Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:40:39 GMT

طرح گردشگری دینی در طول سه دهه محرم اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۸۰۶۹

طرح گردشگری دینی در طول سه دهه محرم اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی ظهر یکشنبه در آستانه آغاز ویژه برنامه‌های ماه محرم و صفر در استان فارس با اعلام اینکه مراسم افتتاح خیمه معرفت حسینی برگزار خواهد شد، از اجرای طرح شمیم حسینی خبر داد و گفت: حمایت و کمک به این هیئت‌ها در سراسر استان از محل اجرای واقفان خیراندیش انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کمک به هیئات مذهبی در طول سال در برنامه‌های مناسبتی استمرار دارد، افزود: ٥٠٠ هیأت در اماکن مذهبی مستقر هستند.

حجت الاسلام صفری گرایی گفت: در ۳۰ بقعه متبرکه استان فارس مراسم شمیم حسینی و خیمه معرفت اداره کل اوقاف استان فارس برپا می‌شود که در این خیمه‌ها به هیئات مذهبی ارائه خدمات عاشورایی می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف استان فارس در ادامه با اعلام اینکه کمک‌هایی که قرار است به هیئت‌های مذهبی شود در خیمه‌های معرفت توزیع خواهد شد، گفت: این برنامه از امروز آغاز می‌شود و هیئت‌هایی که دارای مجوز هستند و در سطح شهر شیراز فعالیت می‌کنند حواله دریافت خواهند کرد در واقع این اقلام به صورت ارزاق به مدت ۴ روز توزیع می‌شود.

وی همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت در نقاطی از شیراز نام برد و افزود: امامزاده سید محمد در خیابان قصردشت، امامزاده سید محمد در محله پودونک و امامزاده سید صادق مهدی آباد بخشی از اطعام توسط یک هیئت امنا در خانه‌های افراد فقیر اطراف توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف استان فارس همچنین، گفت: در تمامی بقاع متبرکه همراه با اطعام، مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

صفری گرایی یادآور شد: طبق دستورالعمل، حواله‌های ارزاق جهت هیئت‌های مذهبی ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است، اما ما در سطح شیراز سقف را ۵۰۰ هزار تومان قرار داده‌ایم.

به گفته معاون فرهنگی اوقاف استان فارس، در طول سه دهه محرم برای اولین بار گردشگری دینی توسط اداره کل اوقاف استان فارس اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در فصل گردشگری استان فارس مبلغینی را از قم در مسجد نصیرالملک و حرم علی بن حمزه (ع) مستقر می‌کنیم و امسال ۵ نفر مبلغ مسلط به زبان‌های مختلف خارجی مستقر می‌شوند.

کد خبر 4707946

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز اوقاف فارس هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام ماه محرم گرگان شهرکرد یاسوج خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت احمد شهریاری به استقلال

به گزارش "ورزش سه"، احمد شهریاری، عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال و مدیرعامل اسبق باشگاه صباباطری به‌عنوان نماینده ویژه هلدینگ خلیج فارس در جلسات هیئت مدیره استقلال حاضر می‌شود.

شهریاری نامی آشنا برای هواداران در فوتبال و البته استقلالی‌ها است که در سالیان گذشته به‌عنوان عضوی از هیئت مدیره در این باشگاه حضور داشته و همچنین در زمان ریاست عبدالعلی علی‌عسگری در صداوسیما، معاون مالی اداری این سازمان بود.

او یک چهره ورزشی و اقتصادی است و حضورش در هیئت مدیره باشگاه استقلال مُبین تحولاتی است که در مسیر فعالیت آبی‌ها با ترکیب جدید مدیریتی رخ خواهد داد.

هلدینگ خلیج فارس اخیرا سهامدار عمده باشگاه استقلال با دریافت 85 درصد از سهام شد و حالا شهریاری را به‌عنوان نماینده ویژه خود در جلسات هیئت مدیره این باشگاه معرفی کرده تا امورش را به شکل بهتری دنبال کند.

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر