Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام قاسم مؤمن شاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستم صوتی،  استقرار مبلغان دینی، زیرساخت های مانند آب و برق و امنیت در حرم بی بی حکیمه (س) برای پذیرایی از هیات های عزاداری از امروز اول محرم تا شام غریبان آماده شده است.

وی بیان کرد: کاروان هایی متشکل از کارکنان صنعت نفت و گاز گچساران روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برای برپایی آئین های عزاداری در ماه محرم  به حرم بی بی حکیمه (س) عزیمت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح بصیرت عاشورایی نیز در بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) اجرامی شود.

وی عنوان کرد: برگزاری آئین های سخنرانی و عزاداری در شب‌ های دهه نخست محرم، برپایی تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌ (ع) ، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌، برگزاری برنامه احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی‌) با همکاری ادارات آموزش و پرورش، ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌ علیه‌السلام و شام غریبان از برنامه های اجرایی طرح بصیرت عاشورایی است.

مومن شاد در مورد دیگر بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ مبلغ دینی آئین های بصیرت عاشورایی را در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص استان اجرا می کنند.

وی همچنین از برپایی خیمه های معرفت در ۱۲ بقعه متبرکه استان همزمان با ماه محرم خبر داد.

مومن شاد ابراز داشت: برنامه های پیش بینی شده ماه محرم در بقاع متبرکه براساس سطح بندی در ۸۰ بقعه متبرکه پیش بینی شده که بیشترین حجم برنامه ها در روزهای محرم و صفر است.

آستان نورانی حضرت بی بی حکیمه خاتون (س) کانون معرفت از سرتاسر کشور به ویژه استان‌های هم جوار، کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه نشین از جمله کویت، قطر، بحرین، امارات و دیگر کشورهای عربی از قبیل لبنان، عراق، سوریه و عربستان، از سده‌های پیشین تاکنون بوده است.

بارگاه نورانی حضرت بی بی حکیمه (س) دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم (ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا (ع) است.

مرقد مطهر امامزاده بی‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه‌ترین امامزاده‌های جنوب کشور است که در ۸۰ کیلومتری جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه از توابع این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

این مکان مقدس در فضایی تقریبا دایره‌ای شکل قرار گرفته است که در اصل فضایی باز و طبیعی بوده که در عمق کوهستانی صعب ‌العبور و منحصر به فرد ایجاد شده، به گونه‌ای که سقف آن به شکل ناهمواری سنگ‌تراشی شده و دیواره‌های آن با سیمان زبره‌کاری شده است.

در کنار این آرامگاه، قبر دیگری وجود دارد که بر اساس روایات معتبر این محل به گل‌گل خاتون کنیز با نجابت و وفادار بی‌بی حکیمه (س) است.

طول ارتفاع آرامگاه بی‌بی حکیمه (س) از کف تا سقف بیش از ۱۰ متر و مساحت فضای حرم افزون بر ۴۲۰ متر مربع بوده و از کف حرم تا کف ساختمان اصلی که به در ورودی حرم منتهی می‌شود دارای ۱۲ پله منتهی به ورودی راهرو و بین دو جایگاه مردانه و زنانه است.

در نزدیکی آرامگاه بی‌بی حکیمه (س) درب کوچکی به نام«باب‌المراد» وجود دارد که به روایات متعدد ورودی غاری بوده که بی‌بی حکیمه (س) به همراه کنیز خود در آن پناه گرفته و از دست دشمنان پنهان شده بودند.

آستان مقدسه حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) چون مرواریدی در دل کوهستان های زاگرس جنوبی و در نزدیکی خلیج نیلگون همیشه فارس قرار دارد و زائرانی از جای جای کشور و خارج از کشور به زیارتش می شتابند تا بوی علی بن موسی الرضا(ع) را در جنوب و در آستان او استشمام کنند.

سالانه افزون بر یک میلیون نفر از سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس به زیارت بارگاه بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل شاهچراغ(ع) در این شهرستان مشرف می شوند و به عشق اهل بیت(ع) راه پر پیچ و خم و ناهموار زیارتگاه بی بی حکیمه را از میان تپه ماهورهای بلند گچساران می پیمایند تا از این چشمه گوارای معرفت و حقیقت جرعه ای بنوشند.

۸۱۴۳/۱۶۶۲۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امامزاده بی بی حکیمه عزاداری هیأت عزاداری گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان

حجت الاسلام اسماعیل تدینی_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق(ع) با برگزاری مراسم سخنرانی و کرسی های تلاوت قرآن کریم در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان افزود: ویژه برنامه‌های گرامیداشت  شهادت امام صادق(ع) از روز گذشته در بقاع متبرکه گیلان با برگزاری کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن کریم آغاز شده و تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام تدینی خاطرنشان کرد: ۱۳۲ مبلغ بومی و مربیان قرآن کریم بقاع متبرکه در برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفر صادق(ع) مشارکت دارند.

وی افزود: ۲۵ ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه شاخص گیلان با توزیع چای و آش نذری و پخش مرثیه سرایی یاد و خاطره امام صادق(ع) را گرامی خواهند داشت.

حجت الاسلام تدینی از عموم مردم گیلان برای شرکت در مراسم گرامیداشت امام صادق(ع) در بقاع متبرکه دعوت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....