Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کلمبیا اظهار کرد، اگر نیکلاس مادورو دیگر در قدرت نباشد، مبارزه با گروه‌های شورشی کلمبیا "بی‌شک" آسان‌تر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رهبران سابق گروه شورشی فارک هفته گذشته در ویدئویی که گفته می‌شود در ونزوئلا فیلم‌برداری شده، اعلام حمله‌ای تازه کردند.

فرماندهان سابق فارک در این ویدئو اظهار کردند که توافق صلح سال ۲۰۱۶ میان دولت کلمبیا و گروه فارک نقض شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ایوان دوکو، رییس جمهور کلمبیا، سازمان ملل و حزب سیاسی فارک این ویدئو را محکوم کردند و رهبری این حزب گفت، اکثر شورشیان سابق وابسته به این گروه به رغم "دشواری‌ها و خطرات" به توافق صلح پایبند هستند.

در حالی که ایوان دوکو، نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا را به کمک و پشتیبانی از چریک‌ها متهم کرده، مادورو از آمادگی کشورش برای کمک به دولت کلمبیا خبر داده تا گفتگویی بین دولت کلمبیا و اعضای فارک صورت گیرد.

کارلوس هولمز تروجیو، وزیر امور خارجه کلمبیا در مصاحبه‌ای اظهار کرد، اگر مادورو دیگر در قدرت نباشد، مبارزه با مخالفان و گروه‌های شورشی آسان‌تر خواهد بود.

تروجیو افزود: حکومت مادورو از این افراد محافظت می‌کند و مرز خود را برای آنان باز گذاشته است. این حکومت اقدامات آنان را از خاک ونزوئلا تسهیل می‌کند.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه از این ادعا چه مدرکی دارد، گفت: ما در این خصوص اطلاعاتی در دست داریم.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا نیز اظهار کرده، واشنگتن نیز بر این باور است که دولت مادورو نیروهای گروه‌های شورشی فارک و ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا (ELN) را پناه می‌دهد.

در همین حال رییس جمهور کلمبیا در بیانیه‌ای اظهار کرده، در سازمان ملل و سازمان کشورهای آمریکایی به خاطر "حمایت از تروریسم" از مادورو انتقاد خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کلمبیا ضمن "دیکتاتوری" خواندن دولت ونزوئلا اظهار کرد: پایان این دیکتاتوری و ظلم می‌تواند بهترین تحول برای ونزوئلا، کلمبیا و منطقه باشد.

تروجیو افزود، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به مبارزه با گروه‌های مسلح غیرقانونی متعهد است.

وی تاکید کرد، کلمبیا برای مقابله با افراد وابسته به گروه‌های شورشی که ممکن است در ونزوئلا باشند، هشدار قرمز اینترپل را درخواست خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کلمبیا ونزوئلا شورشیان فارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور صبح امروز دهم اردیبهشت ماه، در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی خلیج فارس اظهار داشت: از دولت دهم تاکنون به این جشنواره تعلق خاطر دارم و دوست دارم در این محفل گرم و صمیمی حضور داشته باشم.

وی افزود: درباره بحث خلیج فارس نظریه پردازان از ایام قدیم به علت منابع انرژی به این منطقه هارت لند می‌گفتند و باور داشتند تسلط بر این منطقه یعنی فرمانروایی بر جهان و بر همین مبنا همواره به دنبال حضور در منطقه هستند و امروز تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط به مسئله خلیج فارس نیست.

وی با اشاره به چند سند تاریخی در ارتباط با نام خلیج فارس و تعلق آن به ایرانیان اظهار داشت: یک محقق غربی به نام ژان ژاک پرینی در کتاب خود اعتراف کرده که ملل و طوایف مختلفی بر خلیج فارس استیلا یافتند و فرمانروایی کردند و روزگارشان سپری شد و منقرض شدند اما تنها ایرانی‌ها هستند که با هوش و درایت خود از این میراث‌شان نگهداری کرده و می‌کنند.

حسینی با اشاره به فرهنگ ۸ هزار ساله خلیج فارس نیز گفت: پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال بر این منطقه تسلط داشتند اما امام قلی خان با یارانش توانستند این استعمارگران را از منطقه اخراج کنند بر همین مبنا روز ۱۰ اردیبهشت در شورای عالی فرهنگی به نام روز خلیج فارس نامگذاری شد.

وی با اشاره به لزوم شناخت و صیانت از تاریخ و هویت ملی تاکید کرد: استکبار در هر کجا ورود کرد به دنبال تغییر زبان و فرهنگ آن منطقه بود اما ملت ایران در تمام دوره‌ها از هویت ایرانی خود دفاع کردند و استکبار ستیزی خود را نشان دادند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به پیشینه راه‌اندازی جشنواره خلیج فارس گفت: در دولت دهم این جشنواره با محوریت بندرعباس با نگاهی بین المللی ایجاد شد و امید داریم پس از فراز و نشیب‌های برگزاری این جشنواره ابعاد جهانی پیدا کند و ایرانی‌ها در سراسر جهان با آن ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریا پایه از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: برای اجرایی شدن این سیاست‌ها، دولت و سایر قوا باید در کنار هم باشند و اقدامات عملی برای بهره وری کامل از ظرفیت ساحل و دریا انجام دهند و توسعه کشور را در سواحل خلیج فارس رقم بزنند.

وی افزود: استان هرمزگان هم برنامه‌های خود را در مورد اجرای این سیاست‌ها به تهران ارسال کند تا با جمع بندی و بررسی و کار کارشناسی در نهایت بتوان از این مزیت خدادادی بهره لازم را برد.

کد خبر 6092080

دیگر خبرها

  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی