Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@08:24:24 GMT

تعطیلی پنجشنبه‌ها به ضرر اقتصاد کشور است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۵۸۷۱

خرداد؛ احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس ، با اشاره به طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه، گفت:‌ ابتدا باید هدف از این طرح و تعطیلی روز‌های پنجشنبه را در مجلس بررسی کرد، اگر هدف از آن رونق اقتصادی باشد، با توجه به تجارت خاصی و ارتباطات با بانک‌های سایر کشور‌ها نفعی از لحاظ اقتصادی ندارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس ، با اشاره به طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه، گفت:‌ ابتدا باید هدف از این طرح و تعطیلی روز‌های پنجشنبه را در مجلس بررسی کرد، اگر هدف از آن رونق اقتصادی باشد، با توجه به تجارت خاصی و ارتباطات با بانک‌های سایر کشور‌ها نفعی از لحاظ اقتصادی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخبار سیاسی_ او ادامه داد: در کشور‌های دیگر روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است و تعطیلی پنجشنبه و جمعه در کشور ما از لحاظ اقتصاد به ضرر خواهد بود.
امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: اگر هدف از تعطیلی پنجشنبه‌ها موضوع اجتماعی باشد که در استان‌های مختلف از نظر آداب، فرهنگ و رسوم با یکدیگر متفاوت هستند، بنابراین ابتدا باید هدف از تعطیلی روز‌های پنجشنبه کاملا مشخص و تبیین شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: باید بر روی این طرح کار کارشناسی عمده‌ای صورت بگیرد تا هدف آن مشخص شود، چراکه طرحی که ارائه شده هدف گذاری مشخصی ندارد، البته طراحان اعلام کرده‌اند که برای تقویت بنیان خانواده می‌خواهند پنجشنبه‌ها را تعطیل کنند، اکنون ساعت کاری در شهرستان‌ها تا ۱۴ است و تعطیلی پنجشنبه‌ها در بخش‌های عملیاتی جواب نخواهد داد.
امیرآبادی فراهانی تأکید کرد: بررسی و احتمال تصویب عجولانه این طرح درست نیست و با آن مخالف هستم، زیرا نتیجه خوبی هم نخواهد داشت.
نماینده مردم قم بیان کرد: فکر می‌کنم با توجه به ترافیک طرح‌ها و لوایحی که در دستور کار صحن علنی قرار دارد طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها نتواند در دستور کار قرار بگیرد و در این دور از مجلس به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

برچسب ها: اقتصاد ، تعطیلی

منبع: خرداد

کلیدواژه: اقتصاد تعطیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی آنچنان که ادعا می‌کرد توانست عمل کند؟ و حالا که مشکلات اقتصادی در کشور به عنوان یک امر واقع وجود دارد باید بررسی کرد که وظیفه مجلس بعد برای رفع مشکلات موجود چیست؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «مجلس یک وظیفه قانون‌گذاری دارد و یک وظیفه نظارتی. مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی و مشخصا رفع مشکلات اقتصادی را در قانون‌گذاری‌اش قرار نداد و طرح‌ها و لوایحی را بررسی کرد که خیلی از آنها ضرورتی نداشت. در واقع مجلس یازدهم در اولویت‌بندی مسائل مهم کشور ضعیف عمل کرد و حالا مجلس دوازدهم باید در حوزه اولویت‌بندی مسائل به بهترین شکل عمل کند. در حوزه نظارتی هم مجلس کنونی نتوانست از اختیارات خود به بهترین شکل استفاده کند».

او ادامه داد: «تمرکز مجلس آینده باید بر موضوع اقتصاد و اصلاح‌ ساختارهای اقتصادی باشد. اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود، از حالت چالش به ابرچالش تبدیل می‌شوند مثلا موضوع ناترازی‌هایی که در بانک‌ها داریم یکی از آنهاست و اگر به این موضوع توجه نکنیم تبدیل به بحران می‌شود».

این منتخب مجلس دوازهم همچنین بیان کرد: «واقعیت این است که باید ناترازی‌های بانک‌ها حل شود. ما در حوزه انرژی هم ناترازی‌های زیادی داریم. افزایش قیمت بنزین راهکار رفع ناترازی نیست بلکه باید خودروهای فرسوده را با خودروهای جدید جایگزین کنیم، باید سوخت مدیریت شود و... در صندوق‌های بازنشستگی هم ناترازی هست. در مجموع من تصور می‌کنم مهم‌ترین اولویت مجلس آینده باید رفع ناترازی‌ها باشد».

لاهوتی در پایان گفت: «نکته آخر هم این است که مجلس آینده باید فکری به حال موضوع فرونشست هم بکند زیرا ما دومین کشوری هستیم که دچار بحران فرونشست هستیم به این دلیل بخش زیادی از منابع زیرزمینی آب را استفاده کرده‌ایم».

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور