Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@20:13:35 GMT

درخواست بررسی علل آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۶۸۱۶

درخواست بررسی علل آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران

ساعت 24- رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی خواستار علت یابی آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های ارسباران شد.

 غلامحسین مسعودی ریحان در جلسه شورای اسلامی استان در تبریز تاکید کرد: باید کمیته حقیقت یاب تشکیل و مقصران آتش سوزی جنگل های ارسباران مشخص شوند.

وی با بیان اینکه در آتش سوزی جنگل های ارسباران حتما دستگاه هایی مقصر بودند که باید مشخص شوند، خاطرنشان کرد: جنگل های ارسباران حدود ۱۶۰ هزار هکتار است و این سوال پیش می آید که چرا باید یک بالگرد امداد و خدمات نداشته باشد و بدهی دستگاه‌ها به یکدیگر باعث شود در خدمات رسانی تعلل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جنگلهای ارسباران سرمایه عظیم استان آذربایجان شرقی است و باید علل این حادثه از طرف مجلس و نمایندگان محترم پیگیری شود تا در آینده چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم.

بنا با اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ، در آتش سوزی اخیر اراضی جنگی و مرتعی ارسباران حدود ۲۸۵ هکتار از مراتع و ۲۸۹ هکتار اراضی مشجر و نیمه مشجر منطقه و ۸۷ هکتار از جنگلهای ارسباران طعمه حریق شد.

مرتضی علیخانی، مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در جلسه شورای اسلامی استان با اشاره به برنامه های آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی گفت: همه اعضای شورای شهرهای استان در دوره های فشرده حضور یافتند و نزدیک ۳۵۰ نفر در این کلاسها با قوانین و مقررات ، معاملات شهرداری ها و وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی آشنا شدند.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی جنگل های ارسباران و مراتع برخی از روستاهای شهرستان خداآفرین دوشنبه هفته گذشته شروع شد که اطفاء آن چندین روز طول کشید و بنا بر اعلام محیط زیست و ادارات مسئول محلی حدود ۶۳۰ هکتار هکتار از مراتع و جنگل‌های ارسباران در این حریق سوختند.

طبق قانون جامع اطفای حریق تمام دستگاه‌های دولتی اعم از لشکری و کشوری موظف به اطفای حریق هستند و ستادکل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌هایی که ابزارها و امکاناتی در اختیار دارند، در زمان بحران باید وارد شوند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: انتخابات جلوه‌ای از تحول‌گرایی و تعیین سرنوشت مردم به خواست خودشان است.

وی در گفتگو با ایسنا،انتخابات را جلوه‌ای از امیدآفرینی دانست و افزود: مردم با بهره‌گیری از تجارب گذشته برای آینده زندگی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند از مردم می‌خواهیم با همان نگاه جریان‌شناسی و موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی در دور اول، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته و به کامل شدن مجلس کارآمد کمک کنند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم براساس شناخت از کاندیداها افراد با صلاحیت و باتجربه و دارای شناخت را انتخاب کنند تا در نهایت نمایندگان بتوانند مجلسی کارآمد تشکیل داده و به مردم خدمت کنند.

عزیزی در پایان از مردم به ویژه از مردم شیراز و ورزقان برای حضور در دور دوم مجلس دوازدهم دعوت کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903086

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • رهبری به جدول ٦٤ نفره رسید/ حذف فتوحی و ارسباران