Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما نباید به افزایش سطح غنی‎سازی به ۴.۲ دهم درصد اکتفا کنیم و باید سطح غنی‌سازی را به ۲۰ درصد ارتقا دهیم تا با این اقدام بازدارندگی لازم شکل گیرد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به الزامات برداشتن گام سوم در راستای کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: در حال حاضر که دو گام از کاهش تعهدات ایران در برجام برداشت شده، دیگر نباید گام سوم را کج دار و مریز برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید گام‌های بعدی مان بازدارندگی لازم را داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح برخی از اقداماتی در راستای کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: ما می‌توانیم چند اقدام جدی را در موضوع گام سوم در پیش رو داشته باشیم؛ یک اینکه سطح غنی‌سازی اورانیوم‌مان را که قرار بود از ۳.۶۷ صدم درصد به ۴.۲ دهم درصد برسانیم به این سطح از غنی‌سازی اکتفا نکرده و سطح غنی‌سازی را به ۲۰ درصد ارتقا دهیم تا با این اقدام بازدارندگی لازم شکل بگیرد.

این نماینده مجلس بیان داشت: ما باید افزایش حجم ذخایر اورانیوم غنی سازی را در دستور داشته باشیم. همچنین ما باید نسل جدید از سانتریفیوژها یعنی سانتریفیوژهای نسل ۶ و ۸ را نصب کنیم تا این اقدام هم بازدارندگی لازم را داشته باشد.

ذوالنور بیان داشت: همچنین در اقدام بعدی ما باید راکتور اراک را به حالت قبلی خود برگردانیم؛ لذا بنده معتقدم دولت باید به جای اینکه در هر گام دو ماه وقت از طرف مقابل بگیرد در یک گام بسیاری از اقدامات را انجام دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:  همچنین با می‌توانیم کاهش تعهدات خودمان را  در مقابل آژانس انرژی اتمی را مد نظر داشته باشیم، مستحضرید که ما یک رژیم ویژه بازرسی آنهم بر اساس برجام  و فراتر از پروتکل الحاقی را اجرا می‌کردیم که می‌توانیم به این فرایند خاتمه دهیم. ما همچنین می‌توانیم اجرای پروتکل الحاقی را به تعلیق دربیاوریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی درباره بسته پیشنهادی ۱۵ میلیون یورویی خط اعتباری از سوی اروپایی‌ها به ایران گفت: اروپایی‌ها در مقابل این بسته پیشنهادی شروطی داشتند و آن شرط این است که ایران به قبل از گام‌های برداشته شده برگردد. لذا جمهوری اسلامی چنین اجاره‌ای را به دولت نخواهد داد که همچین کاری صورت گیرد. البته حتی اگر اروپایی‌ها بدون شرط هم این بسته را اجرایی کنند تازه به یک صدم تعهدات خود عمل کرده‌اند. اینکه نفت ما فروش نرود و آنها فقط یک خط اعتباری برای ما در نظر بگیرند این به معنای بدهکار کردن جمهوری اسلامی است. لذا این یک دام و به عنوان یک مسکن است و ما نباید زیر بار چنین چیزی برویم./ میزان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران

بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی، کشور در سال آبی جاری تا ۸ اردیبهشت، به‌طور میانگین ۱۲.۸ درصد با کاهش بارش روبرو بوده و طی این مدت ۱۷۸.۸ میلی‌متر بارش دریافت کرده این در حالی است که میانگین بلندمدت بارش کشوری در این بازه زمانی ۲۰۵.۱ میلیمتر بوده است.   به گزارش ایسنا بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۱.۹ میلیمتر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلیمتر است بنابراین ۸۹.۹ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.   از ابتدای ماه جاری منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه  در کشور به‌طور میانگین ۱۲.۱ میلیمتر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۶.۹ میلیمتر است. در نتیجه ۷۴.۲ درصد با افزایش بارش نسبت به بلند مدت روبرو بوده‌ایم.   از ابتدای سال جاری تا ۸ اردیبهشت‌ماه به‌طور میانگین ۱۷۸.۸ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت(۲۰۵.۱ میلیمتر) با کاهش ۱۲.۸ درصدی بارش روبرو هستیم.   جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش‌ استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه سال گذشته) نشان می‌دهد تنها استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای خراسان جنوبی ۱۴.۷ درصد، یسیتان و بلوچستان ۵۴.۹ درصد، کرمانشاه ۱.۹ درصد، گلستان ۳.۶ درصد، همدان ۱.۶ درصد و یزد  ۳۵.۹ درصد است.   بارندگی در سایر استان‌ها  کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه  قزوین بدترین وضعیت را تجربه می‌کند چراکه ۴۱.۳ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.   استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبرو بوده است. در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۲۸.۹ میلیمتر است ولی در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۴۰.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده است که نشاندهنده کاهش ۳۸.۵ درصدی بارش در این استان است.   به گزارش ایسنا شروع سال آبی در ایران از ابتدای پائیز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از ۱ مهرماه شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می یابد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بحران آب در ۳ استان کشور افت ۱۶ درصدی بارش‌ ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر خشکسالی در کمین این استان‌ها

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟