Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر على پور بهزادى، عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی با تصویب مجلس شورای اسلامی با هدف کمک به بخش تولیدات کشاورزی متشکل از وزیر جهاد و کشاورزی، وزیر نیرو، وزیراقتصاد، وزیرصنعت معدن و تجارت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی در راستای توسعه صنعت کشاورزی ایجاد شده و اهداف خطیری در امر توسعه کشاورزی کشور بر عهده دارد که تا الان ۱۱۲۹۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای کشاورزی در کشور احداث و ساخته شده و هزار و۵۷۰ میلیارد ریال از محل واگذاری و فروش این شهرک‌ها اخذ شده است.

او افزود: همچنین ۳۴هزار میلیارد ریال تسهیلات برای متقاضیان دریافت شهرک‌های گلخانه‌ای کشاورزی تصویب کرده ایم که از این میزان تاکنون ۱۸ هزار میلیارد ریال آن به بانک‌ها معرفی شده اند.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور افزود: در بخش شیلات و بخصوص پرورش میگو در استان‌های هرمزگان و گلستان به متقاضیان ۴۰ هزار هکتار شهرک کشاورزی واگذار شده است که فقط ۲۱ هزار هکتار آن پرورش میگو در هرمزگان است.

علی پور بهزادی با اشاره به احداث ۲۲۰شهرک گلخانه‌ای در نقاط مختلف کشور گفت: از این تعداد شهرک ۶۳ آن توسط بخش خصوصی ساخت شده و ۱۵۷ شهرک نیز با کمک دولت به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی واگذار شد.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور، مزیت نسبی هرمزگان را در حوزه آبزی‌ پروری نام برد و اظهار کرد:مطالعات امکان سنجی واگذاری ۳۷ هزار هکتار شهرک کشاورزی در حوزه شیلاتی کشور صورت گرفته که ۲۱ هزار هکتار آن با سرمایه بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در هرمزگان خواهد بود که بالغ بر ۱۵ هزار شغل به صورت مستقیم در این استان ایجاد خواهد کرد.

جعفر علیپور بهزادی امنیت غذایی در کشور را دارای اهمیت بسیار بالا دانست و افزود: اگر در تامین مایحتاج غذایی مردم به خارج تکیه کنیم به راحتی می‌توانند با تحریم، کشور را در تامین مواد غذایی تهدید کنند.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با بیان اینکه در تولید محصولات باغی جز ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم، عنوان کرد: طی سالیان گذشته بالغ بر ۸۰ درصد تامین روغن‌های خوراکی خود را متکی به خارج بودیم که خوشبختانه در حال حاضر این میزان به شکل قابل توجهی در سالیان اخیر بهبود یافته است.

او به افزایش تولید محصولات زراعی در کشت‌های گلخانه‌ای تاکید کرد و افزود: در کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به همان میزان مصرف آب نسبت به کشت در فضای باز، حدود ۱۰ برابر افزایش تولید خواهیم داشت مثال گوجه در فضای باز ۸۰تن در هکتار محصول می‌دهد، ولی در گلخانه تا ۴۵۰ تن هم محصول برداشت شده است.

علیپور بهزادی در خصوص واگذاری اراضی شهرک‌های کشاورزی به متقاضیان، گفت: ۳۰ درصد مبلغ تعیین شده این قطعات به صورت نقدی و ۷۰ درصد آن به صورت اقساط از متقاضی دریافت می‌گردد و برای احداث هر هکتار شهرک گلخانه‌ای بین ۲تا ۷میلیارد تومان بودجه لازم است که با کمک صندوق توسعه ملی به متقاضیان واجد شرایط وام ۴درصد سود بانکی داده می‌شود.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور تعداد اشتغال زایی ایجاد شهرک‌های شیلاتی در هرمزگان را بالغ بر ۱۵ هزار شغل عنوان و اظهار داشت: شهرک شیلاتی حسن لنگی که هزار ۶۰۰ هکتار مساحت دارد به صورت ۶۸ قطعه مزرعه ۲۰ هکتاری به متقاضیانی که در فراخوان نام نویسی کرده بودند جهت انجام مراحل بعدی واگذار شد و در استان همدان و شهرستان نهاوند هم شهرک گلخانه‌ای ۱۵ هکتاری ساخته می‌شود.

او ادامه داد: برای شهرک شیلاتی در حسن لنگی طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مجموعه شرکت شهرک‌های کشاورزی امیدواریم تا ۶ ماه آینده زیر سخت‌های آن انجام و تا یک سال آینده مورد بهره برداری قرار بگیرد.

علیپور گفت: ۱۳هزارهکتار از این اراضی در مزارع غرب هرمزگان در شهرک مهرگان با مشارکت بخش خصوصی در حال آماده سازی است که برای مدیریت بهتر این شهرک به شهرک‌های کوچکتر تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/س

واگذاری ۶۰ هزار هکتار شهرک گلخانه‌ای در کشور

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گلخانه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد

به گزارش قدس خراسان، اسماعیل قربانی در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی گناباد با بیان اینکه کار برداشت گل محمدی از سطح باغات شهرستان که از اواخر فروردین‌ماه آغاز شده است تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۴۰ تن تر از سطح ۵۰ هکتار باغات گل محمدی این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناباد با اشاره به اینکه از مجموع گلستان‌های شهرستان گناباد ۴۸ هکتار بارور و ۲ هکتار به صورت نهال است خاطرنشان کرد: ارقام گل محمدی موجود در این شهرستان رقم‌های مخصوص گلاب گیری با متوسط عملکرد ۳ هزار کیلو گرم برگ گل محمدی در هر هکتار است.

وی تصریح کرد :۹۰ درصد از محصول برداشت شده در صنعت گلاب‌گیری استفاده و بقیه به شکل‌های گلبرگ خشک، غنچه خشک، مربا و سایر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

قربانی تنوع اقلیم توپوگرافی و اختلاف ارتفاع از سطح دریا در مناطق تولید گل محمدی را از ویژگی‌های مهم این شهرستان بیان و تاکید کرد: این ویژگی مهم علاوه بر تأثیر در ارتقای کیفیت اسانس و گلاب تولیدی موجب افزایش تولید و برداشت گل محمدی در گناباد می‌شود.

فعالیت ۶۰ بهره بردار در زمینه گل محمدی

در ادامه علی موذنی، رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان گناباد نیز با اشاره به فعالیت ۶۰ بهره بردار در زمینه گل محمدی در این شهرستان اظهار کرد: در طی فصل برداشت گل محمدی به طور متوسط هزار نفر مشغول کار در این حوزه هستند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان گناباد با بیان اینکه گل‌های محمدی برداشت شده توسط ۱۲ کارگاه سنتی در این شهرستان فرآوری و گلاب‌گیری می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت این محصول نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

وی کشت گیاهان کم آبخواه و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری را از جمله ضرورت‌های فعلی کشاورزی شهرستان گناباد دانست و خاطرنشان کرد: «گل محمدی» یکی از گونه‌های مهم گیاهان دارویی محسوب می‌شود که قابلیت کاشت در تمام مناطق شهرستان گناباد را دارد و جایگزین خوبی برای کشت گیاهانی است که دیگر در این شهرستان مقرون به صرفه نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۷ میلیون شاخه‌ گل نرگس از لرستان
  • برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود