Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:48:54 GMT

کاوشگر ژاپنی نمونه های سیارکی را به زمین می رساند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۹۰۲۷

کاوشگر ژاپنی نمونه های سیارکی را به زمین می رساند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، کاوشگر ژاپنی «هایابوسا۲» چندی پیش روی سیارک ریوگو فرود آمد و از آن نمونه جمع آوری کرد.

اکنون سازمان فضایی ژاپن از برنامه های آینده این کاوشگر خبر داده است. قرار است این کاوشگر یک لندر دیگر روی سیارک ارسال کند و نمونه های جمع آوری شده را به زمین برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت چالش بعدی «هایابوسا۲» ارسال لندرMINERA-II2 است. قرار است این لندر در ۵ سپتامبر روی سیارک فرود آید.پیش از این دو لندر دیگر روی سطح سیارک فرود آمده اند. هدف از ارسال آنها ثبت تصاویر کلوزآپ از سطح سیارک بود. 

پس از این عملیات، کاوشگر «هایابوسا۲» به زمین حرکت می کند و یک کپسول از آن خارج می شود که از اتمسفر زمین می گذرد.  البته کاوشگر در فضا می ماند و احتمالا برای ماموریت های آینده از آن استفاده می شود.

کپسولی که این کاوشگر به زمین ارسال می کند در منطقه ای مخصوص آزمایش های نظامی در استرالیا فرود می آید. در همین راستا سازمان فضایی ژاپن مشغول مذاکره با دولت استرالیا جهت هماهنگی های دریافت این کپسول هنگام فرود است.

کد خبر 4707740 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: نوآوری فناوری فضایی ژاپن کاوشگر سیارک نوآوری فناوری نانو فناوری فضایی امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ناسا تحقیقات علمی هوش مصنوعی صندوق نوآوری و شکوفایی اینترنت گوگل پارک فناوری پردیس شرکت دانش بنیان شرکت هواوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم

جنگنده F 35 b یکی از زیرمدل‌های F 35 لایتنینگ دو، با قابلیت تیکاف کوتاه و فرود عمودی است؛  نسل پنجم از جنگنده‌های رادار گریز که توسط کمپانی لاکهید مارتین طراحی و توسعه داده شده است. فرود آمدن جالب این جنگنده بر روی برج العرب دبی را مشاهده می کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه پرتاب شد
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید
  • نبوغ ستاره‌ اسپانیایی در خدمت مرد یونانی!
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!