Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین پیشان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه گردش مالی بازار نشر کتاب با توجه به شرایط کاغذ زیاد مناسب نیست، ابراز داشت: با توجه به گرانی کاغذ و کمبود آن در مقطع خاص کارگروه کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد تشکیل شد تا بتوان با انجام سازوکار مشخص بحث توزیع کاغذ را به انجام رساند.

وی ضمن بیان اینکه هم‌اکنون کار توزیع کاغذ برای نشریات، روزنامه‌ها، کتاب و چاپخانه‌ها با کمک اتحادیه‌ها در حال انجام است، افزود: امیدوارم با انجام مصوبات این کارگروه مشکل کاغذ برای فعالان این عرصه به‌ویژه حوزه نشر کتاب برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد بابیان اینکه آستان قدس رضوی از جمله نهادهایی که بیشترین امار نشر کتاب را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: تهران، خراسان رضوی، قم و اصفهان از جمله استان‌های محسوب می‌شوند که بیشترین نشر کتاب رادارند.

پیشان در پاسخ به این پرسش که چرا گه‌ها کتابی با صفحات کم بسیار گران تمام می‌شود، تصریح کرد: در مقوله قیمت‌گذاری کتاب چند موضوع حائز اهمیت است ابتدا هزینه‌های صورت گرفته، دوم نشر یا برندی که ناشر از آن استفاده می‌کند و در نهایت مواردی که نویسنده و مؤلف کتاب قیمت‌گذاری را به واسطه آن تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه دنیا به سمت جایگزینی مواردی غیر از چوب برای تولید کاغذ است، افزود: طی چند سال گذشته بحث تولید کاغذ از نوعی سنگ نقل محافل شده است اما باید دید مرور زمان چقدر زیان‌آور یا برگشت‌پذیر هستند امروز نه تنها تولید کاغذ از سنگ بلکه از مواد دیگر نیز در دست بررسی است و اگر این موارد از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد و بتوان از آن‌ها کاغذ در دراز مدت استحصال کرد حتماً استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین پیشان برای شرکت در جشنواره صنعت چاپ استان سمنان به شاهرود سفر کرده بود

کد خبر 4707702

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صنعت چاپ شاهرود هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام گرگان ماه محرم شهرکرد یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد