Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@01:58:53 GMT

پیش بینی وضعیت هواشناسی آخر تابستان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۹۴۶۳

کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور را طی روز‌های آینده تشریح کرد.

به گزارش صدای ایران از میزان، کبری رفیعی با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: امروز در سواحل دریای خزر بارش باران ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و سمنان رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق را تجربه خواهند کرد، افزود: این شرایط بارشی فردا به شکل پراکنده ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رفیعی با تاکید بر اینکه روز‌های سه شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی دریای خزر استان‌های ساحلی بارش باران خواهند داشت، تصریح کرد: در شمال آذربایجان شرقی، غربی، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان و تهران رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز و فردا در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و شرق کرمان وزش باد شدید پیش بینی شده است، افزود: وزش باد شدید در این مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوای این مناطق شود.

رفیعی با بیان اینکه حداکثر دما امروز در تهران ۳۲ درجه خواهد شد، ادامه داد: برای تهران آسمانی صاف تا کمی ابری پیش ینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای ۹ درجه به عنوان خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۹ درجه به عنوان گرم‌ترین مرکز استان بوده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: هواشناسی دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است

محمد سبزه زاری به خبرنگار مهر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گرد و خاک عراقی بر برخی مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی خواهیم بود.

وی افزود: به تدریج در بعد از ظهر به سبب وزش بادهای جنوبی از شدت گرد و خاک کاسته خواهد شد و فردا صبح نیز انتظار خیزش گرد و خاک محلی و موقتی با شدت کمتر مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: همچنین بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.

وی تصریح کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، به طوری که روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.

به گفته سبزه زاری، شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.

سبزه زاری گفت: در شبانه روز گذشته گتوند با ۴۰.۲ و ایذه با ۱۳.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند و در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۳۹.۷ و کمینه دمای ۲۵.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6092039

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد