Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:59:33 GMT

صندوق نوآوری؛ فرصتی طلایی برای رونق تولید است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۶۶۹۶

صندوق نوآوری؛ فرصتی طلایی برای رونق تولید است

معاون مدیر عامل در امور استان‌ها بانک تجارت در گفت‌وگویی از نقش کلیدی تفاهم‌نامه این بانک و صندوق نوآوری و شکوفایی در تحقق اهداف مشترک برای رونق تولید سخن گفت.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بانک تجارت، متن گفت‌وگو علیرضا مهرجو، معاون مدیرعامل در امور استان‌های این بانک در ادامه آمده است. 

  صندوق نوآوری و شکوفایی به چه منظوری تشکیل‌ شده است؟

صندوق نوآوری و شکوفایی به‌منظور کمک به رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تجاری‌سازی ایده‌های نو و تحقق دستاوردهای پژوهشی و اختراعات از طریق ارائه کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان تشکیل‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای صندوق نوآوری و شکوفایی چه کسانی هستند؟

ترکیب اصلی این صندوق متشکل از یک هیات امنا به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور و دیگر اعضا همچون ستاری معاون علمی و فناوری، نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبری و وزرای علوم- تحقیقات و فناوری، بهداشت، اقتصادی و دارایی، همتی رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد ملی نخبگان است.

سرمایه این صندوق چه مقدار است و این سرمایه از کدام محل تأمین می‌شود؟

 سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی که مبلغی معادل سی هزار میلیارد ریال است، از سرفصل بودجه کل کشور و از طریق حساب ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی تأمین و پرداخت می‌شود. همچنین بر اساس اساسنامه این صندوق می‌تواند برای تحقق اهداف و پروژه‌های خود از کمک و سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی، شرکت‌های دولتی وابسته، نهادهای عمومی غیردولتی، حمایت بانک‌ها و موسسات مالی و درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری در طرح‌ها استفاده کند.

خدماتی که این صندوق به متقاضیان ارائه می‌کند در چه حوزه‌هایی است؟

  حمایت‌های مالی این صندوق از مجموعه‌های دانش‌بنیان شامل انواع کمک بلاعوض، یارانه، ارائه تسهیلات، انواع خدمات ضمانت‌نامه‌ای، سرمایه‌گذاری در طرح‌های نوآوری و فناوری با استفاده از سپرده‌گذاری، سرمایه‌گذاری و هدایت منابع خود در بانک‌ها برای تحقق برنامه‌های صندوق است.

رویکرد بانک تجارت از انعقاد تفاهم‌نامه با این صندوق چیست؟

با توجه به حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان این مهم در استراتژی‌های بانک تجارت قرار گرفت که با مشتریان وارد همکاری شویم و با عنایت به تأکید رضا دولت‌آبادی مدیرعامل محترم بانک تجارت مبنی توسعه تعامل و ارائه خدمات مالی و بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان و رونق تولید، در سال‌های گذشته نشست‌هایی با مسئولین صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور مدیرعامل بانک برگزار شد که سرانجام بعد از توافقات صورت گرفته در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه همکاری بین بانک و این صندوق منعقد شد.

  نقش و تعهدات بانک تجارت، با توجه به مفاد تفاهم‌نامه چیست؟

بعد از افتتاح دفتر بانک تجارت در محل صندوق نوآوری، از محل بودجه مصوب دولت برای این صندوق، مقرر شد تا بانک تجارت  بعد از معرفی شرکت‌ها از سوی صندوق نسبت به اعتبار سنجی و ظرفیت سنجی آن‌ها اقدام و بعد از تایید صلاحیت، در قالب عقود اسلامی تسهیلاتی با نرخ سود ۱۲ تا ۱۸ درصد پرداخت کند. خدمات دیگر همچون ضمانت‌نامه و گشایش اعتبار اسنادی ریالی  و خدمات نوین بانکی با توجه به نیاز شرکت‌ها در چارچوب قوانین و مقررات بانکی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری بانک تجارت بانک امضای تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد

امتداد - پایتخت عربستان، میزبان پنجاهمین نشست سالانه گروه بانک توسعه اسلامی با سرپرستی ملک سلمان بن عبدالعزیز، بین ۲۸ تا ۳۰ آوریل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد و به نقل از الشرق الاوسط، جلساتی که در ریاض عربستان برگزار می‌شود، برای روسای گروه بانک توسعه اسلامی که نماینده ۵۷ کشور عضو این گروه هستند، فرصتی فراهم می‌کند تا فعالیت‌های توسعه‌ای بانک را برای سال جاری بررسی و در مورد برنامه‌های بالقوه بحث کنند.

قرار است با حضور ۲۰۰۰ شرکت کننده از ۸۰ کشور جهان، بیش از ۱۵ جلسه و کارگاه آموزشی برگزار و همچنین بیش از ۵۵ یادداشت تفاهم و موافقتنامه امضا شود.

این نشست به دنبال حمایت از مشاغل و ارائه یک بستر منحصر به فرد برای ارتباط و ایجاد روابط تجاری و مشارکت با نمایندگان کلیدی و سهامداران از جامعه تجاری است تا به تبادل تجربیات مرتبط و بهترین شیوه‌ها در سرمایه گذاری و تجارت ارائه شده توسط کشور‌های عضو کمک کند.

همچنین علاوه بر بهره مندی از تجارب گروه بانک توسعه اسلامی در ترویج سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و متقابل، فعالیت ها، خدمات و ابتکارات گروه بانک توسعه اسلامی در کشور‌های عضو، در زمینه‌های سرمایه گذاری، تجارت و بیمه برجسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که دکتر محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به نمایندگی از کشور ایران در این مجمع حضور دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور