Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@14:27:25 GMT

اتهام "بُنجل فروشی" به بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۹۵۸۰

اتهام 'بُنجل فروشی' به بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان

در پی تحقیقات وال استریت ژورنال مبنی بر غیر ایمن بودن بیش از ۴ هزار کالای موجود در فروشگاه اینترنتی "آمازون"، سه سناتور دموکرات آمریکایی از جف بزوس توضیح خواسته‌اند.

به گزارش ایسنا، گروهی متشکل از سه سناتور آمریکایی چندی پیش نامه‌ای خطاب به جف بزوس مدیرعامل آمازون ارسال کردند و خواستار تحقیقات داخلیدر مورد "سیاست‌های ایمنی مصرف کننده" در این شرکت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نامه در پاسخ به تحقیقات اخیر وال استریت ژورنال (WSJ) نوشته شده است که می‌گوید ۴۱۰۰ کالا در وبسایت فروشگاه آمازون پیدا کرده است که از طرف آژانس‌های فدرال غیر ایمن تلقی شده است. این محصولات شامل سموم دفع آفات ثبت نشده تا اسباب بازی‌های ممنوعه که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به علت خطرات خفگی آن‌ها را ممنوع کرده است.

این نامه که توسط اعضای کمیته بازرگانی سنا شامل "باب منندز"، "اد مارکی" و "ریچارد بلومنتال" نوشته شده است از این غول تجارت الکترونیک خواسته شده تا بلافاصله موارد غیرقانونی را حذف کند.

در این نامه آمده است: بی‌تردید آمازون از تعهد خود برای حفظ امنیت مصرف کنندگان خود کوتاهی کرده است. ما از شما می‌خواهیم که فورا تمامی محصولات مشکل ساز مورد بررسی در گزارش اخیر WSJ را از سایت خود حذف کنید و توضیح دهید که چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید. ضمن اینکه بایست تحقیقات داخلی گسترده‌ای را در مورد سیاست‌های ایمنی مصرف کننده در آمازون انجام دهید و تغییراتی را اعمال کنید که محصولات ناامن را از دسترس مردم دور نگه دارد.

تحقیقات WSJ حداقل ۲ هزار مورد در آمازون برای اسباب بازی‌ها و دارو‌ها پیدا کرد که فاقد هشدار در مورد خطرات سلامتی برای کودکان بودند. خبرنگاران نوار‌های رنگ آمیزی سمی، تشک‌های خواب نوزاد که احتمال خفگی دارند، مکمل‌های رژیمی حاوی دارو‌های غیرقانونی، اسباب بازی‌های حاوی سرب و محصولاتی که به دروغ اظهار داشته بودند که توسط یک آژانس فدرال تایید شده‌اند، کشف کردند.

این گزارش حکایتی را بازگو می‌کند که در آن یک جوان ۲۳ ساله با پوشیدن کلاه ایمنی خریداری شده در آمازون در یک تصادف موتورسیکلت در سال ۲۰۱۴ درگذشته است. این کلاه ایمنی که در هنگام سقوط از سر وی خارج شد، به دروغ در سایت آمازون دارای تاییدیه وزارت حمل و نقل معرفی شده بود.

سناتور‌ها همچنین از آمازون خواستند توضیح دهد که چرا پروتکل‌های ایمنی فعلی آن نتوانسته است مانع از فروش محصولات ناایمن شود و اینکه برای جلوگیری از این اتفاق در آینده چه خواهد کرد؟

آمازون در پاسخ به مقاله WSJ یک بیانیه در مورد برنامه ایمنی خود منتشر کرد، اما هیچ قولی برای تغییر پروتکل‌های خود نداد.

طبق گزارش پایگاه CNET، آمازون گفته است که قصد دارد به سؤالات مطرح شده توسط سناتور‌ها در نامه پاسخ دهد.

WSJ نیز گزارش داد که به نظر می‌رسد آمازون برخی از موارد خطرناک را حذف یا اصلاح کرده است، اما برخی از آن‌ها از زمان انتشار گزارش در دسته بندی‌های جدیدی ظاهر شده‌اند.



ظاهرا آمریکایی‌ها به طور متوسط​​ اعتماد بیشتری به آمازون نسبت به دولت خود دارند و این باعث می‌شود گزارش‌های اخیر در مورد هزاران محصول بالقوه ناامن وحشتناک‌تر به نظر برسد.

همانطور که گفته شد براساس تحقیقات وال استریت ژورنال، بیش از ۴۱۰۰ محصول موجود در سایت آمازون توسط آژانس‌های فدرال ناایمن اعلام شده‌اند و فروش آن‌ها ممنوع است. فروش ۱۵۷ مورد از این موارد کاملا ممنوع است. بیش از ۱۰۰ مورد به دروغ ادعا کرده‌اند که تأییدیه دارند. ۸۰ تشک خواب نوزاد به دلیل احتمال خفه کردن نوزاد ممنوع اعلام شده است. بیش از ۲ هزار اسباب بازی فاقد برچسب هشدار مناسب هستند. ۴۴ مورد کلاه ایمنی موتور سیکلت نیز در آزمایش‌های ایمنی در سال ۲۰۱۸ شکست خورده‌اند.

پایگاه وایرد نیز چندین دستگاه تقویت کننده سیگنال تلفن همراه پیدا کرده است که با قیمت ۱۰۰ دلار کمتر از همتایان دارای مجوز خود در آمازون فروخته می‌شوند که حتی برچسب منتخب نیز از جانب آمازون مبنی بر قیمت و کیفیت مناسب دارد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) در سال ۲۰۱۴ مقرراتی را وضع کرد تا دخالت تقویت کننده‌های سیگنال در شبکه‌های بی‌سیم به حداقل برسد، اما موارد غیرقانونی مانند آن‌هایی که در آمازون و سایر بازار‌های آنلاین فروخته می‌شوند، تمام این خطوط قرمز را رد می‌کنند. این مدل‌ها می‌توانند باعث قطع شدن تماس‌ها، تداخلات شبکه‌های تلفن همراه و برخی دردسر‌های جدی برای اپراتور‌ها شود.

اکثر لیست‌های آمازون که به تفصیل در این گزارش‌ها آمده‌اند، از هزاران هزار فروشنده شخص ثالث در آمازون می‌آیند.

آمازون یکی از اولین گام‌های مهم خود را برای مبارزه با این رویه در سال ۲۰۱۶ برداشت، زمانی که این شرکت اعلام کرد قصد دارد ثبت نام برند تجاری بین‌المللی را تهیه کند تا فقط فروشندگان دارای مجوز‌های مناسب بتوانند محصولات ثبت شده خود را در سایت آمازون بفروشند؛ بنابراین در سال ۲۰۱۹، آمازون "پروژه زیرو" (Project Zero) را آغاز کرد، پروژه‌ای که هدف آن این بود که برند‌های ثبت شده بتوانند فروشنده‌های کالا‌های جعلی را به کمک فناوری یادگیری ماشین شناسایی و حذف کنند. اگرچه آمازون هنوز توضیح نداده است که چگونه قصد دارد این شرکت‌ها را از سوءاستفاده بالقوه از این قدرت دور کند و رقابت مشروع به خطر نیفتد.

این غول تجارت الکترونیکی پس از انتشار این گزارش‌ها ظاهرا ۵۷ درصد از این موارد را حذف و یا دوباره تعریف کرده است.

این شرکت در بیانیه خود در مورد این گزارش‌ها نوشت: ما منابع قابل توجهی برای محافظت از مشتریان خود سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و برنامه‌های سفت و سختی ایجاد کرده‌ایم که اطمینان حاصل شود محصولات ارائه شده برای فروش در فروشگاه ما ایمن هستند.

با این حال، محققان وال استریت ژورنال طی دو هفته پس از انتشار گزارش حداقل ۱۳۰ مورد دیگر با نقض همان موارد پیدا کردند؛ بنابراین مطمئنا آمازون با توجه به حواشی اخیر، نسبت به این محصولات هوشیارتر خواهد شد و تلاش می‌کند از رد شدن آن‌ها از فیلتر‌های موجود و فروش آن‌ها در سایت جلوگیری کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آنلاین بنجل فروشی آمازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون

امروزه دوران سربازی مانند قدیم نیست که سربازهای همیشه در پادگان باشند. بیشتر سربازهای معمولی و تحصیل‌کرده در شهر خودشان مشغول به خدمت هستند و عموماً فقط صبح تا ظهر در پادگان می‌مانند و بیشتر روزها بعدازظهرها به خانه برمی‌گردند.

این یک فرصت طلایی است تا در همین دوران سربازی بتوانید روی کسب و کارهای آنلاین کار کنید تا هم بتوانید یک کار خوب را پایه‌گذاری نمایید و هم درآمد کسب کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم ایده‌های جذابی که در دوران سربازی می‌توانید با آن به درآمد برسید را با شما به اشتراک بگذاریم.

چه کاری در دوران سربازی نیاز دارید

کاری که می‌خواهید برای دوران سربازی انتخاب کنید، باید چند ویژگی مهم داشته باشد: اولاً ترجیحاً بهتر است یک کسب و کار آنلاین باشد، زیرا شما احتمالاً بعد از تایمی که در پادگان بوده‌اید خسته هستید و رفتن به شغل فیزیکی کمی مشکل خواهد بود. ویژگی دوم این مسئله سرمایه است. در شرایط اقتصادی حال حاضر ایران راه‌اندازی یک مغازه کوچک حتی در شهرهای کوچک کشور بیش از 200 میلیون تومان سرمایه می‌خواهد. همچنین وابسته نبودن به تایم نیز برای کار کردن در این دوران بسیار مهم است، تا شما بتوانید هر زمان که در پادگان نبودید، بدون محدودیت کار کنید. و مسئله آخر آینده دار بودن ایده کاری است، یعنی ایده‌ای را شروع و اجرا کنید که آینده درخشانی داشته باشد و حتی بعد از دوران سربازی نیز بتوانید آن را ادامه دهید. پس با توجه به این ویژگی‌ها ما سه پیشنهاد مهم برای شما داریم که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کار کردن در فارکس هم زمان با دوران سربازی

فارکس را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کار کردن هم زمان در دوران سربازی دانست. فارکس یک بازار 24 ساعته است که از دوشنبه تا جمعه باز است. این بازار همه ویژگی‌هایی که شما برای کار کردن همزمان نیاز دارید را دارد. برای مثال سرمایه اولیه بازار فارکس می‌تواند حتی 10 دلار باشد. یعنی اگر شما 10 میلیون تومان هم سرمایه داشته باشید امروز معادل 170 دلار است و عدد مناسبی برای کار کردن می‌باشد. برای این کار می‌توانید یک حساب نانو یا سنتی در بروکری مثل لایت فایننس ایجاد کنید و با این حساب معاملات خود را شروع کنید.

ویژگی بعدی فارکس این است که از نظر زمانی بسیار برای شما مناسب است زیرا سشن اصلی فارکس از ساعت 16:30 ظهر تا 00:30 شب به وقت ایران می‌باشد. یعنی زمانی که شما در پادگان نیستید می‌توانید در سشن نیویورک معاملات خود را انجام دهید. ویژگی بعدی فارکس آینده دار بودن آن است. بازار فارکس یک مارکت بزرگ با عمق بسیار زیاد بوده که معامله‌گران حرفه‌ای ماهانه چند هزار دلار از آن سود می‌برد. همچنین این بازار دلاری است و ضمن اینکه شما از سود کردن در آن منتفع خواهید شد، از افزایش قیمت دلار هم بهره‌مند می‌شوید. پس همان‌طور که می‌بینید تمامی ویژگی‌های مهم برای کار همزمان با خدمت سربازی در بازار فارکس وجود دارد!

کار کردن در آمازون همزمان با دوران سربازی

روش دیگر کار کردن در سربازی، تبدیل شدن به فروشنده یک محصول در آمازون است. آمازون بخشی به نام Amazon Seller دارد که مردم عادی و هرکسی که به محصولی برای فروش دسترسی دارد، می‌تواند از طریق آن به یک فروشنده اینترنتی تبدیل شود. ویژگی مهم این روش، این است که این کار به زمان بستگی ندارد و مثلاً اگر صبح‌ها پادگان باشید، عصر و شب می‌توانید سفارشات دریافت‌شده را مدیریت کنید. برای عضویت در بخش فروشندگان آمازون، نیازی به پرداخت پول ندارید، حتی برای محصولی که می‌خواهید بفروشید هم سرمایه نمی‌خواهید. زیرا شما می‌توانید محصول یکی از تولیدکنندگان شهر خود را عکاسی کرده و در آمازون برای فروش قرار دهید. هر بار سفارشی برای شما بیاید، می‌توانید محصول را از تولیدکننده بخرید و برای انبارهای آمازون ارسال کنید. این روش نیز جزء روش‌های آینده‌داری است که می‌توانید در طول دوران سربازی آن را بیاموزید و در نهایت بعد از سربازی هم آن را ادامه دهید.

کار کردن در کریپتو هم زمان با دوران سربازی

روش بعدی معامله در بازار کریپتو است، ویژگی‌های این بازار نیز تا حد زیادی شبیه به بازار فارکس است که نمادهای آن در همان کارگزاری‌های فارکس نیز وجود دارد. شما می‌توانید در بروکری ثبت نام کنید و به صورت 24 ساعته معامله انجام دهید. ارزهای دیجیتال حاشیه سود بالایی دارند و خوبی این مسئله در این است که می‌توانید با کمترین سرمایه ممکن نیز این کار را انجام دهید.

بازار کریپتو 7 روز هفته باز است و درآمد دلاری را نصیب شما می‌کند. این درآمد سبب می‌شود از تورم نیز دور بمانید و با افزایش نرخ دلار، سود چند برابری داشته باشید. ویژگی مهم و آخر، معامله ارزهای دیجیتال، آینده‌دار بودن آن است. در واقع شما می‌توانید ضمن خدمت سربازی آن را یاد بگیرید و در نهایت بعد از خدمت هم به عنوان یک شغل کامل آن را ادامه دهید.

نتیجه‌گیری

زمان سربازی دورانی نیست که به راحتی آن را از دست بدهید. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری آموزشی روی خودتان و همچنین کار کردن به صورت پاره‌وقت، حداکثر سود را از این زمان ببرید. بهترین انتخاب همانطور که گفتیم کار کردن در بازارهای بین‌المللی است که سود دلاری برای شما به همراه خواهند داشت و کمک می‌کنند تا ضمن یادگیری، در ادامه زندگی هم در همین زمینه فعال شوید. به طور کلی فارکس و ارز دیجیتال، از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای کار کردن در دوران سربازی هستند. این بازارها را می‌توانید با کمترین میزان سرمایه‌گذاری زیر 10 میلیون تومان به راحتی شروع کنید و به مرور در آن‌ها رشد داشته باشید.

کد خبر 748811

دیگر خبرها

  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی