Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده کتاب «سپیدی یک رویا» گفت: متأسفانه یک جریان فیک «جعلی و تقلبی» این روز‌ها رواج پیداکرده است که برخی از بازیگران و یا کسانی که در حوزه نویسندگی هیچ‌گونه تجربه‌ای ندارند، به‌عبارت‌دیگر نه نویسنده هستند و نه شاعر اقدام به چاپ و انتشار کتاب و یا اشعاری می‌کنند که از چهارچوب‌های نویسندگی و قوانین خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 09:38 - 10 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۶۱۳۳

فاطمه سلیمانی نویسنده کتاب «سپیدی یک رویا» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به شیوع جریان فیک «تقلبی» در روزگار سخت نویسندگان اشاره و گفت: متأسفانه یک جریان فیک «جعلی و تقلبی» این روز‌ها رواج پیداکرده است که برخی از بازیگران و یا کسانی که در حوزه نویسندگی هیچ‌گونه تجربه‌ای ندارند، به‌عبارت‌دیگر نه نویسنده هستند و نه شاعر اقدام به چاپ و انتشار کتاب و یا اشعاری می‌کنند که از چهارچوب‌های نویسندگی و قوانین خارج است.

این نویسنده کتاب در همین راستا ادامه داد: این نوع کار‌ها توسط برخی ناشران به چاپ می‌رسد و در فضای مجازی بازدید‌های بالایی را دارد و کتاب‌های آن‌ها به چاپ هشتم و یا بیشتر در عرض یک الی دو ماه می‌رسد، این بازخورد تنها به خاطر چهره بودن فرد به اصطلاح نویسنده است وگرنه محتوای تولیدشده ارزش چندانی ازنظر استاندارد‌های نویسندگی ندارد.

سلیمانی برخورد ناشران دولتی با نویسندگان را نامناسب دانست و ابراز کرد: وقتی یک نویسنده با تحقیق و چهارچوب و اسلوب صحیح نویسندگی کتابی را بعد از چند سال تلاش مستمر تولید برای انتشار آماده می‌کند با برخورد‌های متفاوتی که گاهی برازنده یک نویسنده نیست روبرو می‌شود.

این نویسنده ادامه داد: رفتار ناشران دولتی با نویسندگان در برخی مواقع بسیار ناپسند است به‌هرحال باید در نظر گرفت که نویسندگان قشر فرهیخته‌ای هستند و با تلاش خود سعی می‌کنند تا مرز‌های فرهنگی و علمی را پیش برانند و برخورد‌های برخی ناشران دولتی زمینه ناراحتی و دلسردی این نویسندگان را به دنبال دارد. برخورد‌هایی که قطعاً در شأن نویسندگان نیست، از طرفی برخی نویسندگان نیز از پرداخت حق‌الزحمه‌هایشان در بلندمدت توسط ناشران می‌گویند که این موضوع نیز دلسردکننده است.

سلیمانی یکی دیگر از دغدغه نویسندگان واقعی را دیده نشدن آثار دانست و اظهار کرد: نویسندگان عموماً دیده نمی‌شوند و همین دیده نشدن باعث می‌شود نتوانند مخاطب پیدا کننده، برای مثال من در حوزه آثار دینی و زندگی‌نامه‌ «ائمه معصومین (ع)» به نوشتن رمان می‌پردازم، اما تعداد کسانی که با من برخورد می‌کنند از من می‌پرسند مگر رمان در خصوص زندگی «ائمه (ع)» هم وجود دارد، خواندن این نوع کتاب‌ها و محتوا‌ها برای برخی مخاطبان جالب است، اما چون درست معرفی نمی‌شوند و تبلیغی برای آنها نشده هنوز اذهان عمومی از تولید این نوع محتوا‌ها بی‌اطلاع هستند.


این نویسنده تبلیغات در حوزه کتاب‌های تولیدشده را نامناسب دانست و ابراز کرد: تبلیغات برای کتاب به‌ عنوان یک کالای فرهنگی بسیار کم است و سایر رسانه‌ها مانند رسانه‌ ملی نیز در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند، آن‌ها حاضر هستند بازیگران تلویزیون و سینما را به برنامه‌های خود دعوت کنند و از آنان تقدیر کنند، اما حاضر نیستند که از نویسندگان برای معرفی کارهایشان دعوت کنند و از آنان تقدیر کنند، البته نه اینکه به هیچ عنوان نبوده باشد اما بسیار کم بوده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: درآمد‌های کم نویسندگان این قشر فرهیخته را مجبور به فعالیت در حوزه‌های دیگر به‌جز نویسندگی می‌کند لذا بسیار دیده می‌شود نویسندگان مشاغل دیگری در کنار کار نویسندگی دارند و این امر در کارشان تأثیر منفی دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فاطمه سلیمانی سپیدی یک رویا انتشار کتاب نویسنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی

پوران درخشنده که این روزها دو پروژه سینمایی و ادبی را همزمان پیش می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، گفت: همچنان در حال نگارش رمان «مادرم ایران» هستم.
او درباره این کتاب که پیش‌تر اعلام شده بود آن را بر مبنای زندگی مادرش می‌نویسد، اظهار داشت: کار نگارش این رمان در مراحل آخر خودش است و پس از انتشار کتاب، مقدمات تولید یک سریال برای شبکه نمایش خانگی بر اساس آن آغاز خواهد شد.
کارگردان تحسین شده «پرنده کوچک خوشبختی»، «شمعی در باد» و «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه جدید سینمایی‌اش گفت: همچنان در تدارک ساخت فیلم «عشق» با موضوع مهاجرت هستم.
او که عضو انجمن‌های فیلمسازان زن آمریکا و کارگردانان مستقل آمریکاست و در سال ۱۳۷۷، فیلم «عشق بدون مرز» را به عنوان محصول مشترک در آمریکا با حضور ۴۰ بازیگر آمریکایی و ۱۰ بازیگر ایرانی ساخته بود، درباره کتسنیگ فیلم تازه خود اظهار داشت: مذاکره با بازیگران مدنظر ایرانی و خارجی ادامه دارد و هنوز با کسی توافق نهایی حاصل نشده است.
درخشنده که غالبا در کارهای داستانی خود نیز به مبنای پژوهش و مستندنگاری وقایع توجه می‌کند، درباره این که «عشق» تا چه حد بر اساس ماجراهای واقعی پیش می‌رود، گفت: بله، این بار هم مثل همیشه کار بر مبنای واقعیت‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

منبع: پایگاه خبری صبا خبر

دیگر خبرها

  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
  • بدرود آقای پل استر
  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبرها انجام داد
  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبر‌ها انجام داد