Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس دانشگاه هرمزگان گفت:ساختمان شماره ۲ دانشکده علوم انسانی با نام مولوی دارای ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع مساحت، ۶ کلاس درس با ظرفیت دانشجو، یک سایت رایانه‌ای، چهار سالن چند منظوره و ۲۸ اتاق اداری است.
علی اکبر شیخی فینی روز یکشنبه درمراسم بهره برداری ازاین ساختمان آموزشی افزود: برای احداث این ساختمان ۴۵ میلیارد ریال در مدت هشت سال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همزمان با این ساختمان همچنین مجموعه فروشگاهی چند منظوره با ۵۰۰ متر زیربنا و هزینه ۲میلیاردو ۷۰۰میلیون ریال به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه هرمزگان یاد آور شد: بزودی مرحله دوم دانشکده کشاورزی میناب با مساحت یک هزار و ۲۵۰ متر مربع و هزینه کرد ۲۵ میلیارد به بهره برداری می رسد.

 شیخی فینی یاد آور شد: این مرحله از دانشکده کشاورزی نیز شامل احداث یک ساختمان دارای هشت کلاس درس، یک سایت رایانه‌ و ۲ سالن چند منظوره می شود و دانشجویان مهرماه از این واحد آموزشی استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این طرح های موجود، هشت پروژه دیگر شامل سالن همایش ها، سلف سرویس، سالن تکثیر و پرورش آبزیان، محوطه سازی و دیوار سازی و استخر سرپوشیده شنا درحال ساخت است.

رییس دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: استخر سرپوشیده با یک هزارو ۵۰۰ متر زیربنا تا دهه فجر آماده بهره برداری می شود که تاکنون برای آن ۳۵میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن حدود ۲۰ میلیارد ریال نیاز است.

شیخی فینی تصریح کرد: ۲ رشته جدید شامل بازرسی و ایمنی فنی و رشته حقوق در مقطع کارشناسی در پردیس دانشگاه هرمزگان و همچنین رشته گیاه پزشکی در مقطع کارشناسی به رشته های پردیس کشاورزی این دانشگاه در میناب اضافه شده است.

وی افزود: این دانشگاه هم اکنون دارای پنج هزار و ۵۰۰ دانشجوی بوده که مهر ماه امسال ۶۱ دانشجو در مقطع دکترا، ۵۵۰ دانشجوی در مقطع کارشناسی ارشد و یکهزارو ۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی بر دانشجویان کنونی افزوده می شود.


** تاریخچه تاسیس دانشگاه های هرمزگان
شکل گیری دانشگاه در هرمزگان به سال 1356 هجری شمسی یعنی 43 سال پس از تاسیس دانشگاه تهران (1313 هجری شمسی) باز می گردد که نخستین دانشگاه این استان به نام دانشگاه آزاد ایران در دو رشته تربیت معلم و علم تندرستی در بندرعباس پایه گذاری شد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز سال 63 با دو رشته کاردانی حسابداری و زبان انگلیسی فعالیت خود را آغاز کرد که نخستین واحد دانشگاهی هرمزگان محسوب می شود که پس از انقلاب اسلامی در استان هرمزگان راه اندازی شده است.
دانشگاه هرمزگان هم بنا به مصوبه سال 1370 شورای عالی گسترش آموزش عالی با مجوز راه اندازی 6 رشته در مقطع کارشناسی شامل مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، دبیری ریاضی، دبیری فیزیک و دبیری ادبیات فارسی در سال 71 آغاز به کار کرد.
در سال های بعدی و در گذر زمان رشته های نظری با توجه به نیاز نداشتن به کارگاه های فنی اقبال بیشتر دانشگاه های هرمزگان را به خود جلب می کند که به نظر می رسد این امر بر تعداد بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی افزوده است.
هرمزگان با توجه به برنامه ریزی های ملی برای استقرار صنایع در آن و همچنین فعالیت های بندری و نفتی، بیش از رشته های نظری به رشته های فنی نیاز داشته و دارد که بنا به اذعان مسوولان دانشگاه ها این نکته کمتر مورد توجه متولیان آموزش عالی این استان قرار گرفته است.
نبود تناسب بین رشته های دانشگاهی هرمزگان و نیازهای بازار کار استان در سال های گذشته بارها انتقاد مسوولان و متولیان این استان را به دنبال داشته است، هرچند به نظر می رسد دانشگاه ها با تاخیر فراوان این نکته را پذیرفته اند اما سرانجام پذیرفته اند.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند

از ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تقدیر از اساتید شاگرد پرور تجلیل شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از ۸ استاد شاگردپروردانشگاه صنعتی امیرکبیر در «جشنواره شیخ مفید»، با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور تقدیر شد.


در این مراسم از، دکتر گئورک قره پتیان استاد دانشکده مهندسی برق، دکتر مهدی قطعی استاد دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دکتر پرویز پروین استاد دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی، دکتر احمد نیک آبادی و دکتر مرتضی صاحب الزمانی استادان دانشکده مهندسی کامپیوتر، دکتر فاطمه زارع از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دکتر امیر خرسندی استاد دانشکده مهندسی برق و دکتر مالک نادری استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی تقدیر به عمل آمد.


این استادان در قالب یک طرح غیرفراخوانی که از شش ماه قبل آغاز شده بود از طریق دانشجویان دانشکده‌های برتر کشور انتخاب شدند.


۲۰ هزار دانشجو از ۵۰ دانشکده کشور اعم از دانشکده‌های فنی مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی در این نظرسنجی مشارکت داشتند و نهایتا اساتیدی که بیشترین آرا را در میان دانشجویان کسب کردند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه