Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقان با اشاره به تداوم مذاکرات با طرف چینی در قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که تحت هر شرایطی، امسال فعالیت‌های اجرایی این طرح توسعه‌ای آغاز شود؛ حداکثر تا ۲ ماه آینده، می‌توان در این باره با قطعیت بیشتری سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت نفت،‌ «رضا دهقان» ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه را به هفته‌های آینده موکول کرد و با بیان اینکه قابلیت‌های شرکت‌های ایرانی در شرایط کنونی با زمان آغاز توسعه پارس جنوبی قابل‌مقایسه نیست، افزود: بدون شک شرکت پتروپارس توانمندی لازم را برای اجرای فاز نخست این قرارداد را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران به آخرین وضع دیگر قراردادهای نفتی امضاشده در قالب قراردادهای جدید نفتی نیز اشاره کرد و گفت: قرارداد توسعه میدان‌های آبان و پایدار غرب طبق برنامه در حال پیشرفت است و تاکنون چهار نشست کمیته مدیریت مشترک (JMC) آن برگزار شده است؛ دو مصوبه شورای اقتصاد قرارداد توسعه میدان‌های سپهر و جفیر نیز دریافت شده و فاز اجرایی این قرارداد در روزهای آینده کلید می‌خورد و قرارداد توسعه میدان‌های چشمه‌خوش، دالپری و پایدار شرق نیز امسال تنفیذ و وارد مرحله اجرا خواهد شد.

 

دهقان به تداوم مذاکرات با شرکت‌های داخلی و بین‌المللی هم اشاره کرد و با تصریح بر اینکه با وجود خروج آمریکا از برجام، روند مذاکرات قراردادی متوقف نشده، اظهار داشت: شرکت ملی نفت ایران در سال ۹۷ در مجموع ۱۲ تفاهمنامه مطالعاتی با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا کرده است و با توجه به مذاکراتی که هم‌اکنون در دستور کار قرار دارد، امضای چند قرارداد توسعه‌ای تا پایان سال دور از انتظار نیست.

 

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به طولانی شدن روند برخی مذاکرات، یادآور شد که عوامل متعددی اعم از عوامل درونی و بیرونی بر پیشرفت و حصول نتیجه مذاکرات اثر می‌گذارند.

 

دهقان درباره عایدی بیش از ۱۰۰ تفاهمنامه‌ مطالعاتی که (پس از برجام تاکنون) بین شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا شده است، گفت: شرکت ملی نفت برای مطالعاتی که در قالب این تفاهمنامه‌ها انجام می‌شود هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند و شرکت‌های طرف امضا قرار داد هزینه مطالعات را به عنوان بخشی از هزینه‌های بازاریابی خود می‌پردازند.

 

به گفته وی، با فرض اینکه برای هر مطالعه حداقل ۱.۵ میلیون دلار هزینه شده باشد، در مجموع می‌توان ارزش مطالعات را حدود ۱۵۰ میلیون دلار اعلام کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت ماه محرم نماز جمعه خطبه نماز جمعه شیراز محرم روز جهانی مسجد بیرجند خراسان جنوبي بزرگداشت روز جهانی مسجد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی پارس جنوبی نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پس تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر انجام شده شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی احداث مخزن ۱۵۰۰ یک هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب شرب شهر گوجان را شروع کرد.

وی افزود: این مخزن با هدف افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی شهر گوجان احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آن، شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و پایداری بیش از پیش آب شرب این شهر باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث این مخزن ذخیره در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع انجام می‌شود.

کریمی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه عملیات سنگ‌بری و خاکبرداری این مخزن به پایان برسد مراحل احداث و ساخت و ساز شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهر گوجان جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری را در خود جای داده و از توابع شهرستان فارسان است که در ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

کد خبر 6093739

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد