Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی‌ها در رژیم صهیونیستی همواره نتایج انتخابات را باکمتر از ۱۰ درصد خطا تعیین می‌کنند، اما در این میان نظرسازی‌ها تعیین‌کننده‌تر از نظرسنجی‌ها هستند. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، براساس یکی از آخرین نظرسنجی های انجام شده در رژیم صهیونیستی، ائتلاف آبی- سفید برای نخستین بار پس از انتخابات 9 آوریل 2019 از حزب لیکود پیشی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشتازی که تنها با 2 کرسی اختلاف در این نظرسنجی نمایش داده شده است، با دیگر نظرسنجی های انجام شده در محافل داخلی رژیم صهیونیستی تفاوت دارد و مسیری متفاوت از دیگر نظرسنجی ها را طی کرده است. در چند نظر سنجی دیگر انجام شده در رژیم صهیونیستی، این لیکود است که پیشتاز است. حال این سؤال پیش می آید که آیا نظرسنجی مذکور از دقت بالاتری برخوردار است یا اینکه نکته نهفته دیگری در خود دارد.

نتایج آخرین نظر سنجی ها

در نظرسنجی روزنامه معاریو، لیکود با 32 کرسی مقابل 31 کرسی آبی- سفید از این حزب پیش است. در این نظرسنجی، کرسی های راستگرایان 57 در مقابل 53 از چپگرایان و میانه ها پیش است.

در نظرسنجی کانال 12 تلویزیون اسرائیل، حزب لیکود با 31 کرسی در مقابل 30 کرسی آبی- سفید از این حزب پیش است. در همین نظرسنجی جمع کرسی های راستگرایان 56 در مقابل 54 کرسی از چپگرایان و میانه ها پیشی گرفته است.

نظرسنجی هدفمند با 2 سناریو

سناریوی اول

در نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه «اسرائیل هیوم» و سایت «آی 24 نیوز»- که با 2 سناریو ارائه شده- در سناریوی اول- که منطبق با شرایط کنونی است - حزب لیکود با 30 کرسی، برای نخستین بار پس از انتخابات آوریل 2019، تعداد 2 کرسی از ائتلاف آبی- سفید عقب افتاده است. در این سناریو مجموع کرسی های راستگرایان 55 کرسی در مقابل 54 کرسی چپگرایان و میانه ها است. این به معنی پیشتازی آبی- سفید اما پیشتازی ضعیف راستگرایان در جمع کرسی های کِنِسِت است.

سناریوی دوم

نظرسنجی «اسرائیل هایوم» با یک سناریوی دوم یک نظرسنجی ثانویه انجام می دهد و می گوید در صورتی که 3 حزب راستگرای زهوت، نوآم و اوتزما- که در نظرسنجی های حائز حداقل 3.25 کرسی نشده اند- به لیکود بپیوندند، تعداد کرسی های لیکود و آبی- سفید در عدد 31 مساوی خواهد شد. در این سناریوی دوم اگر کنار رفتن 3 حزب نامبرده به نفع لیکود انجام شود، راستگرایان با 58 کرسی مقابل 51 کرسی چپگرایان و میانه ها پیش خواهند افتاد.

علاوه بر اینها، این نظرسنجی درصد آراء کسب شده توسط اوتزما را صفر درصد ارائه کرده و نامی از زهوت نیاورده است. در حالی که این دو حزب در نظرسنجی های گذشته بین 1.3 تا 2.5 درصد کرسی کسب کرده بودند.

جمع بندی از نظرسنجی «اسرائیل هایوم»

مقایسه نظرسنجی ارائه شده توسط «اسرائیل هایوم» با نظرسنجی هایی که با چند روز اختلاف از این نظرسنجی ارائه شده اند، نشان از نظرسازی دارند. اول، آنکه این نظرسنجی به خوانندگان، این نتیجه را القاء می کند که در صورت عدم پیوستن به لیکود، این حزب برتری کنونی خود را از دست خواهد داد و این آبی- سفید است که بر لیکود پیشی خواهد گرفت و در این صورت این حزب مسئول تشکیل دولت خواهد شد. ثانیا می خواهد به حامیان راستگرا اعلام کند اگر راستگرایان به نفع لیکود کنار روند، نه تنها تعداد کرسی های لیکود با آبی- سفید برابر خواهد شد بلکه تعداد کرسی های راستگرایان نیز تفوق جدی بر رقیب خواهد یافت.

اولین پیامد نظرسازی

حزب زهوت به ریاست «موشه فیگلین»- که در نظرسنجی های پس از آوریل 2019 بین 1.3 تا 2.5 درصد کرسی کنست را به دست آورده بود- با دریافت یک پست وزارت، تصویب قانونی برای مشروعیت داروهای گیاهی و لغو مالیات کسب و کارهای کوچک به نفع لیکود کنار رفت. با این اقدام «موشه فیگلین» لیکود بین 2 تا 3 کرسی بیشتر کسب خواهد کرد.

تکاپوی رقبای نتانیاهو برای بیرون راندن وی از قدرتگفت‌وگوی تلفنی پنس و نتانیاهوحمایت پامپئو از حمله رژیم‌صهیونیستی به سوریه در تماس تلفنی با نتانیاهو

چرایی نظرسازی

لیکود طی دوره اخیر به چند دلیل در حال عقب افتادن از رقبای خود به ویژه آبی- سفید بود. در وجه اول پرونده های فساد نتانیاهو ضربه ای بر پیکر لیکود وارد کرد. در وجه دوم، مجموعه ای از اقدامات امنیتی نتانیاهو در حمله به کشورهای منطقه موجب انتقادات جدی علیه او در میان محافل امنیتی- نظامی شد. به ویژه اینکه رقبای او در ائتلاف آبی- سفید فرماندهان امنیتی- نظامی سابقه داری هستند که این انتقادات را روز به روز بیتشر علیه او مطرح می کنند. نقطه سوم ضعف نتانیاهو، انتقاداتی است که علیه اقدامات او علیه نوار غزه مطرح شده است. این مسئله خشم ساکنان شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه را تشدید کرده است و نوعی اعتراض اجتماعی علیه او در شهرهای اسرائیلی به وجود آورده است.

این شرایط نتانیاهو را به این سمت سوق داده است تا با نظرسازی های جعلی، برای کسب آراء بیشتر تلاش کند. روابط نزدیک نتانیاهو با شلدون ادلسون، صاحب امتیاز «اسرائیل هایوم» این مسئله را تکمیل می کند. شلدون ادلسون، همان سرمایه داری یهودی صاحب بزرگترین قمارخانه و دیسکوهای آمریکا و شرق آسیا که هم اسپانسر دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی سال 2018 آمریکا بود  و هم اینکه هزینه های مربوط به انتقال سفارت آمریکا به قدس را تأمین کرد.

انتخابات و هفته آخر

نتانیاهو در تبلیغات انتخاباتی 9 آوریل 2019 نیز در وضعیتی مشابه قرار داشت. او علاوه بر، برهم زدن ائتلاف عربی، با رایزنی های بین المللی که انجام داد دو حادثه مهم را برای رژیم صهیونیستی رقم زد. به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان از سوی دونالد ترامپ و دریافت بقایای جسد نظامی اسرائیلی از روسیه توانست پیروزی خود را در انتخابات قطعی کند.

حال وضعیت موجود اگرچه در حال حرکت علیه نتانیاهو و لیکود است، اما باید منتظر هفته های آخر و روکردن برگه های نهایی احزاب ماند و دید نتیجه انتخابات چه خواهد شد. هرآنچه هفته آخر رخ دهد نتیجه انتخابات را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

R1403/P/S8,90/CT4 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو اسرائیل اخبار "فلسطین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اسرائیل اخبار فلسطین بنیامین نتانیاهو اسرائیل اخبار فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از دیدار بلینکن و نتانیاهو درباره رفح

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در حالی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر انجام عملیات رفح اصرار دارد یک مقام آمریکایی گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، مخالفت واشنگتن با حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه که میزبان آوارگان فلسطینی است، مورد تاکید قرار داده است.

به گفته مقام آمریکایی بلینکن به نتانیاهو گفته واشنگتن بدون طرح حمایت از غیرنظامیان با حمله زمینی به رفح مخالف است.

بلینکن همچنین گفته راه‌های دیگری به جز عملیات گسترده در رفح برای برخورد با گردان‌های حماس وجود دارد.

وبگاه واللا وابسته به رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست نوشت: نتانیاهو به بلینکن اطلاع داده که هرگز توافقی که متضمن درخواست پایان جنگ باشد، نمی‌پذیرد.
این وبگاه به نقل از مقامات آورده است: نتانیاهو همچنین گفته اگر حماس بر این خواسته تاکید دارد و آن را کنار نگذارد هرگز توافقی وجود نخواهد داشت و اسرائیل به رفح حمله خواهد کرد.

این در حالی است که خبرنگار الجزیره گزارش داد که از بامداد امروز در حملات و گلوله باران رژیم صهیونیستی به شهر رفح، چهار فلسطینی از جمله ۲ کودک و یک زن شهید شدند.

دیگر خبرها

  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • جزئیاتی از دیدار بلینکن و نتانیاهو درباره رفح
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • کابوس بی‌بی
  • نتانیاهو و کابوس حمله به رفح
  • کابوس «بی بی»