Web Analytics Made Easy - Statcounter

شصت و چهارمین همایش دو روزه معاونان دانشجویی دانشگاه های کشور از صبح امروز - یکشنبه - در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز به کار کرد.

«ناصر مطیعی» در این همایش به نارضایتی دانشجویان از خدمات رفاهی دانشگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود امکانات رفاهی در دانشگاه ها، افت تحصیلی، کاهش احساس عزت نفس و انگیزه تلاش را در دانشجویان بدنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر تعامل و مشارکت در دو حوزه توسعه ظرفیت های رفاهی و مدیریت هزینه های رفاهی تاکید کرد و افزود: در سال گذشته هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تغذیه و پایان سال هم اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی به دانشگاه ها اختصاص داده شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: وام هایی هم صندوق رفاه به دانشجویان پرداخت کرد علاوه بر این اعتبارهایی دانشگاه ها از محل سایر اعتبارت در حوزه خدمات رفاهی هزینه کردند.
مطیعی همچنین گفت: معادل این موارد در سنوات دو سال قبل هزینه شده است؛ با وجود این سه هزار میلیارد تومانی که در چند سال گذشته صرف هزینه های رفاهی شده است ۸۸ درصد از دانشجویان احساس عدم حمایت می کنند که باید آسیب شناسی شود.
وی ادامه داد: ما سه هزار میلیارد در حوزه رفاهی هزینه کردیم اما فقط ۱۲ درصد از دانشجویان احساس رضایت دارند. بخشی از این نگرش به این بر می گردد که ما تدارکاتچی بودیم.
مشاور وزیر علوم اظهار داشت: برخی معاونان دانشجویی ارتباط نزدیکی با دانشجویان دارند و ودانشجویان رویکرد واقع بینانه تری در قضاوت دارند.
مطیعی تاکید کرد: حفظ کرامت و شان تمام ذی نفعان حوزه دانشجویی مهم است. نگاه سلسله مراتبی از بالا به پایین نداریم.

وی از معاون دانشجویی دانشگاه های کشور خواست که نماینده خوب برای پیگیری مطالبات حوزه دانشجویی باشند چراکه به همان اندازه که کرامت دانشجویان مهم بوده شان معاونان هم مهم است.
 ادامه دارد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ناصر مطیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند

بعد از گسترده شدن دامنه اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا علیه جنایات اسرائیل در فلسطین، حالا این مساله به خارج از ایالات متحده و دانشگاه‌های اروپایی هم رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، از روز پنجشنبه ده‌ها دانشجوی دانشگاه معتبر ساینس پرو در پاریس، با برگزاری تجمع اعتراض خود نسبت به جنگ اسرائیل در نوار غزه را ابراز داشتند. آنها با بستن ورودی‌های این دانشگاه، خواستار محکومیت اقدامات اسرائیل در نوار غزه از سوی مسئولان دانشگاه شدند.

دانشجویان با سردادن شعارهایی در حمایت از فلسطینی‌ها، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و بالای ورودی ساختمان به نمایش گذاشتند. چندین نفر از این دانشجویان نیز برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین، روسری سیاه و سفید کفیه را بر سر داشتند. کمیته فلسطین در دانشگاه ساینس پرو، سازمان‌دهی این تظاهرات و اقدامات اعتراضی را بر عهده داشت. گفته می‌شود دانشجویان معترض نزدیک به ۱۰ چادر در اطراف این دانشگاه بر پا کرده‌اند.

هشام، دانشجوی ۲۲ ساله مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات حقوق بشر در دانشگاه ساینس پرو، در این باره گفت: «وقتی می‌بینیم در دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده چه اتفاقی می‌افتد، واقعا امیدواریم که اینجا در فرانسه هم شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. دنیای آکادمیک باید به نقش خود در این زمینه به خوبی عمل کند».  زوئی ۲۰ ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی این دانشگاه نیز گفت: « ما امیدواریم که این اعتراضات به همه دانشگاه‌ها و فراتر از آن گسترش یابد. ما تا پایان نسل کشی در غزه تسلیم نخواهیم شد».

در همین حال، کمیته برگزار کننده این اعتراضات پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با ورود نیروهای امنیتی و پلیس، فعالان دانشجویی به بیرون از محوطه دانشگاه برده شدند. گفته می‌شود حدود ۱۰۰ افسر پلیس نیز در خارج از محوطه منتظر دانشجویان معترض بودند. بنا به اعلام این گروه، مدیریت ساینس پرو سرسختانه از شرکت در گفتگوی واقعی امتناع می‌کند.

در این میان، اتحادیه دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که تصمیم مقامات دانشگاه برای فراخوانی پلیس، اقدامی تکان‌دهنده و عمیقا نگران کننده بوده و نشان دهنده‌ی چرخش اقتدارگرایانه مسئولان دانشگاه به حساب می‌آید. اینس فونتنل، یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی، در این باره گفت: مدیریت دانشگاه با تصمیم به اعزام پلیس، از خط قرمز عبور کرده است. حالا نوبت مدیران است که باید برای بازگرداندن فضای اعتماد گام بردارند. با این حال،  الونور اشمیت، سخنگوی این اتحادیه گفت که دانشجویان با وجود سرکوب از سوی نیروهای پلیس، به حرکت اعتراضی خود ادامه خواهند داد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟