Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@20:42:45 GMT

تنها راه نجات کشور رونق تولید داخلی است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۷۳۸۳

تنها راه نجات کشور رونق تولید داخلی است

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در مراسم افتتاح هفت واحد تولیدی، خدماتی در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: آنچه که در ارتباط با اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است در منطقه آزاد ارس عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: تمامی کارگاه ها و مراکز تولیدی که امروز به بهره برداری رسید در مدت سه ماه ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز گفت: بیشتر صاحبان این مراکز تولیدی بیش از این چندین سال به عنوان وارد کننده فعال بودند ولی امروز تبدیل به تولید کننده و صادر کننده شده اند.

وی اظهارداشت: فعالان اقتصادی و صنعتگران به ندای رهبری لبیک گفته و با ایجاد مراکز تولیدی در رونق اقتصادی کشور تلاش می کنند.

به گزارش  ایرنا، در مرحله نخست افتتاح پروژه های سرمایه گذاری ارس، ۷پروژه صنعتی، گردشگری و عمرانی از بین ۲۷ پروژه افتتاح شد.

بر این اساس در مجموع طی دو مرحله ۲۳ پروژه به ارزش ۳۷۸ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۳۷ پروژه عمرانی و زیباسازی به ارزش ۱۰.۷ میلیارد تومان توسط سازمان منطقه آزاد ارس به بهره برداری خواهد رسید.

کل سرمایه گذاری در ۲۷ پروژه قابل بهره برداری منطقه آزاد ارس افزون بر ۳۹۸ میلیارد تومان است.

منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۰ هزار هکتار وسعت در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع شده و با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

۶۱۲۰/۳۰۷۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ارمنستان اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی سرمایه گذاری مقام معظم رهبری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری