Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه سازمان اورژانس کشور، مجتبی خالدی با تاکید بر اینکه ۱۴ درصد از افراد غرق شده در گروه سنی چهار تا ۱۰ سال قرار دارند، افزود: در ۱۶۳ روز گذشته از مجموع هزار و ۸۱ مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی ۲۰ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۱۴ درصد مربوط به چهار تا ۱۰ سال، ۱۸ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۲۴ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۸ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، پنج درصد مربوط به کودکان زیر سه سال، پنج درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰ سال و  ۶ درصد مربوط به گروه سنی بالای ۶۱ سال و بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت، کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه‌ای در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان، ترخیص شد. مسن ترین فرد غرق شده هم، آقای ۹۵ ساله در ارومیه بود که در محل حادثه جان باخت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت:‌ از میزان هزار و ۸۱ نفر غرق شده در محیط‌های آبی، ۴۰۴ نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند که ۳۲۸ نفر مصدوم جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل و ۷۶ نفر در محل حادثه درمان شدند. 

خالدی با اشاره به اینکه رودخانه‌ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی قرار دارند، گفت: در ۱۶۳ روز گذشته، از مجموع هزار و ۸۱ غریق از نظر تفکیک مکانی ۳۵۲ نفر معادل ۳۲ درصد از کل غریق‌ها در رودخانه‌ها، ۱۱ درصد در سایر محیط‌های آبی شامل (حوض، جوی، آب انبار و نظایر آن)، ۱۱ درصد در دریاچه پشت سد، ۲۵ درصد در دریا، ۸ درصد در استخر کشاورزی، ۵ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا و دریاچه های طبیعی دچار غرق شدگی شده‌اند.

وی افزود: استان‌های مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی هستند و در ۱۶۳ روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب مازندران، با ۲۱۹ نفر، گیلان با ۱۰۹ نفر و آذربایجان غربی با ۷۹ نفر هستند. بیشترین فوتی نیز به ترتیب به مازندران با ۸۸ نفر، گیلان با ۴۷ آذربایجان غربی با ۴۶ نفر اختصاص دارد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور، بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد، ۲۱ و ۲۸ تیرماه با ۲۶ مورد و روز ۷ تیر با ۲۵ مورد به وقوع پیوسته است و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۲۸ تیر با ۲۲ نفر، ۱۴ تیر با ۱۶ نفر و ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ نفر  اتفاق افتاده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غرق شدگی سازمان اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اسماعیل بیگی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر از تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار و اعضای این ستاد در اسلامشهر قدردانی کرد و گفت: اسلامشهر و یکی دیگر از شهرستان‌های استان سال گذشته بیشترین نذورات را در امر بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که قابل تقدیر است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران با بیان اینکه مؤسس ستاد بازسازی عتبات عالیات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: با همت این شهید والامقام اقدامات بسیاری توسط این ستاد در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر توسعه حرم حضرت سیدالشهداء (ع) در حال انجام است و مردم می‌توانند در این پروژه مشارکت داشته باشند.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه حجت الاسلام سراقی رئیس ستاد بازسازی اسلامشهر به ارائه گزارشی از اقدامات این ستاد در سال گذشته جهت جمع آوری نذورات مردم شهرستان پرداخت.

کد خبر 6088706

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
  • ۳۲ و ۲۷ سال؛ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه