Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@05:37:03 GMT

۶۰ دستگاه جاروبرقی قاچاق در بوکان توقیف شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۷۰۰۱

۶۰ دستگاه جاروبرقی قاچاق در بوکان توقیف شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، مهم‌ترین حوادث امروز دهم شهریور  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف جاروبرقی های قاچاق در بوکان 

سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی فرمانده انتظامی بوکان گفت : تیم های عملیاتی پلیس بوکان در کنترل محور های مواصلاتی این شهرستان از یک دستگاه وانت سایپا حامل بار قاچاق ۶۰ دستگاه جارو برقی را کشف و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ارزش ریالی کالای کشف شده ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده و در این راستا یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شده که جهت طی مراحل قانونی به همراه پرونده تکمیلی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر روی جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌ های مهاباد ، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است.

با عنایت به ماده‌ی ۱ قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا مصوب ۱۳۹۲ قاچاق کالا و ارز عبارت است از «هر فعل یا ترک فعلی که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد و براساس این قانون یا سایر قوانین، قاچاق محسوب و برای آن مجازات تعیین شده باشد، در مبادی ورودی یا هر نقطه از کشور حتی محل عرضه‌ی آن در بازار داخلی کشف شود.»

با توجه به ماده‌ی فوق‌ الذکر ، قاچاق در صورتی اتفاق می‌افتد که حمل‌ و نقل کالا برخلاف محدودیت یا ممنوعیتی باشد که طبق قانون مقرر شده است. ( مثلا ورود و صدور اجناس مجاز بدون دادن عوارض گمرکی ، قاچاق عوارض گمرکی است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از دستگیری چهار نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار در شهر تبریز خبر داد.

سردار علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در اجرای طرح‌های مبارزه و مقابله با اراذل و اوباش، ماموران امنیت عمومی استان از حضور و فعالیت مجرمانه اراذل و اوباش در سطح شهرستان تبریز که با تشکیل تیم‌های چند نفره اقدام به شرب خمر، زورگیری، اخاذی، شرارت، سرقت به عنف، ایجاد رعب و وحشت با سلاح گرم در خیابان‌های تبریز می‌کردند مطلع و موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی، محل شرارت این اراذل و اوباش شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی به صورت شبانه در یک عملیات موفق و غافلگیرانه تعداد ۴ نفر اراذل و اوباش سطح ویژه و سابقه‌دار که دارای چندین فقره سابقه کیفری دارند را دستگیر و از آنان چندین قبضه قمه و سلاح سرد و گرم کشف کردند.

وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و قطع و یقین مراجع قضایی نیز برخورد قاطع و اشد مجازات بازدارنده را با این هنجارشکنان خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم و زحمات همکاران و حمایت‌های دستگاه قضایی از ماموریت‌های پلیس گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

کشف ۱۱ دستگاه ماینر قاچاق در اهر

فرمانده انتظامی شهرستان اهر از کشف ۱۱ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش ۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین عبدی در تشریح این خبر افزود: ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان خبری مبنی بر نگهداری تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از منازل در سطح شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستورکار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات تخصصی و پلیسی، محل نگهداری دستگاه های استخراج ارز دیجیتال را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضائی و با رعایت حقوق شهروندی این محل را بازرسی کردند.

وی ادامه داد: مأموران در بازرسی از منزل مسکونی، تعداد ۱۱ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند که ارزش ریالی آن توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی اهر خاطرنشان کرد: ماموران در این رابطه یک نفر متهم را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی نمودند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با جرائم اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست: به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعات را از طریق سامانه خبری ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

کشف مغز گردو خارجی قاچاق در بناب

فرمانده انتظامی بناب از کشف ۵۰۰ کیلوگرم مغز گردو خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ رحمان عبدی در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران مبارزه با قاچاق کالا شهرستان در حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از اتوبوس توقیفی مقدار ۵۰۰کیلوگرم مغز گردو خارجی قاچاق به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال را کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر شد، تشریح کرد: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پایان با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستورکار پلیس این شهرستان قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا" با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه از کشف محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه باقاچاق کالا و ارز، ماموران در حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون باری فوتون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودرو مذکور تعداد ۷۵دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بود را کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان امر ارزش تقریبی این محموله را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با عوامل قاچاق از شهروندان خواست موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

توقیف ۷ دستگاه خودرو شوتی در مرند

فرمانده انتظامی مرند از توقیف تعداد ۷ دستگاه خودرو در اجرای طرح توقیف خودروهای شوتی خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان مرند در اجرای طرح برخورد با خودروهای شوتی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: مأموران با اجرای این طرح، تعداد هفت دستگاه انواع خودروی سواری شوتی آلوده کننده صوتی، مزاحمین نوامیس مردم، قاچاق کالا و تغییر وضعیت خودرو را شناسایی و به منظور برخورد قانونی آن‌ها را توقیف کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، وی تشریح کرد: پلیس برابر قانون و به منظور نظم بخشی و جلوگیری از هرگونه هنجار شکنی، بی‌نظمی، مقابله با قاچاق کالا، طرح بر خورد با خودروهای شوتی و دارای تغییر وضعیت و نقص فنی را به صورت ویژه در دستورکار قرار داده لازم است شهروندان نیز در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس گزارش نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی