از سخنرانی‌های خود به نوع مدیریت، سبک زندگی، روابط شخصی و برخی نزدیکان و اطرافیان آیت‌الله آملی‌لاریجانی تاخت. هنوز خبر به صورت جامع و کامل منتشر نشده بود که آملی‌لاریجانی جوابیه‌ای تند و تیزتر به سلف خود نوشت، جوابیه‌ای که در آن بدون ملاحظه ‌مسائلی را برملا می‌کرد.


سکوت جایز نیست
این سخنرانی و جوابیه بعد از آن، ولوله‌ای در جامعه به راه انداخت. جریان‌های رقیب خرسندی خود را از برملا شدن اختلاف در بین چهره‌های شاخص نظام، با زمزمه‌های درگوشی منتقل می‌کردند تا محکوم به اختلاف‌انگیزی نشوند. جریان‌های همسو هم نگرانی و ناراحتی خود را از این اتفاق نامبارک پنهان نکرده و تمام سعی خود را به کار بستند تا شیخین پرسابقه و پرنفوذ، کدورت‌ها را کنار بگذارند. روزنامه همدلی پیش از این تبعات مسکوت ماندن این اختلاف را شرح داده بود، ولی جریان اقتدارگرا و تمامیت‌خواه، صلاح را در آن دانسته است تا دو آیت‌الله دیگر به هم خرده نگیرند. شاید همین صلاح کار بود که آملی‌لاریجانی را بر آن داشت تا جوابیه خود را از سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام بردارد و دامنه این اختلاف بیش از این گسترده نشود.


آشتی‌کنان بدون زرق و برق
نتیجه دیگر این صلاح دانستن‌ها، مصافحه دو آیت‌الله با یکدیگر در جلسه شورای نگهبان بود.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی این شورا در توئیتی با انتشار تصویری از مصافحه آیت‌الله آملی‌لاریجانی با آیت‌الله یزدی در یکی از جلسات آخر هفته گذشته شورای نگهبان، نوشت: «امروز روز خوبی بود برای همه در شورای نگهبان. هر دو یکی می‌شویم تا نبود اختلاف. به قول آن پیر سفر کرده، باید همه فریادها را بر سر آمریکا کشید و البته که اختلاف نظر، طبیعی هر جامعه بالنده‌ای است. از اختلاف راه چه غم، رهنما یکی است.»


 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادق لاریجانی آملی قوه قضاییه محمد یزدی مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است