Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، گرچه مضرات زیاد سولاریوم به اثبات رسیده است اما استفاده از این شیوه برنزه کردن روز به روز در حال افزایش است. قبل از اینکه از سولاریوم استفاده کنید، بهتر است عوارض و خطرات جانبی سولاریوم را بشناسید.

پوست یکی از وسیع‌ترین ارگان‌های بدن بوده و بدن را در مــقابل مشکـلاتی نظـیر کــم آبـــی، اشـعــــه‌های مضر خورشید، عفونت‌های باکتریایی، و آلودگی‌هوا مصون نگه می دارد با این وجود باید توجه داشت که توانایی پوست برای محافظت از مشکلات خارجی محدود است و عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند منجر به آسیب رساندن به پوست ‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد، استفاده از سولاریوم راه مناسبی برای برنزه کردن پوست نیست. این روش هیچ‌گونه مصونیتی در مقابل سرطان پوست ندارد.

همچنین آمارها نشان می دهند سالانه ده هزار مورد ابتلا به ملانوما و ۴۵۰ هزار مورد ابتلا به انواع سرطان پوست غیر ملانوما بروز می کند که این آمار نتیجه استفاده از دستگاه سولاریوم  در استرلیا، اروپا و آمریکا است.

بررسی های محققان نشان می دهد هرچه در سنین پایین تر از دستگاه های سولاریوم استفاده شود خطر ابتلا به سرطان پوست چندین برابر می شود.

برنزه شدن نه تنها خطر ابتلا به انواع سرطان‌های پوست را افزایش می‌دهد؛ بلکه باعث پیر شدن سریع‌تر پوست، آب مروارید، کاهش سیستم ایمنی بدن و آفتاب سوختگی می‌شود.

نتایج مطالعات محققان نشان می دهد رنگ طبیعی بدن هر فرد مناسب ترین رنگ برای حفظ سلامت اوست و دگرگون شدن رنگ پوست با روش های غیر استاندارد سلامت بدن را به خطر می اندازد.

کد خبر 4707872 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سولاریوم پوست سلامت پوست وزارت بهداشت داروخانه روز پزشک داروسازی دارو بیماری های قلبی و عروقی سعید نمکی سازمان غذا و دارو سازمان نظام پزشکی سرطان آلودگی هوا درمان ناباروری حج 98 کنگره قلب و عروق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حکیم حسین خیراندیش گفت: فراموشی برشی معمولا برای همه پیش می آید، مثلا گاهی اسم یا آدرس یا تلفن فراموش می شود.

او ادامه داد: اما اگر کسی می ترسد مبتلا به آلزایمر شود یعنی میزان سردی در مغز افزایش پیدا کرده است. خوردن شربت عسل آب زعفرانی، ترک سردی شبانگاه، استشمام عطر، دود اسپند صبح و شب توصیه می شود. شب ها هم بهتر است شام را سردی نخورند.

کد خبر 849354 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها طب سنتی خبر مهم بیماری - آلزایمر بیماری - بیمارستان تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان