Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@10:58:03 GMT

نویسنده انسان‌دوست انگلیسی، نژادپرست از آب درآمد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۸۸۰۷

نویسنده انسان‌دوست انگلیسی، نژادپرست از آب درآمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منتقدان معتقدند نویسنده مشهور بریتانیایی انید بلایتون آن‌قدرها هم که تصور می‌شود، دیدگاه‌های انسانی نداشته است.

در حالی که قرار بود سکه ۵۰ پنسی حاوی چهره او برای یادبود این نویسنده وارد جریان شود، اکنون مشخص شده مدتی پیش این امر به تعویق افتاد زیرا مطرح شده است که او دارای دیدگاه‌های تبعیض نژادی و جنسیتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای گروه ضرب سکه سلطنتی بریتانیا اعلام کردند خالق آثار «پنج معروف»، «نادی» و «هفت مخفی» یک فرد نژادپرست با دیدگاه‌های تبعیض جنسیتی بوده که «نویسنده‌ای نبوده که خیلی مورد احترام باشد».

این سکه باید در نوامبر ۲۰۱۸ منتشر می‌شد تا گذشت ۵۰ سال از مرگ این نویسنده پرفروش را جشن بگیرد. تصمیم گرفته شده مبنی بر لغو آن در برنامه محبوب «صبح بخیر بریتانیا» به بحث گذاشته شد و ریچاد مدلی مجری برنامه به انتقاد از آن پرداخت.

او گفت: «به نظر من اگر بخواهیم مثلاً در سال ۱۹۵۵ خطی بکشیم و از آنجا به عقب برگردیم می‌توان بر اساس ارزش‌های مدرن به انتقاد شدید از هر کسی پرداخت».

این مجری اضافه کرد: «خطوط اجتماعی وجود دارند که تغییر کرده‌اند و نمی‌توان افراد را بر پایه استانداردهای امروزی قضاوت کرد، بنابراین به نظر من چسباندن این صفت‌ها به انید بلایتون مسخره است».

یک سخنگوی ضرب سکه سلطنتی بریتانیا گفت: «هدف کمیته مشاوره این است که مطمئن شود موضوع‌های مورد تجلیل سکه‌ها گسترده، مشمول‌کننده و نماینده چشمگیرترین رخدادهای تاریخ ما هستند. به همین دلایل تک تک رخدادها تبدیل به یک سکه نخواهند شد».

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1295275

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ادبیات نویسنده ادبیات کودک و نوجوان باشگاه پرسپولیس محرم باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران ایران و آمریکا آندره استراماچونی تیم ملی فوتبال ایران گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دفتر یادداشت روزانه یک نویسنده» نوشته فئودور داستایوفسکی با ترجمه ابراهیم یونسی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ سوم رسیده است. این‌کتاب در قالب یک‌مجموعه‌ سه‌جلدی در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسید و سال ۱۴۰۰ نسخه‌های چاپ دومش عرضه شدند.

این‌کتاب، مجموعه‌ای از نوشته‌های داستانی و غیر داستانی داستایوفسکی است و یادداشت‌هایی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی را از این‌نویسنده شامل می‌شود. داستایوفسکی در نوشته‌هایی که در این‌مجموعه چاپ شده‌اند، مسایل سیاسی روز، ماجراهای تبعیدش به سیبری، حوادث روزمره و کتاب‌هایی را که مشغول نگارش آن‌ها بود و همچنین نگاهش به مذهب و جامعه را ثبت و ضبط کرده ‌است.

چاپ سوم این‌مجموعه در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

کد خبر 6092866 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • دلیل اصلی سفید شدن مو‌های ژوزه مورینیو فاش شد
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید