Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از وقوع تازه‌ترین تیراندازی آمریکا در غرب تگزاس که به کشته شدن پنج تن و وارد آمدن جراحت به چندین نفر انجامید، کاندیداهای دموکرات ریاست جمهوری خواستار ترتیب دادن اقداماتی جهت مقابله با خشونت اسلحه شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، بتو اوروک، نماینده سابق حوزه تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا در ویرجینیا خطاب به گروه کوچکی از حامیان خود گفت: "نمی‌دانیم چند نفر کشته شده‌اند، این را می‌دانیم که این [وضع] باید در کشور ما متوقف شود".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده سابق دموکرات در پیام توییتری خود نوشت: "انگیزه این کار را نمی‌دانیم. این را می‌دانیم که: وضعیت افتضاح است".

جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا نیز به حادثه مذکور اینگونه واکنش نشان داد: "دل‌شکسته، رنجور و عصبانی‌ام. هفته‌ها پس از فاجعه وحشتناک در ال‌پاسو، جمع دیگری در تگزاس با خشونت‌ اسلحه ترور شده‌اند. کافیست؛ ما باید به این اپیدمی خاتمه دهیم. من با آسیب‌دیدگان همدردی می‌کنم و از مجریان قانون که در شرایط خطر پاسخگو بودند، ممنونم".

سناتور الیزابت وارن نیز طی پیامش با اظهار "دل‌آزردگی"، خواستار اقدام کنگره درخصوص خشونت اسلحه شد و گفت: "درخصوص قربانیانِ تازه‌ترین تیراندازی گسترده در اودیسه و میدلند، بسیار دل‌آزرده شدم. ما نباید مجبور به زندگی با این ترس و وحشت روزانه و قریب‌الوقوع باشیم. تا به حال افراد خیلی زیادی را در خشونت‌های اسلحه از دست داده‌ایم؛ کنگره باید حالا اقدام کند".

در ادامه واکنش‌ها، سناتور "کاملا هریس" در پیامش آورده است: "مردم میدلند و اودیسه در خاطر من هستند؛ سپاس از کسانی که بار نخست به آغوش خطر رفتند".

این سناتور دموکرات کالیفرنیا در ادامه پیامش نوشت: "من از این بیزارم؛ آمریکا از این بیزار است؛ ما باید اقدام کنیم".

اندرو یانگ، دیگر کاندیدای دموکرات انتخابات اظهار کرد: آمریکا، "تنها کشوری" است که با چنین سطحی از خشونت اسلحه مواجه است. او در ضمن پیام توییتری‌اش نوشت: "ما تنها کشوری هستیم که با خشونت اسلحه در این سطح درگیریم. دیگر کشورها، به این تراژدی واکنش نشان می‌دهند و باید ما هم این کار را کنیم. مردم ما، لیاقت بیشتری از این دارند که با ترس کشته شدنِ تصادفی زندگی کنند. ما بهتر از این هستیم. ما برای بچه‌هایمان، اقدام بهتری خواهیم کرد".

از سوی دیگر، جان دلنی، نماینده سابق حوزه مریلند در توییتر خود نوشت: "یک تیراندازی تراژیک دیگر. باید اقدامی کنیم. بررسی جامع سابقه افراد در خرید اسلحه، ممنوعیت تسلیحات جنگی، قوانین منع افراد خاص از حمل اسلحه و ...، مردم لایق آن هستند که هنگام رانندگی، رفتن به کلیسا، رفتن به مدرسه و به هر جایی از امنیت برخوردار باشند".

استیو بولاک، فرماندار دموکرات مونتانا که از تازه‌ترین افراد در لیست کاندیداهای انتخابات به شمار می‌رود، طی بیانیه‌اش نوشت که تیراندازی در تگزاس، کمتر از ۲۴ ساعت بعد از آن رخ داد که یک فرد مسلح در آلاباما، ۱۰ نفر را حین بازی فوتبال در دبیرستان زخمی کرد.

او نوشت: "شب گذشته ۱۰ نفر در آلاباما مورد تیراندازی قرار گرفتند. حال در می‌یابیم که امشب در میدلند چه گذشت؛ اما آنچه می‌دانیم این است که زندگی‌های بی‌شماری برای همیشه دگرگون شدند. این عادی نیست".

کوری بوکر، سناتور نیوجرسی نیز گزارشی را یادآور شد که نشان می‌دهد یکی از مجروحان این حادثه، یک بچه ۱۷ ماهه است و وضعیت او پس از تیراندازی در هاله ابهام قرار دارد.

در متن پیام او آمده است: "یک بچه ۱۷ ماهه. بسیار عیبناک است در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که این اتفاق رخ می‌دهد. من با تمام کسانی که در تیراندازی گسترده امروز مورد آسیب واقع شدند، اظهار همدردی می‌کنم".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیراندازی های آمریکا نمایندگان دموکرات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم) اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم) وزیر دفاع پاکستان: اسرائیل به ایران حمله کند آسیب می بیند (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم)