Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور شاخص‌های اقتصادی سه ماه اخیر را نشان‌دهنده کاهش شدت التهابات در اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: هم در بازار ارز و هم در تورم، کاهش فشارهای تورمی را شاهد هستیم. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

محمد نهاوندیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به رویکرد دولت در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با پشت سر گذاشتن دوره مدیریت بحران که در 18 ماه گذشته بر اقتصاد ایران گذشت، برنامه‌ریزی و آمادگی اقدام اقتصادی برای 24 ماه پیش رو در دستور کار دولت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال 98 که به‌عنوان سال رونق تولید نام‌گذاری شده است، در ستاد اقتصادی دولت به‌طور منظم، تصمیمات ستادی و کلان در رابطه با اقتصاد مقاومتی گرفته‌ شده است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور نگاه همه‌جانبه دولت به بخش‌های مختلف اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و افزود: قسمت‌های مختلف اقتصادی کشور در جلساتی در حضور رئیس‌جمهور شرکت می‌کنند و برنامه‌های خودشان در رونق تولید را ارائه می‌کنند.

نهاوندیان: ایران در حال خروج از دوره نوسانات اقتصادی است / ‌برآوردهای کارشناسی ‌تراز مثبت را نشان می‌دهد‌معاون رئیس‌جمهور در قم: کشور وارد دوران بازسازی رونق اقتصادی شده استمعاون رئیس جمهور با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کرد

وی شاخص‌های اقتصادی سه ماه اخیر را نشان‌دهنده کاهش شدت التهابات در اقتصاد ایران عنوان کرد و ادامه داد: هم در بازار ارز و هم در تورم، کاهش فشارهای تورمی را شاهد هستیم.

نهاوندیان با اشاره به روند رشد در بخش‌های پیشران اقتصاد، تصریح کرد: این بخش‌ها نیز توانسته‌اند رشد منفی را که بر اقتصاد ایران در سال گذشته به دلیل تحریم‌ها تحمیل شد را به رشد مثبت تبدیل کنند.

وی ایجاد رشد مثبت برای بخش‌های مختلف اقتصادی در 3 ماه اخیر را مورد توجه قرار داد  و از صنایع غذایی، شیمیایی، فولاد، خودرو، کشاورزی و گردشگری به‌عنوان نمونه‌های این رشد یاد کرد.

نهاوندیان از پیش‌بینی‌هایی خبر داد که برآورد مجموعه اقتصاد ایران در سال 98 را به سمت مثبت می‌دانند و خاطرنشان کرد: این در واقع جدی‌ترین پاسخ اقتصاد ایران به تحریم‌های اقتصادی خواهد بود که دشمن می‌خواست با صفر کردن فروش نفت و اعمال تحریم‌ها بر صادرات و بانک، اقتصاد ایران را زمین‌گیر کند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ادامه داد: البته فشار بر مردم وارد آمد اما مردم مردانه ایستادگی کردند و دشمن به‌هیچ‌وجه به هدف خود نمی‌رسد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مثبت شدن شرایط اقتصادی و آمادگی برای بازگشت به مسیر بهبود و توسعه که پیش‌ازاین، کشور در یک تجربه پنجاه‌وپنج ماهه از تیرماه سال 92 تا دی‌ماه سال 96 داشته ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد

امتداد - حضور کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران با وجود تحریم‌ها نشان می‌دهد، ایران مسیر رشد و توسعه را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از ایبنا  ، حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران در بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ (نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران) تأکید کرد: کمک به درآمدزایی کشور با توجه به تنگنا‌های اقتصادی و ارزی حاکم، یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران در دوره دهم است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و در رأس آن اتاق ایران تلاش می‌کند طی سالی که به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، زمینه تولید و صادرات بیشتر را فراهم کند. در این مسیر به حمایت‌های دولت هم نیاز دارد. خوشبختانه همکاری که برای برگزاری ایران‌اکسپو در ابتدای امسال بین بخش خصوصی و دولت صورت گرفت شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در همین راستا بود.

پیرموذن ادامه داد: در ایران‌اکسپو توانمندی‌های صادراتی ایران را به نمایش گذاشتیم و با حضور هیأت‌های تجاری از ۲۵ کشور مختلف نشان دادیم که اقتصاد ایران با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم توانسته است سطح تولید و به دنبال آن صادرات خود را ارتقا دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران افزود: هیأت‌های تجاری مختلفی که به دعوت اتاق ایران از نمایشگاه اکسپو دیدن کردند، نشست‌های رودررویی با فعالان اقتصادی ایرانی داشتند که همچنان ادامه دارد. بدون شک ایران برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از تحریم به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست نیاز دارد تا بتواند خود را به بهترین شکل معرفی کند.

پیرموذن از مطلوبیت کالا‌های ایرانی در بین فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها سخن گفت و تأکید کرد: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند.

وی تأکید کرد: افزایش سطح درآمد‌های ارزی کشور در این تنگنا‌های اقتصادی یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران است.

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»