Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار لندن، بوریس جانسون و دونالد ترامپ را "رهبران راستگرای افراطی" توصیف کرد و گفت، درس‌های جنگ جهانی دوم به دلیل افزایش محبوبیت آن‌ها "در خطر فراموشی" قرار دارند.

به گزارش ایسنا، صادق خان، شهردار لندن دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را "نمادی برای ملی‌گرایان سفیدپوست" دانست و او را الهام‌بخش رهبران راستگرای دیگر بخش‌های جهان از جمله بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و نایجل فاراژ، رهبر حزب بریگزیت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار لندن افزود، حمایت از دموکراسی در غرب به "پایین‌ترین حد خود رسیده است".

به گزارش روزنامه دیلی میل، او همچنین بر این باور است که فاراژ، جانسون و حزب محافظه‌کار را برای "راستگراتر، لیبرال‌تر و نابردبارتر شدن" تحت فشار گذاشته است.

خان در این مطلب که در روزنامه "آبزرور" منتشر شده، نوشته است: برای نخستین بار در بیش از 70 سال اخیر به نظر می‌رسد که درس‌هایی که از جنگ جهانی دوم گرفته‌ایم در خطر فراموشی یا بدتر از آن، در خطر تحریف قرار دارند.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا و ناتو که نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز یک جنگ جهانی خونین دیگر دارند، با حملات بی‌سابقه‌ای روبه‌رو می‌شوند که معمولا از سوی رهبران کشورهایی صورت می‌گیرد که خودشان آن‌ها را تشکیل داده‌اند.

این شهردار تاکید کرد: حمایت از دموکراسی در جهان غرب در پایین‌ترین حد خود قرار گرفته و ارزش‌های لیبرال دموکراسی - از حاکمیت قانون و استقلال نظام قضایی تا آزادی مطبوعات و جامعه مدنی پویا- تحت محاصره هستند.

خان در خصوص تصمیم جانسون برای تعطیلی پارلمان انگلیس اظهار کرد: به تازگی شاهد اهانت بوریس جانسون به پارلمان و دموکراسی‌مان بودیم.

صادق خان افزود، پیروزی ویکتور اوربان در مجارستان، ماتئو سالوینی در ایتالیا و مارین لوپن در فرانسه نمونه‌هایی از موفقیت راستگراهای افراطی و فرسایش دموکراسی است.

او بر این باور است که مسئولیت گسترش پوپولیسم راستگرا در جهان بر دوش حملات معمول به مطبوعات و نظام قضایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادق خان شهردار لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم

امیر رضا شاهانی، رئیس دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی می‌گوید: مردم آمریکا به توخالی بودن دموکراسی‌های غرب پی برده اند و در حال حاضر نقاب دموکراسی آمریکایی ها فرو افتاده است. آمریکا و دنیای غرب، سال‌ها ماسک دموکراسی و حمایت از ملت‌ها را بر چهره زده بودند ولی رفتار امروز آنها در قبال جنگ غزه و اعتراضات دانشجویی، همه این دروغ‌ها را برملا کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دواین جانسون اتهامات اخیرش را رد کرد؛ گمانه‌زنی از آینده راک در WWE
  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم
  • چالهان اوعلو: از هیچ کس الهام نگرفتم؛ پیرلو مانند من دفاع نمی کرد
  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است