Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج رضا احمدی یکی از خدام حسینیه اعظم زنجان می گوید: ۱۵ سال است که افتخار تعویض پرچم حسینیه اعظم را دارم و لحظه برافراشتن پرچم عزا بر گنبد طلایی حسینیه قابل وصف نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسینیه اعظم زنجان 4 هزار خادم افتخاری دارد که برخی از این خادمان مدت بسیاری از عمر خود را صرف خدمت به زائران امام حسین(علیه السلام) کرده اند؛ از اینرو پای صحبت حاج رضا احمدی یکی از این خادمان می نشینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حاج رضا احمدی بازنشسته راه آهن زنجان 40 سال است به عنوان خادم افتخاری در حسینیه اعظم زنجان خدمت می کند، او  به مدت 15 سال است که توفیق تعویض پرچم حسینیه اعظم زنجان را دارد، می گوید: از دوران کودکی علاقه بسیاری برای شرکت در دسته های عزاداری حسینیه اعظم زنجان داشتم و با وجود اینکه اهل محلات حسینیه بودم ولی چندین بار در طول دسته گم شدم و با کمک چند نفر از خادمان حسینیه به خانه برگشتم.

 

این خادم حسینیه اعظم زنجان ادامه می دهد: از زمان ساخت گنبد حسینیه اعظم زنجان تعویض پرچم های سرخ و سیاه حسینیه اعظم را با توفیقی که از سوی سالار شهیدان نصیبم کرده است، انجام می دهم.

 

وی با بیان اینکه از کودکی به عنوان خادم حسینیه اعظم، به زائران خدمت می کنم، می گوید:  از همان ابتدا جمع آوری نذورات حسینیه را در دسته برعهده گرفتم و این نذورات را برای فعالیت های حسینه هزینه می کردیم.

 

احمدی ادامه می دهد: علاقه به امام حسین(علیه السلام) در تمام خادمان باعث می شود تا با عشق و علاقه به خادمان خدمت کنند.

 

وی در خصوص پرچم های حسینیه اعظم زنجان هم می گوید: پرچم حسینه اعظم که بر گنبد نصب می گردد از کربلا خریداری می شود؛ برای خرید پارچه خود به کربلا سفر می کنم و چون در هنر خیاطی هم تبحر دارم خود دوخت پرچم را برعهده گرفته ام.

 

احمدی با بیان اینکه حالتی که در هنگام نصب پرچم به انسان روی می دهد، وصف شدنی نیست، افزود: احساس نیاز برای حضور در حسینیه اعظم تا اندازه ای در من قوت دارد که اگر روزی نتوانم در این مکان مقدس خدمت کنم، گویی گم کرده ای دارم.

 

وی با اشاره به اینکه در طول خدمت در حسینیه اعظم شاهد شفای مریضان و حاجت روایی زائران بودم، ادامه داد: وقتی زائران التماس دعا می کنند و با چشمان اشک بار و قلوب حزین به درگاه امام حسین(علیه السلام) متوسل می شوند، گویی تمام فرشتگان برای حاجت روایی زائران دست به کار می شوند.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم شیراز محرم خراسان جنوبي بیرجند نماز جمعه هفته دولت خطبه نماز جمعه روز جهانی مسجد شبستان یزد پرچم عزا پایتخت شور و شعور حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: روند بازسازی یخدان میرفتاح ادامه دارد و پارسال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و استانی در حدود دو میلیارد تومان تأمین اعتبار شد به طوری‌که گنبد یخدان حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه حصار یخدان میرفتاح هم حدود ۶۰ درصد بازسازی شده است، افزود: امسال هم از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی تأمین اعتبار لازم صورت گرفته است و در صورت تخصیص و ابلاغ اعتبار، در تلاش هستیم نوروز سال آینده به بهره‌برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان